Min enkle hårrutine (jeg har waves/krøller; noe imellom) 1. påfør fuktgivende shampoo, masser godt i hodebunnen. Skyll ut og påfør shampoo en gang til, masser til det skummer og skyll ut. /Det er ikke alltid det skummer så godt første runden med shampoo, pga stylingsproduktene som ble brukt i håret. men på den andre runden vil det SKUMME. 2. Påfør balsam, men unngå å ta det i hodebunnen. la det virke i noen minutter før du skyller ut. når jeg kommer ut av dusjen er det tid for styling: - på vått hår påfører jeg litt baby olje, deretter styling cream, og til slutt gel. so scruncher jeg håret med hendene. også tørker jeg håret på lav setting med en diffuser. *Selv om jeg vet fordelene med leave-in conditioner og hårmaske bruker jeg det ikke for tiden.men i fremtiden vil jeg utvide hårrutinen min :)
Jeg har langt hår til brystet. Fall i håret. Veldig tynne og fine hårstrå. Mister mye hår nå så det har blitt tynt. det er veldig skadet, slitt og hele håret mitt er "stålull" uten at jeg styler og behandler håret hver dag. Jeg har enda ikke funnet noe som hjelper håret mitt mot Frizz men tester disse akkurat nå i håp om bedre utgangspunkt. Så jeg hadde blitt glad for å teste denne til mitt hår for å se om dette kan bli min nye favoritt ❤️💄💋 Min hår rutine🪮💆🏽‍♀️💄: 1 - Alltid vaske håret to ganger med shampoo. 2 - Så etterfulgt av balsam med massasje i hodebunn og i håret. Lar balsamen ligge litt før jeg skyller godt ut.  3 - Når jeg er ferdig tørker jeg det litt før jeg tar i leave inn olje og varmebeskyttende 🙌 4 - 1-3 ganger i uken (kommer an på følelsen på håret hvor ofte) bruker jeg hårmaske noen ekstra minutter etter dusj eller ligger med den over natten så det for trekke godt inn i håret. Føler rutinen er helt super men enda ikke funnet rette produktene 🥴😬 Jeg blir meget glad om jeg får teste 🙌🥇🫶🏻
Hårpleie rutinen min🤭Håroljen bruker jeg daglig (kun på tuppene) Sjampooen og balsamen er det eneste som har funket for mitt hår, føles ut som det blir skikkelig rent og glatt uten å koste shorta. Har prøvd andre som maui, olaplex og andre men ingenting slår den så langt. Hårmasken ville jeg ikke kjøpt på nytt vil heller prøve en annen. Redken Acid binding bruker jeg når jeg føler håret mitt trenger det lille ekstra, det styrker det opp etter jeg har vært hos frisøren. Andre ting som jeg bruker er scalp massager for å stimulere hodebunnen og få mer vekst🤭likevel som det er PERFEKT for folk slik som meg som har negler og ikke vil de skal knekke. Og bruker også mielle hair oil for «oilling» i hodebunnen for hårvekst, dette kan du lese mer om på nettet men det fungerer fantastisk! Andre ting jeg bruker i håret er til styling: bumble heat protestant lukter faktsik HELT UTROLIG GODT og fungerer som fjell, wow bombshell blowout bruker jeg også for å få volum og bedre hold
Min kvelds rutine er enkel og grei, og har passet på at jeg bruker produkter som passer min hud- og hårtype. Jeg bruker blant annet the inkey list sin oat cleansing balm. Den er rimelig og den funker på min hud. I det siste har jeg brukt en sheet mask fra biodance. Er egentlig ikke så fan av sheet mask, men den er virkelig bra. Jeg sover med masken, og når jeg våkner er huden min så blank og fin!! Huden min føles også veldig fuktig etter å ha brukt den og ikke stram og tørr. Jeg liker også fuktighetskremen fra Clinique som heter moisture surge med aloe. (Det er ikke den på bilde, men fant ikke den jeg egentlig bruker) Jeg er på min femte krukke av den fuktighetskremen, og den er så god! Kremen har en gel lignende konsistens, men er ikke klissete på huden. Den fukter huden min, og passer perfekt for min hudtype.
🌟 Hårpleierutine med Première Discovery Set + Elixir Ultime 🗓️ Brukes 2–3 ganger i uken 1. Vask – Rens og gjenoppbygging • 💧 Start med å fukte håret godt med lunkent vann. • 🧴 Påfør Première Decalcifying Repairing Shampoo i hodebunnen. • Massér godt inn og skyll grundig. • Denne sjampoen fjerner kalsium og hjelper til med å forberede håret for pleie. ⸻ 2. Behandling – Intens reparasjon • 🧪 Påfør Première Repairing Conditioner i lengdene og tuppene. • La virke i 3–5 minutter for maksimal effekt. • Skyll grundig. • 💡 Ved ekstra skadet hår, bruk Première Repairing Mask (hvis du har den i settet) én gang i uken i stedet for balsam. La virke i 5–10 minutter. ⸻ 3. Etter dusj – Leave-in & beskyttelse • 💧 Når håret er håndkletørt, påfør 1–2 pump av Elixir Ultime Oil i lengdene og tuppene. • Den gir intens glans, demper frizz og beskytter håret mot varme. • Kan også brukes i tørt hår som en finish for ekstra glans.
✨ Min hårpleierutine ✨ Slik får jeg håret mitt til å føles friskt, glansfullt og sunt hver dag! 💆‍♀️💖 Shampoo: Jeg starter med Lernberger Stafsing Shampoo for Moisture, som renser håret skånsomt og gir masse fuktighet. Perfekt for tørt eller behandlet hår! Balsam: Etterpå bruker jeg Lernberger Stafsing Conditioner for Moisture for å lukke skjellaget, gjøre håret silkemykt og lettere å gre ut. Leave-in spray: Mens håret fortsatt er fuktig, sprayer jeg Lernberger Stafsing Leave-in Treatment BB Spray – den beskytter, gir glans og styrker håret uten å tynge det. Hårolje: Til slutt bruker jeg noen dråper Gisou Honey Infused Hair Oil i tuppene. Den gir utrolig glans og gjør håret mykt som silke 🍯✨ 🩷 Produkter jeg elsker og virkelig anbefaler for deg som ønsker et sunt og glansfullt hår!
Hårtype: Jeg har tykt, blondt hår med fine hårstrå og ca. medium lengde. Jeg tar highlights omtrent to ganger i året, og etter kjemisk behandling trenger håret mitt ekstra fuktighet, da det lett blir tørt. Shampoo: Jeg starter alltid med dobbel sjamponering. Først bruker jeg Kérastase Blond Absolu Bain Lumière. Jeg har ikke brukt denne så lenge, men opplever at den ikke helt møter behovene mine, spesielt når det gjelder fukt og mykhet etter bleking. Deretter bruker jeg Kérastase Resistance Bain Force Architecte, som jeg er veldig fornøyd med. Den skummer godt, rengjør håret effektivt og dufter nydelig. Dette er en gjenganger i rutinen min, og jeg har kjøpt den flere ganger. Balsam: Etter sjamponering bruker jeg Maria Nila Repair Conditioner. Den gir godt med fuktighet, lukter godt og er spesielt hjelpsom etter kjemisk behandling. Hårmaske: 1–2 ganger i uken bruker jeg hårmaske, og jeg veksler mellom L’Oréal Paris Absolut Repair Masque Golden og Kérastase Resistance Masque Force Architecte. Jeg lar maskene virke i ca. 5 minutter. Leave-in og varmebeskyttelse: I håndkletørt hår bruker jeg en Go Hair leave-in (kjøpt i Thailand), som jeg fordeler i lengdene. Jeg bruker alltid mikrofiberhåndkle for å redusere slitasje. Som regel lar jeg håret lufttørke, eventuelt kombinerer jeg lufttørking med føning for å få det helt tørt. Jeg prøver å unngå hyppig bruk av varmeverktøy. Nattpleie: Hver kveld bruker jeg Kérastase Nutritive 8H Magic Night Serum. Det tynger ikke håret, lukter godt og gjør håret mykt til morgenen etter. Styling og glans: Om morgenen bruker jeg Kérastase Elixir Ultime L’Huile hårolje i lengdene for ekstra fukt og glans. Dette er min favorittolje – den tynger ikke håret, gir fin glans og lukter fantastisk. Jeg ønsker å teste Kérastase Blond Absolu Bain Gloss Lumière som alternativ til Lumière-sjampoen jeg bruker nå. Den lover dypere pleie, glans og styrke – noe jeg tror vil passe håret mitt bedre, spesielt i tiden etter bleking når det trenger ekstra fukt og beskyttelse. @majasr <3
🌸 Min Beautyrutine – Glød, Pleie og Luksus 🌸 ✨ Dette er min ultimate beauty-rutine som gir huden min fukt, glød og pleie fra A til Å. Jeg elsker å kombinere luksuriøse produkter med aktive ingredienser for synlige resultater! 🧖‍♀️ Sheet Mask – Perfekt start på kvelden. Gir intens fukt og roer huden. 🥂 Dior Prestige La Crème – Min favoritt for en silkemyk og næret hud. 💧 Filorga Time-Filler – Anti-age serum som glatter ut fine linjer. 🌸 Sensai Prime Solution – Prepper huden og gjør den klar for fukt. 🔥 Jean Paul Gaultier Divine – Litt luksusduft for å føle meg fresh og feminin. 🌿 COSRX Green Tea Cleanser – Skånsom men effektiv rens med grønn te. 💧 Balmain Shampoo + Conditioner – Hårpleie med salongfølelse hjemme. ✨ Guerlain Abeille Royale Day Cream – Glød og fasthet i én krukke
Håret mitt er til midten av ryggen, kjemisk behandlet tørt og grovt hår som lett blir frizzy. For meg består hårrutinen min av reparasjon og fukt for å behandle mitt kjemisk behandlede hår og gi godt med fukt for å unngå frizzy hår. Jeg vasker håret med Amika the Kure shampoo og balsam. Av og til bruker jeg Olaplex blåshampoo for å bli kvitt brass i håret. Når det kommer til kur sverger jeg til Amika the Kure. Når jeg kommer ut av dusjen bruker jeg alltid Bumble and Bumble invisible oil. Denne gir næring til håret mitt, og hjelper håret med å ikke se tørt og frizzy ut. Jeg bruker også Amika Heat Blokade for å beskytte håret mot varme. Når jeg føler håret trenger mer fukt bruker jeg Amika The Wizard som er en tynn olje i spray som jeg påfører i hele håret før jeg børster ut. Ønsker å teste Kerastase Gloss fordi mitt frizzy grove hår definitivt trenger mer shine, da dette definitivt er en utfordring med min hårtype
Min hårpleierutine 🌺 HÅRTYPE: Blondt, fint og naturlig bølgete, med hårlengde forbi skuldrene. Sliter som regel med at håret kan føles tørt og frizzy, og samtidig ofte oljete. I det siste har jeg også opplevd litt hårtap. Har i år sluttet å stripe håret, og latt mitt naturlige hår vokse ut, og jeg merker allerede at det har hatt en stor effekt. RUTINE: Jeg prøver å vaske håret mitt 2 til maks 3 ganger i uken, samtidig som jeg liker å olje hodebunnen og lengder en gang i uken. Unngår å børste vått hår, fletter det på natten og prøver i bunn og grunn å la det være "for seg selv" så mye som mulig. I tiden framover tenker jeg å teste ut "hair sandwich method", som går ut på å først tilføre balsam i lengdene, for deretter bruke shampoo og til slutt avslutte med balsam igjen. For tiden benytter jeg meg av Kerastase sine Nutritive produkter, og er helt avhengig av en god hårolje/leave-in etter hårvask. Er alltid på jakt etter å finne den ultimate hårserien for mitt hår, og ser gjerne etter å kunne prøve ut nye produkter som kan gi ren fuktighet men også glans!🌻
Hei, MITT HÅR: Jeg har hår ned til litt nedenfor BH-stroppen, det er bølgete, og håret har blitt tynnere og sprøere etter overgangsalderen. Jeg farger ikke men bruker litt gloss i ny og ne. MÅLET MED MIN RUTINE: Jeg ønsker at håret skal kunne vokse seg langt og sundt, og at det naturlige fallet skal bli tydligst mulig uten frizz og tyngde. PRODUKTER: Shampoo: Wella SP LuxOil og Redken Extreme Balsam: Noen ganger Wella SP LuxOil andre ganger Redken All Soft Olje: moroccanoil light og litt andre forskjellige HVERDAGS RUTINE: -Vasker håret ca 2 ganger i uken -Børster aldri, bruker kun en bred-tannet kam, og kun på tørt hår, eller i dusjen med balsam i -Før vask grer jeg ut alle floker -Sjamponerer 2 ganger, skyller godt mellom hver runde -Balsam i håret i ca 3 - 5 minutter - nå kan du evnt gre håret med en vidtannet kam -Skyll ut balsam -Klem ut vannet fra håret -Sett håret i en turban, ikke gni eller froter håret med håndkle -Ta et pump eller to med MaroccenOil Light i hendene, gni de godt sammen og klem det inn i håret. PARTY RUTINE: Vask og balsam som over, men dropper olje og bruker en curl cream som jeg kryster inn i håret. Hender jeg bruker en difuser for å tørke og sette mer "krøll" ALDRI: Jeg grer aldri vått hår borstett fra hvis det er balsam i håret. Jeg bruker aldri børste, Kun vidtannet kam SJELDENT: Varmebehandling Skum og annet som gjør håret stivt
Min hårpleierutine for fint, oljete hår med hårtap og lite volum: Jeg har alltid hatt fint og tynt hår, men de siste årene har jeg også begynt å merke hårtap og redusert tetthet, spesielt rundt hårfestet. Håret mitt blir fort oljete, og samtidig føler jeg at det mangler både volum og glans - en krevende kombinasjon som gjør at jeg må være nøye med hvilke produkter jeg bruker. Derfor har jeg falt for Kérastase Genesis-serien🌸 En serie som både styrker håret og er lett nok for min hårtype. Jeg vasker håret annenhver dag, og alltid med to omganger av sjampo. Dette hjelper meg å virkelig rense hodebunnen uten å strippe håret for mye. Etter sjampo bruker jeg balsam kun i lengdene og tuppene, slik at røttene holder seg lette og ikke blir fettete for fort. Etter vask påfører jeg Genesis Defense Thermique varmebeskyttelse, og føner håret med min Dyson hårføner, som gir en skånsom, men effektiv tørk. For å skape mer volum og skjule de tynneste partiene, bruker jeg Color Wow sin Raise The Root Spray, en liten lifesaver for meg! Og én gang i uken gir jeg håret en ekstra boost med Color Wow Money Masque - gir en nydelig glans, som jeg ofte føler mangler i håret mitt til vanlig😅 Derfor har jeg skikkelig lyst til å teste Gloss Absolu-serien! Jeg håper den kan gi meg den glansen jeg mangler, uten å tynge håret, og kanskje også hjelpe håret mitt å se fyldigere og sunnere ut💕 Jeg er ikke ute etter kun overfladisk glans, men et hår som føles lett, friskt og levende hele dagen, og som gir litt selvtillit tilbake når håret ikke spiller helt på lag. Er ny på dette, og kjenner ingen innenfor beauty samfunnet her enda, så jeg har dessverre ingen å tagge😅
💖 Min hårrutine: Jeg starter med L’Oréal Elvital Color-Vive Shampoo for å beskytte fargen, og følger opp med Aussie 3 Minute Miracle Moist som balsam og hårkur. 1–2 ganger i uken bruker jeg K18 Molecular Repair Hair Mask for å styrke håret i dybden. Før føning tar jeg i Gisou Heat Protecting Spray, og avslutter med et par dråper Moroccanoil Treatment Light i tuppene for glans og mykhet. 💬 Derfor vil jeg teste Gloss Absolu: Fordi jeg har farget hår som ofte føles tørt og mister glansen. Gloss Absolu høres ut som den perfekte rutinen for å gi håret mitt salongfølelse hjemme – med glans, pleie og anti-frizz i ett. Det hadde vært så luksus å få teste hele serien 🩷 👯‍♀️ Tagger: @elinesol– vi elsker jo alt som gjør håret ekstra shiny og mykt ✨😍
Heii! 💕 Jeg har brukt lang tid på å bygge opp håret mitt etter skade, og nå er jeg stolt av hvor langt det har kommet helt uten å måtte klippe det kort, selv når frisører anbefalte det. ✂️💪 Min rutine: Før dusj masserer jeg arganolje i hodebunnen og kokosolje i tuppene (høy porøsitet der) og lar det virke så lenge som mulig (minst 2 timer). I dusjen dobbeltsjampoer jeg med L’Oréal Dream Lengths for en grundig, men skånsom rens. Jeg bruker ikke balsam fast – i stedet bruker jeg Garnier Aloe Vera hårkur og lar den virke i 20 minutter for dyp fukt. Noen ganger bruker jeg balsam, men alltid skylt ut med kaldt vann. Etter dusj bruker jeg L’Oréal No Haircut Cream leave-in og avslutter med Extraordinary Oil for glans og beskyttelse. ✨ Denne rutinen har forvandlet håret mitt! Jeg vasker det to ganger i uken: søndag og onsdag, og har klart å reparere det uten å ty til saksen. 🧴🌿 Derfor vil jeg teste Gloss Absolu: Jeg elsker produkter som gir glans uten å tynge, og føler meg klar for neste steg i hårreisen min. Gloss Absolu virker som den perfekte kombinasjonen av glans, pleie og beskyttelse. Jeg vil se om den virkelig kan løfte resultatene mine enda mer og gi håret mitt den speilblanke finishen det fortjener! 🌟💖 @kommer – må bare finne riktig hår-elskende venn å tagge først 😅💗
Min hårpleierutine for fet/oljete hodebunn og farget hår: Jeg har farget hår, men sliter med fet og oljete hodebunn, samt litt flass. Derfor bruker jeg produkter som renser godt og balanserer hodebunnen, samtidig som håret blir mykt og sunt – uten å bli tungt eller fett igjen for fort. Shampo: Schwarzkopf Gliss Full Hair Wonder – gir en lett og rensende følelse. Balsam: L'Oréal Paris Elvital Hyaluron Pure – fukter håret uten å forverre oljete hodebunn. Hårkur: Colorwow Money Masque – pleier håret i dybden uten å tynge det. Scrub/Shampoo: Rituals Purifying Scalp Scrub & Shampoo - renser skånsomt bort olje og flass, og etterlater hodebunnen frisk og håret mykt. Leave-in: Revlon UNIQ ONE (Lotus Flower) – gjør håret lettere å style og beskytter mot slitasje. Favorittdufter: Victoria's Secret Love Spell Daydream og Sol de Janeiro Cheirosa 48 – frisker opp og gir en god følelse i hverdagen. Jeg prøver å holde håret rent og balansert uten å bruke for sterke produkter, og liker at håret føles friskt og velpleid. Jeg har lenge lett etter en hårpleieserie som faktisk fungerer for farget hår med fet og oljete hodebunn, i tillegg til flass. Jeg har testet mange produkter før, men uten hell – de fleste tørker ut håret eller gjør det tungt og fett igjen for fort. Gloss Absolu virker annerledes, og jeg er virkelig nysgjerrig på om den kan gi håret mitt den balansen det trenger. Jeg ønsker ikke først og fremst glans, men et hår som føles friskt, rent og sunt – også etter flere timer. Det hadde vært fantastisk å finne produkter som faktisk fungerer, så jeg håper virkelig på denne serien! @marieksund – vi burde teste denne sammen og se om den virkelig er så bra som den lover, og i tillegg se om det faktisk funker for sånne hårtyper som våre. Da hadde jeg blitt utrolig happy og lettet.
I wash my hair every other day. Gentle shampoo and conditioner. Scalp scrub once a week, oiling hair 3 times a week with coconut oil+ aloe vera. I keep one hour. Once a week a cleansing shampoo and a highly restorative mask. After drying( ALWAYS and OBVIOUSLY) silicone oil for the very ends. Healthy diet- lots of water, vegetables, seeds and nuts. My hair has stopped falling out, breaking and I have a lot of baby hair. I think I should have the opportunity to test, because I always and without stitching give 100% honest opinions, reliable and do not recommend something that I think is weak. Plus I'm running out of my 'more expensive hair products', so it would be nice to get a supply of a new, promising whole range to give another opinion after a comprehensive hair care process.:) @143068082
Hår­rutinen min er som følger: Jeg starter med Kérastase Bain Satin 2 – en næringsrik sjampo som gir fuktighet og glans til håret mitt uten å tynge. Etter vask bruker jeg Lait Vital som balsam – den gjør håret silkemykt og lett å gre gjennom. Ca. én gang i uka unner jeg meg Masquintense, som virkelig redder håret når det føles tørt og slitt. Etter håndkletørking påfører jeg 8H Magic Night Serum i lengdene. Den gir intens fukt over natta uten å gjøre håret fett – og lukter helt fantastisk! Før føning bruker jeg Nutritive Nectar Thermique, som både beskytter mot varme og gjør håret glansfullt og mykt. Til slutt avslutter jeg med litt Elixir Ultime hårolje i tuppene for ekstra shine. Jeg har lenge vært trofast mot Nutritive-serien, men har veldig lyst til å teste Gloss Absolu! Jeg elsker produkter som gir glans, og har hørt at denne serien kombinerer pleie med et speilblankt resultat – akkurat det jeg er ute etter nå som håret trenger litt ekstra kjærlighet. Kanskje jeg finner en ny favoritt? @martine
Hei dere! Jeg tenkte å lage et innlegg om hårprodukter som jeg har testet i forhold til tørt hår og hårtap, noe jeg vet mange andre også har utfordringer med.💕 Min vaskerutine: Joico K-PAK Clarifying shampoo (renser ut alt av produktoppbyggning i hodebunnen/håret) KÈRASTASE BAIN DENSITÈ shampoo (skaper mer fylde i håret) Wella professionals sp LuxeOil keratine conditioner (Veldig god og fuktighetsgivende, men vil anbefale joico hydrasplash conditioner foran denne) Min etter vask rutine: K18 molecular repair hair oil (en av de bedre håroljene jeg har testet, veldig drøy i bruk og gjør håret kjempe mykt) Milkshake whipped cream leave-in foam (veldig god duft og gir ok med fuktighet, men ikke helt optimal) Color wow dream cocktail (gir kjempe god fukt og er behagelig å bruke i håret) Min Kveldsrutine: KÈRASTASE NUTRITIVE Magic night serum (veldig bra produkt og god effekt på frizz gjennom natten) KÈRASTASE GENESIS Serum (helt sikkert noe du har hørt om før, den er helt fantastisk om du ønsker å pleie hodebunnen og styrke hårstråene dine om de knekker lett) Min konklusjon er at joico er desidert best på rensing og fuktighet og kérastase er best på pleie og hårtap. Håper dette er nyttig for noen av dere!💕 Jeg vil gjerne teste Kérastase Gloss Absolu serien siden den er utviklet for langvarig glans, redusere frizz og beskytte håret mot fuktighet og varme. Jeg sjekket opp ingrediensene og ble imponert over egenskapene, denne serien fukter og fylle hårfibrene, jevner ut hårets overflate for en speilblank finish og danner en beskyttende barriere mot fuktighet for å forhindre frizz. Mange gode egenskaper jeg gjerne vil teste ut på mitt hår etter jeg har jobbet med å styrke håret mitt!💕 @livemarii
Hårrutinen min er som følger: Bruker Redken sin Volume injection shampoo og balsam. Tørker forsiktig med håndduk før jeg påfører Olaplex sin No. 7 Bonding Oil i tuppene. Grer så gjennom håret før jeg bruker Redken sin Acidic Bonding Concentrate Leave-In Treatment i lengdene og litt i luggen. Denne er fantastisk samtidig som den er varmebeskyttende. Bruker også av og til Sebastian sin Trilliant Styling Spray hvis jeg føler for det 😍 Føner så håret, gjerne med rundbørste. Ved krølling eller sletting bruker jeg Maria Nila sin Shaping Heat Spray, denne får også krøllene til å holde ekstra lenge. Grer så gjennom krøller med en stor kam og avslutter med Maria Nila Finishing Spray 💇‍♀️ Jeg vil gjerne teste Gloss Absolu for å se om jeg kan finne noen nye hårfavoritter og har hørt så mye bra om Kerastase! @143324583
Min hårrutine er som følger: Vasker håret annenhver dag. Bruker color wow security sjampo for tynt/fint hår, vekselvis med apotek-sjampo pga kløende hodebunn. Hårkur: color wow money mask Balsam: Color wow color security conditioner vekselvis med color wow cocomotion lubricating conditioner. Etter å ha handletørket håret, bruker jeg color wow trestment, enten super natural eller curly, alt etter hva slags hår jeg ønsker. Etter det har jeg i color wow coconut biónic cocktail.  Styling:  Jeg bruker color wow: x-large bombshell skum, raise the roots, style on steroids texture spray, Curl Wow Curl Shook Mix + Fix Bundling Spray, One Minute Transformation Cream og money mist. NB: Det er veldig viktig å ikke bruke alle disse sistnevnte stylingproduktene samtidig. Da blir håret alt for tynget og fett. Jeg bruker svært lite av hvert produkt. Lite går langt! På «slettedager» bruker jeg supernatural spray. Volum-skum og one minute i tuppene etter sletting. På «krølledager» bruker jeg curly treatment, volume skum, raise the root og curly spray. One minute i tuppene hver dag. Style on steroids hver dag. Místical shine når jeg vil være ekstra fin :)
Min hår­rutine for tykt, krøllete og tørt hår: Som en med tykk, krøllete manke som har vært gjennom mye bleking og hyppig slickback-styling, har jeg satt sammen en pleierutine som gir styrke, fukt og beskyttelse fra røtter til tupper. 1. Starter alltid med å dobbelsjamponere med k18 sin detox sjampo for å fjerne silikonrester og oppbygging. Denne sjampoen gir en myk base uten å strippe håret fullstendig. 2. Påfør så k18 sin leave-in maske i håndkletørt hår, lar virke 4 minutter. 3. Bruker så Redken sin Extreme anti-snap leave-in i lengder og tupper etter dusj. Stimulerer sunn hårvekst og styrker fiberen fra innsiden, og forhindrer videre breakage. Bruker også noen dråper med Kerastase sin hårolje i tuppene. 4. Om morgenen bruker jeg kerastase sitt genesis serum for å balansere og berolige hodebunnen, og om kvelden påfører jeg nattserumet som gir ekstra næring og glans mens jeg sover. Jeg vil gjerne teste Gloss Absolu fordi jeg allerede har en grundig pleierutine for tykt, krøllete og tørt hår, men savner glans og frizz-kontroll. Spesielt Anti-Frizz Glaze Mist og Glaze Drops frister, for å forseg­le fukt og gi meg en skinnende finish! @143637592
✨ Min hårrutine: Jeg vasker håret 2 ganger i uken med en skånsom shampoo og bruker alltid balsam og hårkur for å gi fuktighet og styrke til tuppene. Etter vask bruker jeg leave-in produkter og serum for å redusere frizz og beskytte håret. Jeg unngår varmeverktøy så ofte som mulig og lar håret lufttørke for å holde det sunt. Jeg har fett hodebunn og tørre, frizzete tupper, derfor trenger jeg produkter som både gir glans og dyptpleie, uten å tynge 👌 Hvorfor jeg vil teste Gloss Absolu❓ Jeg elsker følelsen av frisørfriskt hår hjemme 😍 og denne serien høres ut som den perfekte match for meg! Jeg har lenge lett etter en hårpleierutine som kan gi meg glans, redusere frizz og ta vare på hår – akkurat det Gloss Absolu lover. Det hadde vært en drøm å få teste hele serien og gi håret mitt den luksusen det fortjener! 💗😊 @Rebecca – fordi vi begge elsker alt som har med hårpleie å gjøre! Noen av produktene jeg bruker i hårrutinen min er:
✨Krølle Edition ✨ Krøller trenger pleie, fukt og struktur – her er hvordan jeg tar vare på mine 💁🏽‍♀️ 💦 Rutinen starter alltid med nyvasket, gjennomvått hår – det er nøkkelen for å få best mulig definisjon. 🌿 Trinn 1: Krøllekrem I det våte håret jobber jeg inn en god krøllekrem for å gi fukt og forme krøllene fra starten. Scruncher håret for å fremheve krøllene 💧 Trinn 2: Gel for hold Så påfører jeg gel for å skape cast og sørge for langvarig hold. Scruncher også her før neste trinn. 🌬️ Trinn 3: Diffuse Jeg diffuser alltid håret helt tørt – det gir volum og fremhever krøllene uten å forstyrre mønsteret. ✨ Trinn 4: Break the cast med olje Når håret er helt tørt, bruker jeg en lett olje for å “break the cast” og få fram glans og mykhet – og det er her Gloss Absolu kommer inn! Jeg tror den ville vært perfekt som avslutning i rutinen min. En luksuriøs olje med glans-effekt? Yes please. 💫 @144532463
Min hårrutine består i å børste håret med tangle teezer, så det er helt flokefritt før dusjen. Vasker håret hver kveld. Bruker soft spot shampo by bangerhead, følger opp med hårmaske fra samme serie, og til slutt balsam. Avslutter med å skylle håret i kaldt vann. En gang i uka bruker jeg k18 mellom shampo og hårkur, og annenhver uke wella colors glanskur i varierende nyanser (sist gloss blonde) for å bevare glansen i håret. Klemmer ut vannet fra håret før jeg pakker det inn i håndduk, gnir aldri på håret siden det har porøs struktur! Følger opp med colorwow extra strenght spray, luxe elixir oil fra wella SP, og varmebeskyttende krem fra by bangerhead. Om sommeren bruker jeg gjerne bombshell volumskum fra colorwow i hodebunnen. Børster gjennom håret fra tuppene og oppover for å unngå å knekke hår. Føner håret mens jeg står framoverbøyd, for å få løftet litt volum ved røttene. Veksler mellom varm/kald føn. Voila, ferdig! 🥳 skulle mer enn gjerne prøvd flere av kerastase sine produkter, likte ikke lukten av den grønne serien så godt, men den med oransje lokk luktet godt 😍 savner spesielt flere alternative varmebeskyttende kremer som ikke gjør tynt og langt hår fett, men silkemykt og blankt!
Min hårpleie rutinen går sånt: Først vasker jeg håret med Olaplex No4 (Blonde enhancer toning shampoo). Da tørker jeg håret mitt litt og setter en hårkur Olaplex No 8 (Bond intense moisture mask) og venter en stund. (Bruker jo tiden å barbere meg mens venter at alle ha tid å funke.) Da skyller jeg den ut, tørker litt og setter på håret en balsam Olaplex No5 (Bond maintenance conditioner). La den sitte en liten stund og begynner å vaske alt. Da liker jeg å føne og rette håret mitt, ellers krøller de. Så bruker i tillegg en hårolje Olaplex No7 (Bonding oil, beskytter opp til 230°C), John Frieda (Frizz ease, leave in conditioner) og Schwarzkopf (got2be, volumizing spray mousse). Farger hår for blond og under svart og bruker masse føn og rettetang, så må håret mitt har en skikkelig beskyttelse og pleie. Men har lyst å prøve noe nytt også. @Silvana__hamo
Min hårrutine pleier som oftest å starte med Kérastase nutritive bain satin shampoo. Shampooen liker jeg veldig godt da den gir meg både fukt og glød uten følelsen av å tynge håret noe. Av og til (1 gang i uken) pleier jeg å bruke jeg også Masquintense hårmaske fra Kérastase, dette for å gi håret en fuktboost, da jeg til vanlig har lang og noe tørt/ frizzy hår 😁 Etter bruk av hårmasken kjenner jeg en forskjell, i at håret blir blant annet enklere å håndtere ved børstning samt glattere. Elixir Ultime hårolje brukes i tuppene blant annet som gir meg både langs og meget god lukt! I tillegg skal den også beskytte mot varme (ved eksempelvis føning)😍 Grunnen til at jeg vil så fjerne teste Kérastase Gloss Absolu er at jeg personlig sliter med lang, tørt og frizzy hår. Jeg er av den grunn alltid på utsikt etter produkter som kan hjelpe meg med dette, spesielt nå på sommeren er det fint å ta ekstra vare på håret og få en fresh look!! Gloss Absolu tenker jeg absolutt kan gi meg mer liv i håret, og litt ekstra pleie kan håret mitt trenge! 😚 @142949217 😅
Jeg har en oljete hodebunn, og fargebehandlet hår som jeg farger en gang i blandt.Min hårrutine består av rens fra kerastase, og da bruker jeg Kerastase Bain divalent spesifikt for oljete hodebunn. Etter denne liker jeg å bruke kerastase lait vital i endene mine. Deretter når håret er ca halvtørt bruker jeg en olje i endene før jeg tørker håret med en føner. Bruker å vaske håret 3-4 ganger i uken. Har veldig lyst til å prøve Kerastase Gloss serien da jeg også sliter mye med frizz og mangel på glanshet/glatthet i håret. Farger håret mørkere, så det sliter en del. Jeg merker jeg trenger noe mer «ekstra» for å pleie det som er egnet nettopp for disse tingene jeg sliter med. Disse produktene virker som de er ment for mitt hår og det vært en gyllen mulighet å få testet denne serien 🤩   Tagger min gode venn - @144788222
🔥 Mission: Flawless – en dag i livet med Clinique 🔥 🚀 Kl. 07:00 – Alarmen ringer. Søvnig, men klar for en ny dag. Første oppdrag? Liquid Facial Soap Mild – fjerner nattens mysterier (les: oljer og trøtthet). ⚡ Kl. 07:05 – Clarifying Lotion 2 aktiveres. Døde hudceller? Eliminert. Glød? Aktivert. 💦 Kl. 07:10 – Moisture Surge 100H går inn i dyp fuktmodus. Huden min? Like fresh som en nyåpnet Clinique-krukke! 💄 Kl. 07:30 – Tid for looken: ✅ Even Better Clinical Foundation – dekning + pleie = superheltserum. ✅ Chubby Stick Cheek Colour Balm – for den «jeg er naturlig perfekt»-looken. ✅ High Impact Mascara – Mission: Intense Eyes aktivert. ✨ Kl. 08:00 – Klar for å erobre dagen med en hud som ser flawless ut! 👯‍♀️ @LillyGlødberg, vi MÅ vinne dette! Du vet like godt som meg at huden vår fortjener en Clinique-oppgradering – la oss gjøre det episk! 💚💄
1️⃣ Min beste rutine: Jeg starter alltid med Clinique Liquid Facial Soap Mild for en skånsom, men effektiv rens. Deretter bruker jeg Clarifying Lotion 2 for å fjerne døde hudceller og friske opp huden. Til slutt påfører jeg Dramatically Different Moisturizing Lotion+ som gir masse fukt uten å tette porene. På dager med litt ekstra behov, topper jeg det hele med Moisture Surge 100H! 2️⃣ Hvorfor denne rutinen fungerer for meg: Jeg har sensitiv og kombinasjonshud, og disse produktene holder huden min balansert, glatt og hydrert uten irritasjon. Jeg har aldri hatt så klar og sunn hud som etter jeg startet med Clinique! 3️⃣ Jeg tagger: @leila – dere må være med på dette, dere elsker jo Clinique like mye som meg! #CliniqueRoutine #Hudpleieglede #MinClinique ⸻ Vil du jeg skal gjøre den kortere eller skrive en variant for sminkerutine i stedet?
Har ikke testet ut så veldig mye fra Clinique, men det er et par produkter som eg kan med god hjerte anbefale. Det er nemlig Clinique Lash Power Mascara Dark Chocolate, den ikoniske Clinique Almost Lipstick Black Honey og Clinique Quickliner For Eyes Eyeliner. Hvis du ønsker at dine vipper skal føles lange men uten klumper og ikke alt for tjukk så er den en definert en must have med Lash Power Mascara. Bruker den i brun farge, den er veldig mørk men uansett merker du forskjell fra en sort. Almost Lipstick er perfekt for alle syns jeg, uansett hvilken hudtone du har så i Black Honey farge skal du følle deg elegant og femin. Og selvfølgelig må ikke glemme quickliner eyeliner som er så enkelt å bruke selv om du kanskje er ikke så flink med eyeliner akk som eg, men med denne framhever du en nydelig øyelook uten tvil
Clinique er en av mine store hverdagshelter. Kvaliteten er topp, prisene er overkommelige og produktene er enkle å bruke! Om det så er børsterens eller deo så vet du alltid at Clinique er et trygt valg som aldri skuffer! Moisture Surge dagkrem er jeg aldri foruten, og det er alltid denne i reisestørrelse som blir med meg på tur hver gang det er trangt om plassen.  Om det så er morgen, kveld eller midt på dagen over sminken så er både facemisten eller den lette kremen en rask oppfrisker som trekker inn umiddelbart! Den gir meg alt det viktigste når jeg ikke har plass eller tid til en rutine med mange steg. 👌🏼 -Serumet har jeg ikke hatt gleden av å prøve, men står meget høyt på listen over produkter jeg viiirkelig tror jeg ville like! Og mitt absolutte supertips: Deres duo-øyeskyggepenn med 2 matchende farger i samme penn er også en slik plassbesparende innertier jeg alltid har med i vesken som du plutselig ikke skjønner hvordan du har klart deg uten! Så enkel å rask, så mange nydelige farger å velge på!🩷 Jeg har nok aldri prøvd et produkt fra Clinique som ikke har blitt en fast del av min rutine 🥰 Tagger medlemmer og legger ut bilde i kommentar da det ikke er mulig her i innlegget 😊
Jeg har brukt Cliniques Take the Day off Makeup Remover for Lids, Lashes and Lips i over 30 år. Jeg har faktisk aldri brukt en annen sminkefjerner i hele mitt liv fordi jeg har vært så fornøyd at jeg ikke har hatt behov for å prøve andre. Jeg har også brukt kontaktlinser like lenge som jeg har brukt sminke. * Take the Day Off fungerer ypperlig for linsebrukere (ingen irritasjon) * Take the Day Off tar absolutt alt - inkludert vannfast maskara - uten at jeg må gnukke og gni, og dermed unngår jeg rødhet og svie* Take the Day Off lar seg enkelt vaske av etter fjerning av sminke* Take the Day Off kan kjøpes i 200 ml-flasker, og er derfor prisgunstig*Take the Day off er veldig drøy i bruk - også prisgunstig* Take the Day Off finnes både som flytende Makeup Remover, Cleansing Balm Makeup Remover, Cleansing Oil og Charcoal Detoxifying Cleansing Balm* Clinique er god på reisestørrelser
Starter både kvelds og morgen rutinen min med å rense huden med den skånsomme "Redness Solutions Soothing Cleanser 150 ml" da jeg har tendens til eksem og rødlig hud. På morgenen etterfølger jeg den med "Dramatically Different Hydrating Jelly" for å tilføre ekstra fukt før jeg smører "Redness Solutions Daily Relief Face Cream 50 ml" for å forsegle fukten i huden. Tar så på øyekremen "All About Eyes Brightening Serum Concentrate 10 ml" for å lysne opp under øynene og redusere hovne øyner etter en natts søvn. Avslutter alltid rutinen med solkrem, akkuratt nå bruker jeg "SPF40 Face Cream 50 ml" for å passe på og forebygge rynker og solskader på huden. PÅ kvelden bruker jeg ikke mange produkter bare for å ikke introdusere for mange aktive ingredienser da jeg har sensitiv hud, jeg renser bare huden emd samme rens. Bruker samme serum og øyekrem, men skifter ut nattkremen til en tykkere krem med "Turnaround Overnight Revitalizing Moisturizer 50 ml". Dette er en ganske enkel rutine som funker perfekt for min hud, veldig enkel å opprettholde da den ikek tar alt for lang tid morgen eller kveld og gir skikkelig myk og flott hud hele dagen.
My skin is very sensitive, so I have to pay special attention to the compositions in my skin care. 👩‍🔬I usually try to use a full series from a particular line of cosmetics, because then there is minimal risk that I will combine active ingredients that may not interact with each other and cause irritation.The series I chose has never personally tested. I chose it because the composition, content and formula of the products looks really promising. Moisture Surge Active Glow Serum is a gently exfoliating serum with 5% lactic acid, hyaluronic acid and vitamin C, which is supposed to help exfoliate, hydrate and brighten the skin.Moisture Surge Hydrating Supercharged Concentrate- a gel-like cream that, according to the manufacturer, is supposed to stay hydrated for 72 hours. It is enriched with fragments of hyaluronic acid and aloe vera water.Another product is Moisture Surge Intense 72H Lipid-Replenishing Moisturizing Face Cream is an oil-free face cream that contains active aloe vera water and caffeine, cica and hyaluronic acid.To sum up: everything in this series suits me. Goodies!☺️!I'm in! I invite you to participate @Elena
Jeg synes at Rituals har en mengde fantastiske dufter, og selv om jeg bruker både bodyscrub, dusjolje og showerfoam fra de så er det faktisk i hus og hjem de er en av mine store favoritter 🥰 Jeg føler en ro i sjelen når det lukter godt, så jeg har duftpinner spredt ut i hele huset. I tillegg til noen få duftlys slik at duften ikke skal bli overbærende. Det er viktig for meg at duftene ikke kræsjer med hverandre, så jeg bruker alltid lik duft på alt. -Det lønner det seg virkelig å kjøpe den store refillen når du trenger påfyll! 😃 Jeg bruker også deres rom og tekstilspray som jeg sprayer på sengetøy og sofatekstiler. -De fleste av Rituals sprayer kan også brukes på hår og hud 😍 Og for litt ekstra luksus bruker jeg deres håndsåpe på kjøkkenet. 😊 Et annet tips er den elegante bilparfymen formet som en trekloss. Bilen dufter akkurat passe og ikke overvelmende kvalmt som feks en wonderbaum gjør 😵‍💫 -Og du får kjøpt både duftkloss, spraybeholder og refiller 😊 Rituals har mange nydelige dufter, og selv om det kan være vanskelig å velge er jeg nå inne i en periode der jeg kun bruker Wild Fig. En beroligende og kanskje litt dypere duft som de fleste menn setter veldig pris på. Den er ikke søtklissete bubbelgum, men kanskje litt mer moden og behagelig.  Men også The Ritual of Mehr med sin friske mellomdype bunn i appelsinblomst er en stor favoritt, eller den klassiske friske Sakura🌸 Jeg har aldri møtt på en Rituals-duft jeg ikke har likt. Og selv om det kanskje høres dumt ut føler jeg at min hjem får en helt annen atmosfære med disse duftene, og jeg blir alltid like stolt når en gjest spør hva det er som dufter så godt 🥰
Hverdagsrutine: Jeg bruker Dior Forever Glow Veil som base. Også bruker jeg Dior backstage concealer eller Elf sin concealer: begge er sykt bra! Påføre den under øynene og husk å blende skikkelig godt enten med børste eller finger. Etter det bruker jeg Elf sin contour Fair light for å ha skikkelig snatched cheekbones! Også bruker jeg elf sin liquid blush i shade pinky promise. For en natural look skal du påføre blush på deres apple cheek og blende den godt med finger eller børste. Til slutt bruker jeg mac sin highlighter mineralize skinfinish i shade natural lightscapade. Det er optional hvis du vil bruke setting spray eller ikke. Men jeg pleier å ikke bruke noe setting spray. Men jeg også bruker mascara noen ganger og min fave er Hypnôse fra Lancôme. I tillegg bruker jeg Candy gloss fra ysl i shade 06. Jeg påfører den i tynn lag og hvis du vil ha extra gloss på dine lepper da bruker du Anastasia sin lip gloss
Alle mine hudhelter kommer fra fantastiske Filorga, og jeg bruker de på ansikt, hals og bryst.  Disse produktene kjøper jeg alltid igjen og igjen. 😃De har mange flotte renseprodukter, men da jeg sjeldent bruker sminke i hverdagen er Micellarvannet min hverdagsrens. -Og for et "vann"! 😍 Uten tvil det beste jeg har prøvd! Filorga har også mange flotte essencer (toner) og neste trinn i min rutine er noen dråper av NCEF essence på en bomullspad. Min hud er ekstra tørr om høsten og skriker etter oppmerksomhet, og da er Filorga sin shot et fantastisk produkt. Flasken kommer i 2 størrelser og er en kur du skal bruke 2ggr pr dag i 1-2 uker frem til flasken er tom, og pimpetten viser deg eksakt hvor mye serum du skal bruke. (Smart, ikke sant? 😃) Jeg anbefaler deg til å ta et og et område av gangen da serumet tørker rekordraskt 😊 Av dagkremer/serum er jeg avhengig av en krem som tørker inn vanvittig fort da jeg sliter litt med svettetokter. Hydra-Haul er en fantastisk fuktbombe av en gel som inneholder både hyaloronsyre og andre godsaker. Ikke glem serumet med samme navn, og her kan jeg nevne at Hydra Haul serien er meget godt priset dessuten. 😊 Skal jeg pynte meg så bruker jeg mitt "hemmelige" magiske våpen, -Oxygen Glow som gir huden din som et kamerafilter med glødende utjevnet hud. Det er som du har brukt en hel haug med sminkeprodukter, men alt som trengs er noen få dråper med den lyserosa ansikts og øyekrem! 🥰 Filorga selv kaller denne "red carpet ready", og jeg er så enig som man kan bli! Og den trekker inn utrolig raskt og etterlater huden din silkemyk. 🌸 På kveldstid er det etter essence på tide med litt retinol i NCEF serum, dette gjør jeg 3 dager i uken, etterfulgt av Time Filler night.  De andre 3 dagene bruker jeg feks Time-Filler serumet etterfulgt av NCEF night mask som er en av mine absolutte favoritt nattkremer gjennom tidene! OBS! Du skal ikke bruke ncef serum og night mask sammen da disse har aktive ingredienser som kan skape irritasjon. 😊 Så må jeg tipse om et magisk produkt som ikke alle har fått med seg, nemlig Filorga Sleep & Peel. ❤️ Dette er en nattkrem med peeling som kan brukes når hunden trenger litt ekstra. Selv bruker jeg denne minst en gang hver årstid, og da skal du ikke bruke hverken serum eller nattkrem uten gå rett på Sleep&Peel etter rens og toner. Brukes som en kur frem til tuben er tom (drøyt en måned), og dette er en drøy krem så ikke bruk for mye. 😊 Jeg kan rett å slett ikke skryte nok av denne, og har du ikke prøvd den så har du noe å glede deg til for denne gir virkelig resultater!! 😃👌🏼 De har også peeling og kurer som Oxygen Peel, Oxygen Glow, Meso Mask og facesheets jeg bruker etter behov, men siden jeg allerede har nevnt alt for mange produkter tenker jeg at vi stopper her 😅 Filorga har noe for alle mine behov 🥰
Jeg starter først med å vaske håret mitt med olaplex sin purple shampoo, lar den sitte i en liten stund før jeg så vasker det ut. Kjempe god for å ta bort de gule nyansene i håret. Fortsetter så med shampoo og balsamen til redken. Renser hodebunnen godt, gir kjempe mykt hår og lukter kjempe godt!! Når jeg er ferdig i dusjen liker jeg å føne håret, og tar da varmebeskyttende i håret før jeg føner det. Da liker jeg GHD sin varmebeskyttende da den beskytter håret godt og lukter sååå godt. Avsluttende bruker jeg litt av oljen til olaplex i tuppene av håret. Ønsker gjerne å vinne konkurransen da jeg liker å prøve nye produkter og i den siste tiden har slitt med hårtap. Forhåpentligvis kunne det vært en fin mulighet for å se om produktene man kan vinne hjelper på det problemet!
Hei 👋🏼 Dette er mine all time favorites, men det var vanskelig å velge kun 8 produkter 🤔 Men disse har jeg brukt fast i MANGE år og kjøper de alltid om igjen, de gjør sminkerutinen lekende lett og gir er nydelig resultat- ingen slår disse 🤍 Og de gir en enkel, naturlig & rask hverdagslook ✨  Som nybakt småbarnsmor og kronisk syk hadde det vært veldig kjekt å kunne vinne en kupong for å kjøpe påfyll av en av disse eller finne et nytt & spennede produkt å freshe seg opp med i en en hektisk hverdag med baby 🙈 Litt egenpleie er viktig å prioritere innimellom for å føle seg litt vell 😴 Cc kremen fra it cosmetics gir et flawless resultat og med UD sin settingspray sitter sminken som støpt hele dagen 🩶 KVD sin contour palett gir et fint resultat i kombinasjon med BECCA x smashbox sin Champagne Pop highlighter ✨ Til bryn er det anastasia som gjelder, og brynspennen er lett å jobbe med 👏🏼 Og for å holde de på plass er benefit løsningen, brow gelen former og setter brynene med børsten slik at man får brows on fleek 🥇Til øynene har lancome sin lash idôle blitt en storfavoritt da den separerer, gir lange og fyldige vipper 🫶🏼 Og for å toppe det hele bruker jeg clinique sin liquid liner, den er lett å bruke og har en god applikator 🤍 Utfordrer disse til å delta: @142742149 @142739775 Håper alle får en fin start på året 🫶🏼
Har sinnsykt tørr og sensitiv hud. Ikke noen problemer med acne. I år trur jeg jeg har knekkt koden for å ikke være tørr. Har hatt problem med PD rundt nese/mun siden i vår så har ikke noen syrer i rutinen min akkurat nå. Men skulle nok legge til Paulas Choice bha ca3 ggr i uken OM dermatitten var 100% vekke. Nå ser den dog ut som dette: Morgen: *Azelic acid fra The Ordinary rundt mun og nese (Der jeg har PD). *Medik-8 C-tetra på resten av ansikte og hals, La det synke inn litt. *2 lag med Cosrx Snail mucin essence (1 pump, klapp inn, 1 pump til, klapp inn). * 1 pump Klairs Rich Moist Soothing Serum * Rundt mun og nese: Mustela Nourishing Cream with cold cream. Absolutt gamechanger for min pd. Etter 2 uker med denne sammen med Azelinsyre er nesten alt vekke. Dette klarte ikke ens cicaplast (eller antibiotika). * Fuktcreme. Akkurat nå bytter jeg mellom Renergie hpn 300-Peptide cream fra Lancome og Purito B5 Panthenol Re-barrier Cream. Begge er nydelige. *Eye Cream Synday Riley Auto Correct * SPF Er huden sint så bruker jeg Dermaceutic K-Ceutic som spf men mtp hvor mye man trenger og prisen på denne, sker det ikke hver dag. Hverdags SPF er ellers Beauty of Joseon Relif Sun Rice eller Roundlab Birch Juice sunscreen. Kveld: Har jeg hatt mye sminke noe jeg sjeldent har så bruker jeg Bioderma micellar water på sminken først. Etter det renser jeg først med Make P:rem Cleansing oil. Som cleanser 2 tar jeg det jeg har hjemme. Oftest CeraVe hydrating foaming oil, Pyunkang Yul Cleansing foam eller Cosrx Low Ph cleanser. Samboerens Shiseido Men face cleanser har også noe utippa blitt en favoritt. *Etter cleanser: ett lag med Azelinsyre rundt mun og nese pluss Mustela-cremen der. * Medik-8 Crystal Retinal på resten av ansiktet. Ser til at den får synke inn før neste steg * 2 lag Cosrx Snail Mucin Essence * 1 pump Klairs Soothing Serum *Øyecreme Beauty of Joseon eller Verso av og til CeraVe Eye cream over dem om jeg føler meg ekstra tørr. * Sist Purito Dermide Cica Barrier Sleeping pack, Paulas Choice Skin recovery mask, Medik8- H.E.O. mask eller Acasia- Recovery mask Er jeg ekstra tørr avslutter jeg med ett lag Jojoba olje over alt.
Når det gjelder hudpleien min, er jeg litt slapp og gjør den kun på kvelden før jeg legger meg, haha, også har jeg egentlig samme rutine året rundt. Jeg har oljete hud, så jeg er ikke noe glad i å ta noe spesielt i ansiktet på morgen; da går jeg gjerne rett på sminken etter å ha vasket ansiktet. På kvelden derimot, starter jeg med å fjerne sminken med Garnier sin micellar water, før jeg vasker ansiktet med både en olje- og vannbasert rens fra Cera Ve. De to rensene har jeg faktisk lagt ut innlegg om allerede🌸 Etter det bruker jeg en toner fra Murad, for å så smøre inn med Cicaplast og Efflacar+ fra La Roche Posay! Et ekstra steg jeg nylig har lagt til er å ta på Cosrx sin snegleserum helt til slutt! Da er jeg så å si ferdig med hudpleien, og går inn med Inkey List sin Tripeptide Leppepomade, budgie sin shea butter lip treatment, og vippeserum fra Xlash🤗Jeg har forresten ganske så oljete hud hvis noen lurer, og jeg synes denne rutinen er godt egnet til min hud❤️
Min beauty rutine starter alltid med god skin prep! Skin edition♡ Denne rutinen gir fukt boost og 1.rens(dobbel)(Inkey list gel rens, og balm.) (2) peeling (Babor sine peel pads !!) 2. Toner/essence (vinteren drukner eg huden i fukt toner) 3. Gel peel på hake+nese (mild exfoliering, renser porer) 4. C-vitamin serum 5. Reparerende serum 6. Øyekrem 7. Dagkrem - Kheils sin dagkrem, kir virkelig en tørr/dehydrert hud fukt og beskyttelse mot kulda👏 8. Solkrem spf 50!✨️ (Hudterapeut som koser seg med hudpleie♡) Dobbel rens (ALLTID, på kvelden♡) Lett rens om morningen (spørs hvordan huden er) Mitt nye WOW im impressed produkt er THE INKEYLIST sin 15% C-vitamin med EGF ✨️ Ingrediensen EGF er virkelig ett av de must have ingrediense til hudpleierutinen din✨️ Virkelig rimelig, fin og effektiv produkt. Blir å kjøpe den igjen! 👏
Elsker Sisley produktene ettersom de gir umiddelbar effekt og langsiktig effekt. Produktene er dyre, men varer evig. Morgenrutinen er å ta på gentle faciel buffingcream ca 2 g i uken. Lar den tørke og rubber den av i dusjen. Etter dusj er det på med baume efficace rundt øyne og munn. Våkner og ser våknere ut. Mørke ringer og puffer reduseres. Noen ganger i uka bruker jeg et tykt lag med den grønne øyenmasken. Innimellom bruker jeg express flower gel for å se enda freshere ut. Litt double tensour for å løfte huden. Intensiv firming bust for kløfta mellom brystene. Og neck cream på bryst og hals. Ekstra fuktighet med creme hydratante. Foundstion og concealer i samme merke før jeg sprayer med floral spray for velvære og makeup setting. Volum mascara fra sisley. Rouge og nye leppestiften i sisley. Etter rens på kveld med eau efficace make up remover bruker jeg entenvelvet nourishing craem eller creme hydratant. Høres mye ut, men bytter litt innimellom og bruker ikke alle produktene innimellom. Ønsker meg supremya yeaux produktene, men foreløpig for durt for meg. Fremdeles på jakt etter serum
Når det kommer til hudpleie rutinen min så er den basert på produkter som gjør huden din veldig glowy, og hjelper med akne, akne arr og aldringstegn. Rens: Cerave blemish control cleanser og beauty of joseon oil cleanser. Toner: Im from rice toner og Anua 77 soothing toner. Essence: REN perfect canvas essence. Serum: Vichy hyaluronic acid, Beauty of joseon glow serum og Vichy liftactiv vitamin C serum Fuktighetskrem: Avene hydrance aqua gel og Boots vitamin c dag og natt krem Øye krem: Beauty of joseon revive eye serum og inkey list caffeine eye cream Dette er mer dag rutinen min enn natt rutinen min, men de er så å si likt. Hvis du har en tørr og mild til moderat akne hud og ønsker glowy hud ville jeg anbefalt å prøve ut denne rutinen. Mitt beauty tips/hack: Når du bruker toner ikke bruk pads men påfør det direkte på huden eller i hendene også på huden. Hvorfor, jo fordi du taper mye produkt når du bruker pads og det trekker bedre inn i huden. Kicks har også veldig mange gode vitamin c kremer og serumer hvis vichy sin blir for dyr😊
Når det gjelder hudpleien min, er jeg litt slapp og gjør den kun på kvelden før jeg legger meg, haha! Jeg har oljete hud, så jeg er ikke noe glad i å ta noe spesielt i ansiktet på morgen, da går jeg gjerne rett på sminken etter å ha vasket ansiktet. På kvelden derimot, starter jeg med å fjerne sminken med Garnier sin micellar water, før jeg vasker ansiktet med både en olje- og vannbasert rens fra Cera Ve. De to remsene har jeg faktisk lagt ut innlegg om allerede🌸 Etter det bruker jeg en toner fra Murad, for å så smøre inn med Cicaplast og Efflacar+ fra La Roche Posay! Et ekstra steg jeg nylig har lagt til er å ta på Cosrx sin snegleserum helt til slutt! Da er jeg så å si ferdig med hudpleien, og går inn med Inkey List sin Tripeptide Leppepomade, budgie sin shea butter lip treatment, og vippeserum fra Xlash🤗Jeg har forresten ganske så oljete hud hvis noen lurer, og jeg synes denne rutinen er godt egnet til min hud❤️Min beste skjønnhetstips vil nok være å å ta olje i håret en gang i uken! Jeg liker veldig godt å bruke en blanding av litt forskjellig, blant annet vitamin e olje og mandelolje! Å ta olje i håret bidrar til å pleie både håret og hodebunnen, og forbedrer tilstanden på håret stadig!! Håret blir mykere, får mer glans, og vokser mye sunnere!