☀️ Nå begynner solen å titte frem, og hva passer da bedre enn en solkremguide!
Vi får SÅ mange spørsmål om SPF – og jeg forstår det, det er ikke helt lett å holde styr på alt. Så her tenker jeg at vi skal gå gjennom forskjellene mellom de ulike typene solkrem som finnes, og hvem som bør bruke hva👇
🤍 Fysisk solbeskyttelse – Mineralfilter
Dette er det «snille» alternativet. Filtrene (sinkoksid og titandioksid) legger seg på toppen av huden og reflekterer solstrålene.
✨ Ulempe? Kan noen ganger etterlate et lett hvitt lag
⭐️ Favoritt – Mineral Tolerance Fluid SPF50 fra Heliocare
🧴 Kjemisk solbeskyttelse
Her virker filtrene ved å absorbere UV-strålene og omdanne dem til varme.
⭐️ Favoritt – Hyal Reyouth Moist Sun fra Dr.Ceuracle

💫Hybrid – En kombinasjon av kjemisk og fysisk beskyttelse
Det beste fra to verdener! Her blandes fysiske og kjemiske filtre for en jevn og effektiv beskyttelse.
⭐️ Favoritt – K Ceutic fra Dermaceutic
💡 Hvordan vet man hva man skal velge da?
Vi pleier å tenke slik:
Et siste tips fra meg er en ny favoritt fra Rudolph Care. Et lite familieeid selskap som har veganske, milde og Svanemerket produkter. Vil dere vite mer om dette merket? Bare si ifra, så lager vi et eget innlegg om dem.

Og du – det viktigste er ikke hva du velger, men at du faktisk bruker det (og nok av det!). Ikke glem å påføre det på nytt 🤍
Trenger du hjelp til å finne det rette? Kommenter her nedenfor eller skriv i «spør hudterapeuten», så hjelper jeg deg videre ❤️
Baderomsskapet! ❤️
I løpet av seks uker vil du kunne følge en miniserie hvor jeg viser deg deler av baderomsskapet mitt. Vi vil gå gjennom alt fra rengjøring til masker og kremer. 💁🏽♀️🌟
Jeg håper du er like spent som meg, og at du også vil dele baderomsskapene dine med oss! 🤩
Fuktighet eller næring – hva bør du velge?
Hvis vi går tilbake til grunnleggende hudpleie og ser på de forskjellige hudtypene som finnes, har vi følgende:
⚪️ Tørr hud – Huden føles stram, kan flasse og har minimale porer som er nesten usynlige. For å fukte huden dypt, trenger vi både fuktighet og næring i vår daglige hudpleierutine. Mange med tørr hud setter ofte pris på å bruke en olje i kveldsrutinen.
⚪️ Normal hud – Her ønsker vi å opprettholde balansen som huden allerede har. Små porer kan være synlige, og huden ser ut til å ha en sunn glød. Det er gunstig å bruke fuktighet hele året og kanskje gi huden litt ekstra næring i de kaldere årstidene.
⚪️ Kombinasjonshud – Deler av ansiktet føles tørt, mens andre deler er mer fettete. Synlige forstørrede porer i de fettete delene av ansiktet. Her er det spesielt viktig å finne det som passer denne spesielle hudtypen. Vi trenger alltid fuktighet, og for å gi næring til de tørre områdene er en rikere maske perfekt å bruke delvis.
⚪️ Fet hud – Hele ansiktet ser skinnende og nesten litt fettete ut, med større, synlige porer, og du kan også oppleve mer tilstoppede porer. Fuktighet er nøkkelen her. Dette skyldes at overproduksjon av fett på huden kan skyldes mangel på fuktighet. Huden velger da å «smøre» seg selv ved å produsere mer fett. Med denne hudtypen bør du imidlertid være forsiktig med næring og rikere teksturer.
For å oppsummere det ovennevnte, trenger ALLE fuktighet i hudpleierutinen sin, men du trenger ikke alltid næring. Bruk av ansiktsmaske forbedrer enhver hudpleierutine og gir den et ekstra løft. Derfor er det det perfekte produktet å legge til din nåværende rutine. Her er mine topp 3:
🩷Skin Recovery Mask
🩷Recovery Mask Cream - 8 % panthenol, sheasmør, squalan
🩷Hydra-Intensive Cooling Masque
takk for tips! hvilken maske anbefaler du kombinasjonshud som også er sensetiv?🩷
📍 🌟 Ukens heteste tips!
Hei folkens, jeg må virkelig benytte anledningen til å fortelle dere om et nytt merke vi har, hvor jeg har hatt sjansen til å prøve to produkter som er HELT FANTASTISKE!!!! 😍
Det er ECOOKING! Har dere hørt om dette merket før?
Det er et dansk selskap som startet i noens kjøkken og har blitt et opplagt valg for alles baderomsskap. Produktene er effektive og inneholder en høy andel naturlige ingredienser, samtidig som de har en magisk effekt på huden. Mange av produktene er uten parfyme, og de fleste er også veganske. 🌿
Og nå til favorittene mine!!!!
🧪 AHA+BHA Mask Her snakker vi om effektivitet. Wow, for en godbit denne lille krukken var. Jeg var absolutt ikke forberedt på effekten den ga.
Dette er en maske som skal påføres renset hud i MAKSIMALT 2 minutter, og jeg mener virkelig maksimalt. Jeg har relativt tolerant hud og valgte å skylle den av etter omtrent 1,5 minutt. Den kiler og svir litt når den påføres huden, slik den skal, og huden blir rød etter bruk. Dette skyldes at den stimulerer blodsirkulasjonen. Rødheten avtar relativt raskt, og huden føles silkemyk etter at du har vasket den av med kaldt vann.
💦 Fuktighetsgivende maske uten parfyme Etter den intensive syrebehandlingen påførte jeg en fuktighetsgivende maske for å gi huden maksimal boost med mye hyaluronsyre, som binder fuktighet i huden. Den inneholder også aloe vera og rødbeteekstrakt, som både fukter og beroliger huden.
👀 Denne masken er også tilgjengelig med duft av jasmin, grapefrukt og appelsinblomst, hvis du foretrekker det.
Disse to er virkelig et kraftfullt par som jeg mener bør brukes sammen, den ene etter den andre. Det er lenge siden jeg har vært så imponert over to produkter, spesielt økologiske produkter. ❤️
Min vurdering ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
Hei, skjønnhetselskere! ❤️
Noen av dere har kanskje allerede sett meg her og der i fellesskapet, så jeg synes det er på høy tid at jeg presenterer meg for dere!
Jeg heter Anna og er både hudterapeut og makeupartist. Min interesse for alt som har med hud og sminke å gjøre, startet veldig tidlig da jeg fant produkter i min mors baderomsskap. 💆🏽♀️
Jeg begynte hos Kicks for 10 år siden og jobbet i flere av våre fantastiske butikker, hvor jeg lærte mer enn jeg kunne forestille meg om produkter, sminkelooker, dufter osv. Så tok jeg spranget og ble en del av Skincity-teamet, og jeg tror ikke vi gjorde annet enn å snakke om hud og de forskjellige effektene av ulike ingredienser.
Så endte jeg opp her, sammen med dere. Og ingen er gladere enn meg for å være her sammen med dere hver dag og svare på spørsmålene deres. Jeg blir så inspirert av å se sminkelookene, hudpleierutinene og favorittproduktene deres.
Noen av favorittproduktene mine som jeg alltid har med meg:
Favorittserum: Paula's Choice Pro Retinaldehyde Dual-Retinoid Treatment 💜
Favorittfoundation: Anastasia Beverly Hills Impeccable Foundation 💛
Favorittparfyme: Narciso Rodriguez For Her EdP🩷
Så nå vil jeg selvfølgelig vite hva dine favorittprodukter er akkurat nå?
Følg meg gjerne her og still spørsmål om alt som har med skjønnhet å gjøre. Jeg gleder meg til å veilede og inspirere deg like mye som du inspirerer meg med dine daglige innlegg. ❤️