/ Har sinnsykt tørr og sensitiv hud. Ikke noen problemer med
Josefine
Beauty Star
13/12/23-13:36
Har sinnsykt tørr og sensitiv hud. Ikke noen problemer med acne. I år trur jeg jeg har knekkt koden for å ikke være tørr. Har hatt problem med PD rundt nese/mun siden i vår så har ikke noen syrer i rutinen min akkurat nå. Men skulle nok legge til Paulas Choice bha ca3 ggr i uken OM dermatitten var 100% vekke. Nå ser den dog ut som dette:
Morgen:
*Azelic acid fra The Ordinary rundt mun og nese (Der jeg har PD).
*Medik-8 C-tetra på resten av ansikte og hals, La det synke inn litt.
*2 lag med Cosrx Snail mucin essence (1 pump, klapp inn, 1 pump til, klapp inn).
* 1 pump Klairs Rich Moist Soothing Serum
* Rundt mun og nese: Mustela Nourishing Cream with cold cream. Absolutt gamechanger for min pd. Etter 2 uker med denne sammen med Azelinsyre er nesten alt vekke. Dette klarte ikke ens cicaplast (eller antibiotika).
* Fuktcreme. Akkurat nå bytter jeg mellom Renergie hpn 300-Peptide cream fra Lancome og Purito B5 Panthenol Re-barrier Cream. Begge er nydelige.
*Eye Cream Synday Riley Auto Correct
* SPF Er huden sint så bruker jeg Dermaceutic K-Ceutic som spf men mtp hvor mye man trenger og prisen på denne, sker det ikke hver dag. Hverdags SPF er ellers Beauty of Joseon Relif Sun Rice eller Roundlab Birch Juice sunscreen.
Kveld:
Har jeg hatt mye sminke noe jeg sjeldent har så bruker jeg Bioderma micellar water på sminken først. Etter det renser jeg først med Make P:rem Cleansing oil. Som cleanser 2 tar jeg det jeg har hjemme. Oftest CeraVe hydrating foaming oil, Pyunkang Yul Cleansing foam eller Cosrx Low Ph cleanser. Samboerens Shiseido Men face cleanser har også noe utippa blitt en favoritt.
*Etter cleanser: ett lag med Azelinsyre rundt mun og nese pluss Mustela-cremen der.
* Medik-8 Crystal Retinal på resten av ansiktet. Ser til at den får synke inn før neste steg
* 2 lag Cosrx Snail Mucin Essence
* 1 pump Klairs Soothing Serum
*Øyecreme Beauty of Joseon eller Verso av og til CeraVe Eye cream over dem om jeg føler meg ekstra tørr.
* Sist Purito Dermide Cica Barrier Sleeping pack, Paulas Choice Skin recovery mask, Medik8- H.E.O. mask eller Acasia- Recovery mask
Er jeg ekstra tørr avslutter jeg med ett lag Jojoba olje over alt.
Azelaic Acid Suspension 10% Cream-Gel 30 ml
C-Tetra Serum 30 ml
Advanced Snail 96 Mucin Power Essence Facial Toner 100 ml