Hårtype:
Jeg har tykt, blondt hår med fine hårstrå og ca. medium lengde. Jeg tar highlights omtrent to ganger i året, og etter kjemisk behandling trenger håret mitt ekstra fuktighet, da det lett blir tørt.
Shampoo:
Jeg starter alltid med dobbel sjamponering. Først bruker jeg Kérastase Blond Absolu Bain Lumière. Jeg har ikke brukt denne så lenge, men opplever at den ikke helt møter behovene mine, spesielt når det gjelder fukt og mykhet etter bleking.
Deretter bruker jeg Kérastase Resistance Bain Force Architecte, som jeg er veldig fornøyd med. Den skummer godt, rengjør håret effektivt og dufter nydelig. Dette er en gjenganger i rutinen min, og jeg har kjøpt den flere ganger.
Balsam:
Etter sjamponering bruker jeg Maria Nila Repair Conditioner. Den gir godt med fuktighet, lukter godt og er spesielt hjelpsom etter kjemisk behandling.
Hårmaske:
1–2 ganger i uken bruker jeg hårmaske, og jeg veksler mellom L’Oréal Paris Absolut Repair Masque Golden og Kérastase Resistance Masque Force Architecte. Jeg lar maskene virke i ca. 5 minutter.
Leave-in og varmebeskyttelse:
I håndkletørt hår bruker jeg en Go Hair leave-in (kjøpt i Thailand), som jeg fordeler i lengdene. Jeg bruker alltid mikrofiberhåndkle for å redusere slitasje.
Som regel lar jeg håret lufttørke, eventuelt kombinerer jeg lufttørking med føning for å få det helt tørt. Jeg prøver å unngå hyppig bruk av varmeverktøy.
Nattpleie:
Hver kveld bruker jeg Kérastase Nutritive 8H Magic Night Serum. Det tynger ikke håret, lukter godt og gjør håret mykt til morgenen etter.
Styling og glans:
Om morgenen bruker jeg Kérastase Elixir Ultime L’Huile hårolje i lengdene for ekstra fukt og glans. Dette er min favorittolje – den tynger ikke håret, gir fin glans og lukter fantastisk.
Jeg ønsker å teste Kérastase Blond Absolu Bain Gloss Lumière som alternativ til Lumière-sjampoen jeg bruker nå. Den lover dypere pleie, glans og styrke – noe jeg tror vil passe håret mitt bedre, spesielt i tiden etter bleking når det trenger ekstra fukt og beskyttelse.
@majasr <3 Min hårpleierutine 🌺
HÅRTYPE: Blondt, fint og naturlig bølgete, med hårlengde forbi skuldrene. Sliter som regel med at håret kan føles tørt og frizzy, og samtidig ofte oljete. I det siste har jeg også opplevd litt hårtap. Har i år sluttet å stripe håret, og latt mitt naturlige hår vokse ut, og jeg merker allerede at det har hatt en stor effekt.
RUTINE: Jeg prøver å vaske håret mitt 2 til maks 3 ganger i uken, samtidig som jeg liker å olje hodebunnen og lengder en gang i uken. Unngår å børste vått hår, fletter det på natten og prøver i bunn og grunn å la det være "for seg selv" så mye som mulig. I tiden framover tenker jeg å teste ut "hair sandwich method", som går ut på å først tilføre balsam i lengdene, for deretter bruke shampoo og til slutt avslutte med balsam igjen. For tiden benytter jeg meg av Kerastase sine Nutritive produkter, og er helt avhengig av en god hårolje/leave-in etter hårvask.
Er alltid på jakt etter å finne den ultimate hårserien for mitt hår, og ser gjerne etter å kunne prøve ut nye produkter som kan gi ren fuktighet men også glans!🌻 Hei,
MITT HÅR:
Jeg har hår ned til litt nedenfor BH-stroppen, det er bølgete, og håret har blitt tynnere og sprøere etter overgangsalderen. Jeg farger ikke men bruker litt gloss i ny og ne.
MÅLET MED MIN RUTINE:
Jeg ønsker at håret skal kunne vokse seg langt og sundt, og at det naturlige fallet skal bli tydligst mulig uten frizz og tyngde.
PRODUKTER:
Shampoo: Wella SP LuxOil og Redken Extreme
Balsam: Noen ganger Wella SP LuxOil andre ganger Redken All Soft
Olje: moroccanoil light og litt andre forskjellige
HVERDAGS RUTINE:
-Vasker håret ca 2 ganger i uken
-Børster aldri, bruker kun en bred-tannet kam, og kun på tørt hår, eller i dusjen med balsam i
-Før vask grer jeg ut alle floker
-Sjamponerer 2 ganger, skyller godt mellom hver runde
-Balsam i håret i ca 3 - 5 minutter - nå kan du evnt gre håret med en vidtannet kam
-Skyll ut balsam
-Klem ut vannet fra håret
-Sett håret i en turban, ikke gni eller froter håret med håndkle
-Ta et pump eller to med MaroccenOil Light i hendene, gni de godt sammen og klem det inn i håret.
PARTY RUTINE:
Vask og balsam som over, men dropper olje og bruker en curl cream som jeg kryster inn i håret.
Hender jeg bruker en difuser for å tørke og sette mer "krøll"
ALDRI:
Jeg grer aldri vått hår borstett fra hvis det er balsam i håret.
Jeg bruker aldri børste, Kun vidtannet kam
SJELDENT:
Varmebehandling
Skum og annet som gjør håret stivt Min hårpleierutine for fint, oljete hår med hårtap og lite volum:
Jeg har alltid hatt fint og tynt hår, men de siste årene har jeg også begynt å merke hårtap og redusert tetthet, spesielt rundt hårfestet. Håret mitt blir fort oljete, og samtidig føler jeg at det mangler både volum og glans - en krevende kombinasjon som gjør at jeg må være nøye med hvilke produkter jeg bruker.
Derfor har jeg falt for Kérastase Genesis-serien🌸 En serie som både styrker håret og er lett nok for min hårtype. Jeg vasker håret annenhver dag, og alltid med to omganger av sjampo. Dette hjelper meg å virkelig rense hodebunnen uten å strippe håret for mye. Etter sjampo bruker jeg balsam kun i lengdene og tuppene, slik at røttene holder seg lette og ikke blir fettete for fort.
Etter vask påfører jeg Genesis Defense Thermique varmebeskyttelse, og føner håret med min Dyson hårføner, som gir en skånsom, men effektiv tørk. For å skape mer volum og skjule de tynneste partiene, bruker jeg Color Wow sin Raise The Root Spray, en liten lifesaver for meg! Og én gang i uken gir jeg håret en ekstra boost med Color Wow Money Masque - gir en nydelig glans, som jeg ofte føler mangler i håret mitt til vanlig😅
Derfor har jeg skikkelig lyst til å teste Gloss Absolu-serien! Jeg håper den kan gi meg den glansen jeg mangler, uten å tynge håret, og kanskje også hjelpe håret mitt å se fyldigere og sunnere ut💕 Jeg er ikke ute etter kun overfladisk glans, men et hår som føles lett, friskt og levende hele dagen, og som gir litt selvtillit tilbake når håret ikke spiller helt på lag.
Er ny på dette, og kjenner ingen innenfor beauty samfunnet her enda, så jeg har dessverre ingen å tagge😅 Min hårpleierutine for fet/oljete hodebunn og farget hår:
Jeg har farget hår, men sliter med fet og oljete hodebunn, samt litt flass. Derfor bruker jeg produkter som renser godt og balanserer hodebunnen, samtidig som håret blir mykt og sunt – uten å bli tungt eller fett igjen for fort.
Shampo: Schwarzkopf Gliss Full Hair Wonder – gir en lett og rensende følelse.
Balsam: L'Oréal Paris Elvital Hyaluron Pure – fukter håret uten å forverre oljete hodebunn.
Hårkur: Colorwow Money Masque – pleier håret i dybden uten å tynge det.
Scrub/Shampoo: Rituals Purifying Scalp Scrub & Shampoo - renser skånsomt bort olje og flass, og etterlater hodebunnen frisk og håret mykt.
Leave-in: Revlon UNIQ ONE (Lotus Flower) – gjør håret lettere å style og beskytter mot slitasje.
Favorittdufter: Victoria's Secret Love Spell Daydream og Sol de Janeiro Cheirosa 48 – frisker opp og gir en god følelse i hverdagen.
Jeg prøver å holde håret rent og balansert uten å bruke for sterke produkter, og liker at håret føles friskt og velpleid.
Jeg har lenge lett etter en hårpleieserie som faktisk fungerer for farget hår med fet og oljete hodebunn, i tillegg til flass. Jeg har testet mange produkter før, men uten hell – de fleste tørker ut håret eller gjør det tungt og fett igjen for fort.
Gloss Absolu virker annerledes, og jeg er virkelig nysgjerrig på om den kan gi håret mitt den balansen det trenger. Jeg ønsker ikke først og fremst glans, men et hår som føles friskt, rent og sunt – også etter flere timer. Det hadde vært fantastisk å finne produkter som faktisk fungerer, så jeg håper virkelig på denne serien!
@marieksund – vi burde teste denne sammen og se om den virkelig er så bra som den lover, og i tillegg se om det faktisk funker for sånne hårtyper som våre. Da hadde jeg blitt utrolig happy og lettet. Min hårrutine er som følger:
Vasker håret annenhver dag. Bruker color wow security sjampo for tynt/fint hår, vekselvis med apotek-sjampo pga kløende hodebunn.
Hårkur: color wow money mask
Balsam: Color wow color security conditioner vekselvis med color wow cocomotion lubricating conditioner.
Etter å ha handletørket håret, bruker jeg color wow trestment, enten super natural eller curly, alt etter hva slags hår jeg ønsker. Etter det har jeg i color wow coconut biónic cocktail.
Styling:
Jeg bruker color wow: x-large bombshell skum, raise the roots, style on steroids texture spray, Curl Wow Curl Shook Mix + Fix Bundling Spray, One Minute Transformation Cream og money mist. NB: Det er veldig viktig å ikke bruke alle disse sistnevnte stylingproduktene samtidig. Da blir håret alt for tynget og fett. Jeg bruker svært lite av hvert produkt. Lite går langt! På «slettedager» bruker jeg supernatural spray. Volum-skum og one minute i tuppene etter sletting. På «krølledager» bruker jeg curly treatment, volume skum, raise the root og curly spray. One minute i tuppene hver dag. Style on steroids hver dag. Místical shine når jeg vil være ekstra fin :) Min hårrutine for tykt, krøllete og tørt hår:
Som en med tykk, krøllete manke som har vært gjennom mye bleking og hyppig slickback-styling, har jeg satt sammen en pleierutine som gir styrke, fukt og beskyttelse fra røtter til tupper.
1. Starter alltid med å dobbelsjamponere med k18 sin detox sjampo for å fjerne silikonrester og oppbygging. Denne sjampoen gir en myk base uten å strippe håret fullstendig.
2. Påfør så k18 sin leave-in maske i håndkletørt hår, lar virke 4 minutter.
3. Bruker så Redken sin Extreme anti-snap leave-in i lengder og tupper etter dusj. Stimulerer sunn hårvekst og styrker fiberen fra innsiden, og forhindrer videre breakage. Bruker også noen dråper med Kerastase sin hårolje i tuppene.
4. Om morgenen bruker jeg kerastase sitt genesis serum for å balansere og berolige hodebunnen, og om kvelden påfører jeg nattserumet som gir ekstra næring og glans mens jeg sover.
Jeg vil gjerne teste Gloss Absolu fordi jeg allerede har en grundig pleierutine for tykt, krøllete og tørt hår, men savner glans og frizz-kontroll. Spesielt Anti-Frizz Glaze Mist og Glaze Drops frister, for å forsegle fukt og gi meg en skinnende finish!
@143637592 Min hårrutine består i å børste håret med tangle teezer, så det er helt flokefritt før dusjen. Vasker håret hver kveld. Bruker soft spot shampo by bangerhead, følger opp med hårmaske fra samme serie, og til slutt balsam. Avslutter med å skylle håret i kaldt vann. En gang i uka bruker jeg k18 mellom shampo og hårkur, og annenhver uke wella colors glanskur i varierende nyanser (sist gloss blonde) for å bevare glansen i håret. Klemmer ut vannet fra håret før jeg pakker det inn i håndduk, gnir aldri på håret siden det har porøs struktur! Følger opp med colorwow extra strenght spray, luxe elixir oil fra wella SP, og varmebeskyttende krem fra by bangerhead. Om sommeren bruker jeg gjerne bombshell volumskum fra colorwow i hodebunnen. Børster gjennom håret fra tuppene og oppover for å unngå å knekke hår. Føner håret mens jeg står framoverbøyd, for å få løftet litt volum ved røttene. Veksler mellom varm/kald føn. Voila, ferdig! 🥳 skulle mer enn gjerne prøvd flere av kerastase sine produkter, likte ikke lukten av den grønne serien så godt, men den med oransje lokk luktet godt 😍 savner spesielt flere alternative varmebeskyttende kremer som ikke gjør tynt og langt hår fett, men silkemykt og blankt! Alle mine hudhelter kommer fra fantastiske Filorga, og jeg bruker de på ansikt, hals og bryst.
Disse produktene kjøper jeg alltid igjen og igjen. 😃De har mange flotte renseprodukter, men da jeg sjeldent bruker sminke i hverdagen er Micellarvannet min hverdagsrens. -Og for et "vann"! 😍 Uten tvil det beste jeg har prøvd! Filorga har også mange flotte essencer (toner) og neste trinn i min rutine er noen dråper av NCEF essence på en bomullspad.
Min hud er ekstra tørr om høsten og skriker etter oppmerksomhet, og da er Filorga sin shot et fantastisk produkt.
Flasken kommer i 2 størrelser og er en kur du skal bruke 2ggr pr dag i 1-2 uker frem til flasken er tom, og pimpetten viser deg eksakt hvor mye serum du skal bruke. (Smart, ikke sant? 😃)
Jeg anbefaler deg til å ta et og et område av gangen da serumet tørker rekordraskt 😊
Av dagkremer/serum er jeg avhengig av en krem som tørker inn vanvittig fort da jeg sliter litt med svettetokter.
Hydra-Haul er en fantastisk fuktbombe av en gel som inneholder både hyaloronsyre og andre godsaker.
Ikke glem serumet med samme navn, og her kan jeg nevne at Hydra Haul serien er meget godt priset dessuten. 😊
Skal jeg pynte meg så bruker jeg mitt "hemmelige" magiske våpen, -Oxygen Glow som gir huden din som et kamerafilter med glødende utjevnet hud. Det er som du har brukt en hel haug med sminkeprodukter, men alt som trengs er noen få dråper med den lyserosa ansikts og øyekrem! 🥰
Filorga selv kaller denne "red carpet ready", og jeg er så enig som man kan bli!
Og den trekker inn utrolig raskt og etterlater huden din silkemyk. 🌸
På kveldstid er det etter essence på tide med litt retinol i NCEF serum, dette gjør jeg 3 dager i uken, etterfulgt av Time Filler night.
De andre 3 dagene bruker jeg feks Time-Filler serumet etterfulgt av NCEF night mask som er en av mine absolutte favoritt nattkremer gjennom tidene!
OBS! Du skal ikke bruke ncef serum og night mask sammen da disse har aktive ingredienser som kan skape irritasjon. 😊
Så må jeg tipse om et magisk produkt som ikke alle har fått med seg, nemlig Filorga Sleep & Peel. ❤️
Dette er en nattkrem med peeling som kan brukes når hunden trenger litt ekstra.
Selv bruker jeg denne minst en gang hver årstid, og da skal du ikke bruke hverken serum eller nattkrem uten gå rett på Sleep&Peel etter rens og toner.
Brukes som en kur frem til tuben er tom (drøyt en måned), og dette er en drøy krem så ikke bruk for mye. 😊
Jeg kan rett å slett ikke skryte nok av denne, og har du ikke prøvd den så har du noe å glede deg til for denne gir virkelig resultater!! 😃👌🏼
De har også peeling og kurer som Oxygen Peel, Oxygen Glow, Meso Mask og facesheets jeg bruker etter behov, men siden jeg allerede har nevnt alt for mange produkter tenker jeg at vi stopper her 😅
Filorga har noe for alle mine behov 🥰 Når det gjelder hudpleien min, er jeg litt slapp og gjør den kun på kvelden før jeg legger meg, haha, også har jeg egentlig samme rutine året rundt. Jeg har oljete hud, så jeg er ikke noe glad i å ta noe spesielt i ansiktet på morgen; da går jeg gjerne rett på sminken etter å ha vasket ansiktet. På kvelden derimot, starter jeg med å fjerne sminken med Garnier sin micellar water, før jeg vasker ansiktet med både en olje- og vannbasert rens fra Cera Ve. De to rensene har jeg faktisk lagt ut innlegg om allerede🌸 Etter det bruker jeg en toner fra Murad, for å så smøre inn med Cicaplast og Efflacar+ fra La Roche Posay! Et ekstra steg jeg nylig har lagt til er å ta på Cosrx sin snegleserum helt til slutt! Da er jeg så å si ferdig med hudpleien, og går inn med Inkey List sin Tripeptide Leppepomade, budgie sin shea butter lip treatment, og vippeserum fra Xlash🤗Jeg har forresten ganske så oljete hud hvis noen lurer, og jeg synes denne rutinen er godt egnet til min hud❤️ Vinterutine for ren og smooth hud🤍
Morning routine☀️
1, Filorga foam cleanser
2, shiseido essense
3, shiseido ultimune serum
4, cosrx vitamin c 23,
5, cosrx niacinamide 15,
6, cosrx hylauronic acid
7, shiseido ultimune øye krem
8, sisley facial cream
9, cosrx lip sleep
Night routine🌙
1, Filorga foam cleans
2, Filorga hydra hyal cream
3, Filorga time- filler eyes
4, cosrx lip sleep Når det gjelder hudpleien min, er jeg litt slapp og gjør den kun på kvelden før jeg legger meg, haha! Jeg har oljete hud, så jeg er ikke noe glad i å ta noe spesielt i ansiktet på morgen, da går jeg gjerne rett på sminken etter å ha vasket ansiktet. På kvelden derimot, starter jeg med å fjerne sminken med Garnier sin micellar water, før jeg vasker ansiktet med både en olje- og vannbasert rens fra Cera Ve. De to remsene har jeg faktisk lagt ut innlegg om allerede🌸 Etter det bruker jeg en toner fra Murad, for å så smøre inn med Cicaplast og Efflacar+ fra La Roche Posay! Et ekstra steg jeg nylig har lagt til er å ta på Cosrx sin snegleserum helt til slutt! Da er jeg så å si ferdig med hudpleien, og går inn med Inkey List sin Tripeptide Leppepomade, budgie sin shea butter lip treatment, og vippeserum fra Xlash🤗Jeg har forresten ganske så oljete hud hvis noen lurer, og jeg synes denne rutinen er godt egnet til min hud❤️Min beste skjønnhetstips vil nok være å å ta olje i håret en gang i uken! Jeg liker veldig godt å bruke en blanding av litt forskjellig, blant annet vitamin e olje og mandelolje! Å ta olje i håret bidrar til å pleie både håret og hodebunnen, og forbedrer tilstanden på håret stadig!! Håret blir mykere, får mer glans, og vokser mye sunnere!