SKIN CYCLING
Har du som mange andre baderomskapet fullt med masse produkter men ikke helt vet hvordan du ska legge opp hudppleierutinen på riktig måte?
Da er Skin cycling en super metode. Da du får brukt dine aktive produkter men uten å risikere å overbehandle huden så den blir tørr og stram😊
Med Skin cycling så deler man opp dagene med forskjellige produkter og opplegget pleier å se ut på følgende måte:
Dag 1 Exfoliering
Dag 2 Retinol/ aktivt serum
Dag 3 Fukt /milde produkter så huden får hvile
Dag 4 Fukt /milde produkter så huden får hvile
...Også begynner man om på dag 1 igjen😍
Det er viktig at du finner produkter som passer din egen hud, og også at du faktisk blir vant til produktene først før du går på en "rullerende timeplan".
Dette gjelder hovedsakelig peelingen og det aktive serumet. Det kan derfor bli for mye å bruke peeling og deretter retinol umiddelbart etter neste dag hvis huden ikke er vant til produktene 💗
Augustinus Bader
Hei alle sammen! Jeg vil gjerne fortelle om et fantastisk hudpleiemerke som alle bør sjekke ut. Grunnlagt av den tyske professoren og forskeren Augustinus Bader. 😍
Dette merket er virkelig noe utenom det vanlige! 🌟 Ved hjelp av 30 års forskning og kliniske studier finner vi den banebrytende stamcelleteknologien TFC8 (Trigger Factor Complex 8), som er en patentert sammensetning av 40 ingredienser som aktiverer hudens egen reparasjons- og fornyelsesprosess.
Trigger Factor Complex 8
TFC8 gir huden essensielle næringsstoffer som skaper et optimalt miljø for cellulær fornyelse. Det som gjør denne teknologien så unik er at den hjelper produktenes basformuleringer til å bli smartere og mer tilpasningsdyktige.
Dette betyr at produktene kan tilpasse seg ulike hudtilstander, som linjer og rynker, rødhet, hyperpigmentering, cellulitter, strekkmerker og skader forårsaket av ytre stressfaktorer, for å hjelpe huden med å fornye seg på en naturlig måte.
Favoritter i sortimentet
En av deres mest anerkjente produkter som jeg elsker er The Cream. Den er kjent for sine utrolige foryngende og fuktighetsgivende egenskaper, og jeg kan virkelig forstå hvorfor den har fått så mye oppmerksomhet. Jeg vil også dele mine to andre favorittprodukter fra Augustinus Bader – The Ultimate Soothing Cream og The Eye Cream
The Ultimate Soothing Cream er min go-to for intens fuktighet og beroligende pleie. Den bidrar til å styrke og gjenopprette huden, noe som gjør den perfekt for dager når huden føles ekstra sensitiv eller irritert. The Eye Cream er også en riktig perle. Den reduserer mørke ringer og hevelser, samtidig som den gir fuktighet. Jeg elsker hvordan den får øyekonturen min til å se jevnere og mer opplagt ut.
Hvis du leter etter hudpleieprodukter som virkelig gjør en forskjell, er Augustinus Bader definitivt verdt å sjekke ut!
Klem
Camilla ❤️
Eneomey
Eneomey er et av mine absolutte favorittmerker og akkurat nå pågår det en konkurranse under kategorien Competion time der du kan vinne tre av deres bestselgere👀😍
Dette er produkter som virkelig skiller seg ut fra mengden og gir fantastiske resultater, så disse vil du ikke gå glipp av 😍
🌟 Soft Cleanser er en herlig skummende rens med 4% glykolsyre (aha-syre) som passer for alle hudtyper og gir huden en fin glød.
🌟 Repair Cream elsker jeg for sine styrkende, beroligende og reparerende egenskaper. Et must i alles baderomsskap!
🌟 Masque Peel Off C10 er 6 stk ansiktsmasker med 10% C-vitamin som gir en jevnere hudtone og mer glød. Den eksfolierer og dras av som en peel-off-maske for å fjerne døde hudceller og urenheter.
Konkurransen finner du her: https://community.kicks.no/app/753/channel/konkurranse-2465
Håper du blir en av vinnerne🍀
💚Ukens maske SUPER HYDRATE OVERNIGHT MASK 💚
Hånden på hjertet, dette er en av mine mest anbefalte masker!
En balanserende og avkjølende fuktighetsmaske som beroliger og fukter huden med en nydelig gel/krem tekstur som jeg bare ikke kan få nok av. Denne syns jeg gjør seg best som en fuktighetsmaske som virker over natten, alene eller sammen med et serum under.
Den inneholder en herlig blanding av resultatorientert hudpleie og nordiske ingredienser som tyttebær, multer, og reishi-sopp som blant annet bidrar med anti-inflammatoriske egenskaper på huden.
Alle burde ha denne masken i baderomsskapet! Uansett hudtype da den hjelper til å balansere huden på best mulig måte. For meg er denne masken trygghet. 💗
Hvilken fuktmaske er din favoritt? Kommenter gjerne 👇🤗
De beste ingrediensene å kombinere ☝️
For å følge opp mitt forrige inlegg om hva som ikke skal kombineres av ingredienser så tenkte jeg å dele hvilke ingredienser som er en superkombo og som høyer effekten når de brukes sammen 🙌
🧡C-vitamin & solbeskyttelse - C-vitaminet beskytter mot frie radikaler, og solbeskyttelsen beskytter mot UV-stråler, kombinasjonen gir rett og slett en veldig god beskyttelse mot ytre påvirkninger.
💚Niacinamid & salicylsyre - for en hud med store porer og kviser er dette en veldig fin kombinasjon. Niacinamide virker porsammentrekkende og balanserer talgproduksjonen, og salicylsyren eksfolierer inne i porene og fjerner tilstoppinger.
💛C-vitamin & E-vitamin - C-vitamin og E-vitamin forhøyer effekten av hverandre.
C-vitamin hjelper til å regenerere E-vitamin, noe som gjør at du får en bedre beskyttelse mot frie radikaler. E-vitamin gjør det samme tilbake, at det øker effekten av C-vitamin.
💜Retinol & peptider - å kombinere retinol med peptider kan øke deres hudkorrigerende egenskaper. De jobber sammen for å oppnå en jevnere og fastere hud.
Hvilke ingredienser skal ikke kombineres i hudpleierutinen?
Dette er et spørsmål vi får veldig ofte så her tenkte jeg å gå igjennom hvilke ingredienser vi ikke anbefaler at du kombinerer i rutinen, eller samtidig på huden.
Eksfolierende syrer fra ulike merker - eksfolierende syrer fra ulike merker som ikke er formulert for å brukes sammen kan kollidere på huden, eller trekke ut effektene fra hverandre. 💧
C-vitamin & kobberpeptider - kobberet i kobberpeptidene kan oksidere C-vitaminet, og da redusere den antioksidative effekten. 🧡
Retinol & eksfolierende syrer - dette er en kombinasjon du kan gjøre hvis du har en hud som tåler mye, og det fungerer bra for deg. Disse ingrediensene kan kombineras i samme rutine men helst ikke påføres samtidig på huden då det blir en veldig aktiv kombinasjon. ☝️
Hvis du har produkter du er usikker på om du kan kombinere så kommenter gjerne her så hjelper jeg deg 😊
Har du oppdaget Syncroline? 🌿✨
Syncroline er et dermatologisk hudpleiemerke som utvikler produkter med fokus på spesifikke hudproblemer, merket kombinerer vitenskap og naturlige ingredienser for å utvikle milde og effektive produkter.
De har en kombinasjon av kliniske ingredienser og medisinske planter i høykonsentrerte formulaer og har produkter for blant annet acne og rosacea.
De har nylig lansert 2 nye masker, en i deres Rosacure serie for en hud med rosacea, og en maske i deres Aknicare serie for en uren og fet hud med akne.
Rosacea 💗
Rosacure Mask Leave -on Hidden Gel -Mask
Dette er en beroligende maske som passer til rød og irritert hud med mindre blodkar.
Den reduserer ubehag i huden og er perfekt for en hud med rosacea eller om har overbehandlet huden med kraftfulle produkter og peelinger.
Akne 💚
Aknicare Mask Hidden Mask er en talgregulerende maske som passer til uren og fet hud.
Den har en antibakteriell effekt og inneholder blant annet ingredienser som Zeolite og Sepiolit som motvirker en høy talgproduksjon.
Denne kan du bruke som en kur på 28 dager og etter det ved behov.
Har du prøvd noe fra Syncroline? 🤗 Kommenter gjerne 💕
Jeg tenkte vi skulle prate litt om ansiktsrens, og jeg vil gjerne høre hva du bruker🧴❤️
Rengjøring er et viktig steg i hudpleierutinen og baner vei for produktene du påfører ettepå. Det finnes en rens for alle hudtyper og her er det viktig at man velger den rensen som passer din hud og behov best.
Tørr hud - En tørr hud mangler naturlige oljer og kan føles grov og stram. Her er en rensemelk, rensecreme eller en rengøringsolje et fint alternativ siden de har fuktighetsgivende egenskpaer.
Tips på rens: Cliniccare Cleansing Lotion
Sensitiv hud - En sensitiv eller midlertidig sensibilisert hud trenger en ekstra skånsom rens, som ikke forstyrrer hudens pH-verdi eller tørker ut. Ofte passer en melkerens best som ansiktsrens til sensitiv hud. Men har man en fetere hud så kan også en mousse eller gelrens fungere.
Tips på rens: Medik8 Gentle Cleanse
Fet hud - Til en fet hud passer det best med en rens i lettere gel-form eller et skum.En rens med salicylsyre er også et fint alternativ.
Tips på rens: Murad Clarifying Cleanser
Kombinert hud - En kombinert hud er ofte både tørr og fet, noe som gjør at den kan ha behov for flere ulike produkttyper og konsistenser. Strammer huden etter at du har renset med en gel/skumrens, er tipset å bytte til en ansiktsrens i olje- eller melketekstur. Har du sensitive partier, sørg for å først og fremst behandle disse.
Tips på rens: Dermaceutic Advanced Cleanser