/ Min hårpleierutine 🌺 HÅRTYPE: Blondt, fint og naturlig
Caroline
Beauty Star
27/05/25-22:10(redigert 27/05/25-22:31)
Min hårpleierutine 🌺
HÅRTYPE: Blondt, fint og naturlig bølgete, med hårlengde forbi skuldrene. Sliter som regel med at håret kan føles tørt og frizzy, og samtidig ofte oljete. I det siste har jeg også opplevd litt hårtap. Har i år sluttet å stripe håret, og latt mitt naturlige hår vokse ut, og jeg merker allerede at det har hatt en stor effekt.
RUTINE: Jeg prøver å vaske håret mitt 2 til maks 3 ganger i uken, samtidig som jeg liker å olje hodebunnen og lengder en gang i uken. Unngår å børste vått hår, fletter det på natten og prøver i bunn og grunn å la det være "for seg selv" så mye som mulig. I tiden framover tenker jeg å teste ut "hair sandwich method", som går ut på å først tilføre balsam i lengdene, for deretter bruke shampoo og til slutt avslutte med balsam igjen. For tiden benytter jeg meg av Kerastase sine Nutritive produkter, og er helt avhengig av en god hårolje/leave-in etter hårvask.
Er alltid på jakt etter å finne den ultimate hårserien for mitt hår, og ser gjerne etter å kunne prøve ut nye produkter som kan gi ren fuktighet men også glans!🌻