/ Hårtype: Jeg har tykt, blondt hår med fine hårstrå og ca.
Anna Lisa
Beauty Star
02/06/25-10:16
Hårtype:
Jeg har tykt, blondt hår med fine hårstrå og ca. medium lengde. Jeg tar highlights omtrent to ganger i året, og etter kjemisk behandling trenger håret mitt ekstra fuktighet, da det lett blir tørt.
Shampoo:
Jeg starter alltid med dobbel sjamponering. Først bruker jeg Kérastase Blond Absolu Bain Lumière. Jeg har ikke brukt denne så lenge, men opplever at den ikke helt møter behovene mine, spesielt når det gjelder fukt og mykhet etter bleking.
Deretter bruker jeg Kérastase Resistance Bain Force Architecte, som jeg er veldig fornøyd med. Den skummer godt, rengjør håret effektivt og dufter nydelig. Dette er en gjenganger i rutinen min, og jeg har kjøpt den flere ganger.
Balsam:
Etter sjamponering bruker jeg Maria Nila Repair Conditioner. Den gir godt med fuktighet, lukter godt og er spesielt hjelpsom etter kjemisk behandling.
Hårmaske:
1–2 ganger i uken bruker jeg hårmaske, og jeg veksler mellom L’Oréal Paris Absolut Repair Masque Golden og Kérastase Resistance Masque Force Architecte. Jeg lar maskene virke i ca. 5 minutter.
Leave-in og varmebeskyttelse:
I håndkletørt hår bruker jeg en Go Hair leave-in (kjøpt i Thailand), som jeg fordeler i lengdene. Jeg bruker alltid mikrofiberhåndkle for å redusere slitasje.
Som regel lar jeg håret lufttørke, eventuelt kombinerer jeg lufttørking med føning for å få det helt tørt. Jeg prøver å unngå hyppig bruk av varmeverktøy.
Nattpleie:
Hver kveld bruker jeg Kérastase Nutritive 8H Magic Night Serum. Det tynger ikke håret, lukter godt og gjør håret mykt til morgenen etter.
Styling og glans:
Om morgenen bruker jeg Kérastase Elixir Ultime L’Huile hårolje i lengdene for ekstra fukt og glans. Dette er min favorittolje – den tynger ikke håret, gir fin glans og lukter fantastisk.
Jeg ønsker å teste Kérastase Blond Absolu Bain Gloss Lumière som alternativ til Lumière-sjampoen jeg bruker nå. Den lover dypere pleie, glans og styrke – noe jeg tror vil passe håret mitt bedre, spesielt i tiden etter bleking når det trenger ekstra fukt og beskyttelse.
@majasr <3
Resistance Bain Force Architecte Shampoo
Resistance Masque Force Architecte Hair Mask 200 ml