I kveld gikk jeg for en litt jentete, men samtidig sexy look – glødende hud, myke kinn og glossy lepper 💄
Basen er min ride or die foundation: IT Cosmetics Your Skin But Better.
Jeg elsker denne fordi den ser ut som hud, bare bedre (navnet lyver ikke 😅). Den jevner ut tonen og gir en naturlig glød uten å føles tung eller cakey – perfekt hvis du vil ha en frisk, levende finish som fortsatt tåler festlys og dans.
Dekningen er byggbar, så du kan gå fra lett til medium uten at den legger seg i linjer. “Dewy, sun-kissed” looken som bare skriker helg 💃
Den sitter fint hele kvelden, og selv etter noen timer ser huden fortsatt frisk ut – ikke matt, ikke blank, bare glødende.
Kort sagt:
👉 Perfekt for deg som vil ha en naturlig, men sexy festlook.
👉 Føles som hud, men gir deg den lille ekstra “wow”-effekten. Min ærlige mening om Lancôme Teint Idole Ultra Wear Care & Glow Serum Concealer 220C. Ett produkt jeg hadde store forhåpninger til, men som dessverre ikke svarte helt til forventningene mine 🥲
✨ Det jeg likte:
- Concealeren beskrives som lett, med medium byggbar dekkevne, og med en formel som inneholder hudpleieserum (~81 %) – med ingredienser som hyaluronsyre, peptider, ceramider og ekstrakt fra yuzu.
- Den gir en fin, naturlig glød og én følelse av friskhet umiddelbart etter påføring.
- Den føles behagelig i starten, og dekker ok når den påføres lett.
⚠️ Det jeg ikke likte / hvor den skuffet:
- Selv om den lover å «føles lett og behagelig på huden, uten å legge seg i fine linjer», så opplever jeg at den akkumulerer seg i mine mimikklinjer etter noen timer.
- Den blir flekkete («patchy») noen steder, spesielt rundt øyne og munn, hvor huden beveger seg mye.
- For min kombinasjonshud (med både oljete og tørre partier), er dekningen ikke sterk nok til å skjule mørke partier eller ujevnheter, slik jeg hadde håpet.
Dette er nok et av produktene jeg ikke vil kjøpe igjen, selv om jeg liker tanken bak formelen og noen av egenskapene 😮💨 Har dere noen concealers dere elsker, som sitter godt og ikke “samler seg” i linjer? 1. mai-looken. Prøvde ut noen produkter, og de fleste ble kjøpt hos Kicks.
NYX Professional Makeup: Plump Right Back Primer + Serum
Helt grei primer, men må prøve den noen ganger til for å vite helt hva jeg synes. Den ga mye fuktighet, men følte alikevel at sminken ikke ble for dewy.
Anastasia: Impeccable Foundation #2N
Denne synes jeg er veldig god. Fant en god match, og den gir en nesten perfekt hud. Holder godt.
Maybelline: Fit Me Concealer 10 Light
Jeg har noen fine linjer under øynene, så er alltid forsiktig med concealer her, men denne satt seg ikke i linjene. Kommer til å bruke flere ganger.
Maybelline: City Bronze Powder Medium Warm
God og fin bronzer som blander seg godt og lett.
Maybelline: Sunkisser Blush 5 Blazing Blush
Denne likte jeg veldig godt. Veldig enkel å legge på og blande. Denne kan fort bli en ny favoritt. Også fin uten foundation.
Maybelline: Fit Me Matte & Poreless Powder 090 Translucent
Jeg har tørr hud, så er veldig forsiktig med pudder, men bruker litt settingpudder under øynene og i pannen. Denne leverte, og ble veldig bra.
Charlotte Tilbury: Lip liner og leppestift Pillow talk
Denne finnes ikke på Kicks, men veldig fornøyd. Brukt mange ganger før.
Charlotte Tilbury: Setting spray
Det var litt viktig å ha en settingspray jeg kunne stole på, så da ble det CT...
Wander Beauty: Øyesminke
Maybelline: Lifter Gloss Moon Dette var en morsom konkurranse, og passet egentlig bra! Solen kom tidlig og satt litt farge, men brått forsvant den og småbarnslivets dårlige netter tok med seg den lille gløden som var opparbeidet…
Heldigvis kan man jukse litt 🤭 Jeg har fregner på sommeren, og synes det er synd når de forsvinner under basen. Men, en lett base (Shiseidos BB iblandet Drunk Elephant bronzed drops) hjelper med å holde de synlige!
Jeg bruker Sisleys contour-stick, og kjøpte nylig en multipomade jeg bruker som blush, litt på øynene og på leppene. På min hud ser det ut til at dette funker bedre enn pudderbaserte produkter! Og stort pluss når et produkt kan brukes til flere formål ☀️
En annen viktig del av sminken når glød er målet, er nok fukt! Det er min store hemsko, i utgangspunktet tørr som en mariekjeks. Jeg booset litt ekstra med shisedos nattkrem for ekstra glød!
Shimmer ble det lite av, da dagens look ble basert på at jeg skal tusle rundt i kontorlandskap. Ville nok lagt til litt ekstra for en kveld ute, men det er vel flest av hverdagene… 🤭 Finnes det noe som heter for mye glow?
-Neeei!! 🤩✨⭐️
Det er mange som synes at når man har passert 40 så skal man ikke glitre så mye lenger, men akkurat der er jeg DYPT uenig!!
Akkurat dette med glow og shimmer er noe som engasjerer meg dypt, så forbered dere på litt av en avhandling!! 😅😂
Jeg holder meg selvsagt unna partyglitteren, men glow, shimmer og enda mer glow kan jeg virkelig ikke få nok av!! 🥰
Jeg starter ofte Filorga Oxygen Glow som er en magisk ansiktskrem på krukke. Jevner ut fargen å får deg til å stråle på en naturlig vakker måte uten shimmer.
Vil jeg ta det hakket lenger blander jeg enten inn iconic eller beautyacts sine mixology drops i min vanlige ansiktskrem, og da varierer jeg litt mellom gull, perlemor eller rosegull etter årstid og humør. 😊
Men årets favoritt, og noe helt nytt for meg er Hickap Bronze glow serum. Hyaloronsyre som dypner og forbedrer min brunfarge med vanvittig rask og enkel påføring og et sømløst og meget naturlig resultat! (Mitt siste bilde) 🤩👌🏼
Foundation, skintints eller andre pudder bruker jeg ikke, så jeg hopper rett på mitt favorittprodukt -Bronzer- med godt med shimmer i seg. 😊
Enten bruker jeg en av mange gode Artdeco limited edition, Nars eller Guerlain terracotta.
Blushen jeg bruker er vanligvis uten shimmer, men dette kompanserer jeg med en nydelig highlighter på alle de rette stedene. 🥰
Sensai i gull eller filorga i perlemor, her er det så masse vakkert å velge blandt at det er umulig å nevne noen få favoritter.
Så kommer vi til årets "siste finnish"-favoritter innen glow for min del.
Dior face glow palette er nydelig både som øyeskygge og highlighter eller enda bedre…Bruk den med en fluffy børste som en finnishing touch over hele ansiktet! 🤩
Eller hvis du er like barnslig begeistret i gullglow som meg så mååå dere bare prøve Guerlain sin luminizer i gold🥰
Det er den som gir meg den fine gullgløden på mitt første bilde.
Og her har jeg brukt ganske mye, du må ikke gløde fullt så mye hvis du ikke vil! 😅✨
Og helt til slutt vil jeg bare legge til at jeg ønsker ikke å vinne denne konkurransen da jeg allerede er stolt eier av disse fine premieproduktene.-Men jeg kunne bare ikke gå glipp av muligheten til å egne et heeelt langt innlegg om mitt favoritt-tema! 🤩✨🥰
Lykke til alle sammen! 🤞🏼 Jeg har surret rundt og lett etter en krem-blush med godt med fukt, og landet på et merke som var helt ukjent for meg. Ble så fristet av forpakning og beskrivelse at jeg tok en sjans.
Jeg kjøpte Mansai 7 balm, som skal være et multifunksjonelt, økologisk og naturlig krembasert produkt i en korallrød/oransje tone, som kan brukes på lepper, kinn og øyne.
Jeg gikk for kinn og lepper i dag. Den var utrolig enkel å fordele pent, minnet litt om en fast «lipsyl», så balm er en god beskrivelse. På kinnene holdt den godt gjennom dagen, etter sykling til jobb, trening og herjing med barn er den fremdeles på plass. Den ga fukt og kaket seg ikke. Luktet lett av vanilje 🍰
På leppene holdt fargen ganske likt som andre balms, ga litt fukt, det viktigste for meg var at den ikke gjorde leppene mer tørre etter påføring!
Fornøyd med gløden produktet ga, vil definitivt teste mer 🤩 Ellers går det i favoritten fra Shiseido til sommerhuden og contour-stick fra Sisley 💕 Jeg har nettopp testet Shiseido sin BB sportskrem med spf. 50, og tenkte jeg skulle dele med dere her inne nå som sommeren allerede har meldt sin ankomst! ☀️🌻 Jeg har tidligere testet Chanel sin CC, den er ganske tykk, vanskelig å smøre pent ut og legger seg litt dårlig i ansiktet utover dagen. Jeg brukte lenge Sisley sin «BB» krem, den er vanvittig god men tapte seg litt etter at de kom med flere farger.Til nå har jeg brukt Shiseidos skin-tint, som jeg er veldig forbøyd med. Den gir en fin korrigering av huden med usminket finish.Akkurat denne kremen ble jeg også urolig fornøyd med. Konsistensen er ikke helt flytende, men likevel veldig lett og fin. Den gir medium dekk og smelter godt inn i huden. Denne blir min go-to når jeg vil ha mer sminket look, men skin-tint når jeg ønsker å gå tilnærmet usminket. Knall kjøp, og stort pluss med høy solfaktor i bonus! Sjeldent jeg i det hele tatt finner en solkrem med spf. 50 som er så god, og som ikke blir klissete, så denne kan anbefales 🤭☀️ 30-åra med to svangerskap, to barn, lite søvn og mye kaos skapte behov for å snu om på hudpleie- og sminkerutine. Spesielt siste svangerskap skapte kaos, det ble utfordrende å sminke rundt øynene grunnet nye linjer og alt ble kaos kort tid etter påføring. I tillegg er det alltid dårlig tid til mor, og noen som skal kravle over ansiktet flere ganger i løpet av dagen. Sminken skal tåle en hel dag med barna, eller sykkeltur til og fra jobb, og helst bli påført på 10 minutt maks.
Løsningen for å føle seg litt fresh ble fokus på hudpleie, dernest lett sminke som gjør at jeg føler huden ser frisk og levende ut selv og droppe tanken om «flawless» looken.
Sliter du med det samme som meg, sminke som sklir ut, legger seg i rynker, tørr og sliten hud som bare blir kaos utover dagen, kanskje det er verdt et forsøk å legge om rutinene fra 20-åra 🤭
Har nettopp lagt inn en bestilling som jeg håper hjelper ytterligere, venter spent på pakke i posten 😍 Mine 5 favorittprodukt jeg ikke klarer meg uten! 😍
Hvilke et dine topp, 5 hvis du må velge? 😃
Jeg bruker ekstremt lite sminke, og derfor er det veldig viktig for meg at de få produktene jeg bruker holder skikkelig god kvalitet! 😃
Solpudder er min "guilty pleasure". Og nok det sminkeprodukt jeg har gjort desidert mest bomkjøp av gjennom tidene.Frem til jeg prøvde NARS… -Wooow!! 😍Jeg tok en nyanse mørkere enn hva jeg "burde", og da får jeg et perfekt solkysset resultat. ☀️En bra blush på eplekinn og oppover kinnbeine er viktig for meg, og her er nars orgasm et helt nytt kjøp for meg da min favoritt fra Dior forsvant fra hyllene. 😞Jeg er nok egentlig alt for gammel for å være så vanvittig glad i shimmer, men det er jeg. Så gullshimmeret i Sensai supreme illuminator kan jeg nesten ikke leve uten. 😇Og etter mange år med napping i min ungdom er bryna veeldig tynne, å det å finne øyebrynsprodukt som ikke ser påmalt ut har alltid vært et problem.-Frem til jeg fant Gimme Brow! 👌🏼Denne pennen/kittet er verdt sin velt i gull, og jeg kan regelrett ikke skryte nok om hvor kjapt og enkelt det er å få et skikkelig godt resultat! 🥰Og så tilslutt er det mascara.Og både Lancôme og Sensai 38° har de mest fantastiske voluminøse og lengdegivende mascaraer. Så her bytter jeg litt på hvem jeg bruker.😊Nå har jeg ramset opp mine topp 5, så nå jukser jeg litt ved å nevne et 6e.😬Men er egentlig setting spray sminke? 🤔Jeg sprayer ihvertfall på litt Urban Decay, og et voilà så er jeg ferdig 😃Mange synes nok at dette ikke er mer enn halvparten av hva jeg burde bruke, men for meg på en middag ute med venner så er dette mer enn bra nok 😊Nå er jeg fryktelig spent på å høre hvem dine favoritter er?! 🤩 Oi såå fornøyd jeg er med mine nye produkter! 🤩Jeg bruker ikke særlig mye sminke, og når det først skjer bruker jeg få produkter.Derfor er det så viktig for meg å finne produkter jeg viiirkelig liker!Nå er jeg slik at jeg elsker å prøve nye ting og er litt lettere shopoholic, så jeg kan sitte i timesvis å lete å lære om nye produkter. 😇-Det er jo nesten en euforisk følelse å legge nye å spennende ting i handlekurven! 🤩 Så jeg elsker å bestille sminke og hudpleie som jeg aaaldri har prøvd… Og det sier seg vel selv at OI så mange bomkjøp jeg har gjort gjennom tidene… 😳 *plystrer falskt* Derfor ble jeg så vanvittig glad når nesten hele min bestilling umiddelbart ble nye favoritter! 😍Jeg bruker alltid en veldig lett hudkrem eller serum som trekker inn umiddelbart under sminke. Filorga Hydra Haul serum/krem passer perfekt.Jeg bruker hverken fondation eller pudder. Kun solpudder, og min nye Nars Laguna Bronzer (3) er nok det beste jeg har noensinne har prøvd! (Og jeg har prøvd latterlig mange! 😐)Og selv om jeg er 42 å kanskje ikke burde så er jeg barnslig glad i skimmer!Så bruker jeg Sensai supreme illuminator highligter med fingrene på kinnbein og en liten dæsj som blendes godt på neserygg, amourbuen over leppene og haketipp.Jeg prøvde også Dior rosy glow blush for første gang, og 001 Pink er en nydelig lys barbierosa som smelter fint inn og er langt fra så rosa som den ser ut. -Perfekt til vår og sommer!Jeg tror kanskje at Rosewood er mer min farge, men jeg klager absolutt ikke! 👌🏼Jeg har øyebryn som du kan telle hårstråene på 20 meters avstand, så å finne brynsprodukter som ikke roper påmalt har alltid vært et problem. Så selv om jeg har kjøpt "alle" nye og hypede produkt så har jeg alltid endt opp med å bruke brynskygge og pensel.-Men ikke nå lenger! 🤩Jeg har prøvd Gimme Brow bryngele før, og det har vært helt ok på den tykkere delen av brynene. Men den tynnere delen er for tynn for bryngele alene. Men nå kjøpte jeg med presizely my brow pencel og resultatet var helt 🤩💃🏼✨⭐️💫👌🏼!!Er det virkelig mulig å få en penn til å se ut som ekte øyebryn? Javisst er det det! -Gimme Brow, gimme more sier jeg bare!! 😅👌🏼Som prikken over I’en brukte en litt større myk kost og børstet lett med Guerlian Teracotta luminizer i gold lett over hele ansiktet og hals bare for å få et veldig diskret frisk glow. ✨Et nydelig produkt som hverken er glitter eller masse skimmer, men gir deg en herlig nesten som litt solkysset glow. -I ❤️ it! 😍Så brukte jeg til slutt Clarins leppeolje uten farge, bare for å få litt gloss. 💋Jeg slengte også på litt mascara før jeg løp ut døren, men det glemte jeg å ta bilde av.-Jeg var så betatt over hvor sunn og frisk min hud så ut etter å kun bruke disse få produktene!Mange synes nok at dette bare er halvparten av produktene man bør bruke, men for meg er dette helt perfekt for å føle meg litt ekstra fin i hverdagen.Og det er lenge siden jeg har vært sååå glad selv etter at jeg har prøvd mine nye produkter! 🥰e siden jeg har vært sååå glad selv etter at jeg har prøvd mine nye produkter! 🥰 Min "go to" rutine er veldig enkel, rask og med få produkter da jeg bruker ekstremt lite sminke generelt.😊
Men det er likevel noe eget med den gode feelingen det gir når du føler deg litt ekstra fin! 🥰
Da jeg er i den alderen som gjør at jeg sliter litt med svettetokter i ansiktet så bruker jeg ikke kremer like før jeg sminker meg.
Svetter jeg med nysmurt ansikt så legger svetten seg på utsiden og jeg kjenner den ikke før jeg tar på ansiktet. -Flaut nok! 🫣
Så jeg må smøre meg noen timer før sminketid slik at det viiirkelig trekker inn, og har jeg ikke tid dropper jeg krem helt og holdent.
Men siden jeg bruker lite sminke er jeg opptatt av en god krem som hjelper litt på utseendet også. Så da blir det Filorga Oxygen Glow ansikt og øye som har et rosaskjør i seg som jevner ut og forbedrer hudens utseende.
Jeg er også veldig glad i Sensai glow base, så av og til bruker jeg denne istedenfor krem 😊
Så bruker jeg solpudder på ansikt og hals. Jeg leter etter en ny favoritt da min gamle fra
artdeco har gått ut. Men akkurat nå er det Nars pudderbronzer. Passer på å bruke gendene for å gni vekk alt overskudd.
Så er det Chanel eller Dior blush på eplekinnene og opp mot kinnbeina, som jeg også visker ut litt med fingrene.
Sensai highlighter i gold er en stooor favoritt!!
Litt med fingertuppene på kinnbein. Nesen, over buen på leppene, en liten dæsj på haketippen og noengangen over eller under ytterkanten av øyebrynene.
Bare litt, og passer på å blende så jeg ikke får skarpe kanter.
Øyebrynsprodukter har jeg prøvd latterlig mange av, men da jeg har så veeeldig tynne øyebryn så er det få produkter som blir fine.
Jeg bruker enten øyeskugge på pensel eller
Benefin Gimme Brow 🥰
Jeg elsker litt skimmer og glitter, og produktene fra Victoria Beckham er en favoritt, sånn at jeg får litt liv på øyelokkene.
Men jeg har også et par paletter fra Dior og Lancome i neutrale lyserosa/gråbeige som jeg elsker.
Så bruker jeg dagens valg av Sensai 38• mascara og avslutter med Urban Decay settelingspray. Og denne er regelrett magisk!
Jeg svetter ikke lenger bort sminken etter noen få timer! 😍👏🏼👏🏼
Enkel og ganske rask sminkerutine som jeg tror mange synes er veldig mangelfull.
Men for meg er den perfekt, og selv om forskjellen kanskje ikke er så stor så føler jeg meg faktisk veldig fin når jeg er ferdig!! 🥰