Min ideelle kveldsrutine er et lite ritual som hjelper meg å roe ned og ta vare på meg selv etter en lang dag 💜 På bildet ser du produkter fra serien The Ritual of Yozakura fra Rituals, som passer perfekt til en avslappende kveld. 🌙 Min kveldsrutine ser slik ut: ✨ 1. Dusj og rens Jeg starter med en varm dusj og bruker en dusjgel – duften hjelper meg med en gang å slappe av og “vaske bort” stresset fra dagen. ✨ 2. Kroppsskrubb Et par ganger i uken bruker jeg en skrubb (den med sukker er helt fantastisk 💕) for å gjøre huden myk og stimulere blodsirkulasjonen. Det blir også en liten massasje. ✨ 3. Fuktighet og pleie Etter dusjen påfører jeg body lotion – gjerne en med en varm og behagelig duft. Dette er favorittsteget mitt, fordi huden blir silkemyk og jeg føler meg skikkelig komfortabel. ✨ 4. Tid for meg selv Til slutt tenner jeg et lys, legger bort mobilen og bare slapper av – noen ganger med en bok, andre ganger med rolig musikk. 💭 Hvorfor gjør jeg dette? Fordi det ikke bare handler om hudpleie, men også om mental velvære. Denne rutinen hjelper meg å roe ned, gir bedre humør og gjør at jeg sover bedre. Hva med deg? Foretrekker du en rask dusj eller en lang, avslappende hjemmespa? 💆‍♀️✨
Et av kosmetikkproduktene jeg virkelig elsker, men som jeg synes fortjener mye mer oppmerksomhet, er øyekremen Total Eye Revive fra Clarins. Dette lille produktet gjør utrolig mye bra for den trøtte huden rundt øynene. Først og fremst er den super når det gjelder tegn på tretthet – hvis du sliter med mørke ringer, lett hevelse eller de første fine linjene, fungerer den nesten som en rask “reset” for blikket. Huden ser mer uthvilt og frisk ut allerede etter kort tids bruk. Hva gjør den så spesiell? ✨ Lett gel-krem-konsistens – trekker raskt inn, fungerer perfekt under sminke og gir en frisk følelse ✨ Utglattende effekt – gjør fine linjer mindre synlige og gir huden et jevnere uttrykk ✨ Metallapplikator – gir en kjølende massasje som reduserer hevelse ✨ Allsidig bruk – perfekt både morgen og kveld Hvorfor burde flere oppdage den? Fordi den kombinerer effektiv hudpleie med en umiddelbar “wow-effekt”, samtidig som den er enkel og behagelig å bruke i hverdagen. Det er et perfekt valg for alle som vil se mer opplagte ut uten mye innsats – spesielt i en travel hverdag. Hvis du er på jakt etter en øyekrem som faktisk gjør en forskjell, er dette definitivt en du bør prøve 💕
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 💧 Jeg har kombinert hud, så jeg er alltid på utkikk etter produkter som gir nok fukt uten å bli for tunge eller fete på huden. Jeg har testet denne kremen i omtrent 2 måneder, og brukt den både morgen og kveld etter rens, noen ganger også under sminke. Førsteinntrykket var veldig positivt – konsistensen er lett, frisk og nesten geléaktig, og den trekker raskt inn i huden. Den føles ikke klissete, og huden kjennes umiddelbart mykere og mer hydrert ut etter påføring. Duften er mild og behagelig. Over tid har jeg merket at huden holder seg godt fuktet gjennom dagen, samtidig som den ikke gjør de fetere områdene i ansiktet mer oljete. Den gir en fin glow og får huden til å se frisk og plump ut. Jeg synes den passer veldig godt til kombinert hud fordi den gir mye fukt uten å tette eller føles tung. Det jeg likte best er hvor lett den føles, samtidig som den gir langvarig fukt og en fin glød. Den minner meg litt om følelsen man får av Rhode-produkter – lett, moderne og glowy. Det eneste minuset for meg er prisen, siden den er ganske dyr, og at emballasjen gjør det vanskelig å se hvor mye produkt som er igjen. Alt i alt er dette en krem jeg har vært veldig fornøyd med, spesielt for kombinert hud som trenger balanse mellom fukt og letthet 💧✨
**Shiseido Benefiance Wrinkle Smoothing Cream ** Begynte nylig å teste denne dagkremen fra Shiseido, så tenkte å poste en foreløpig anmeldese. Tok i bruk øyekremen fra samme serie for en liten stund siden, som jeg ble veldig imponert over, så jeg hadde veldig høye forventninger til denne også. I følge produktbeskrivelsen skal dette være en silkemyk antirynkekrem som fokuserer på å gi huden dyp fukt, plump, fasthet og et glatt resultat. Den skal også virke både forebyggende og minske synligheten av allerede oppståtte linjer og rynker. Ettersom dette er en first impression kan jeg ikke si noe om langtidseffektene i form av linjer og rynker, men jeg opplever absolutt at den gir godt med fukt og virkelig plumper huden. Tørrhetslinjer blir også visket ut med denne. Den lever opp til både forventninger og produktbeskrivelsen så langt ✨ Jeg tror aldri jeg har opplevd så mye glød i huden av kun hudpleie som jeg har ved å bruke denne kremen her. Bare se på den creamy og silkeaktige teksturen på bilde. Den er drøy i bruk og trekker godt inn i huden. Gjenstår å se på langtidseffektene, men jeg liker den veldig godt og kunne tenke meg å kjøpe den igjen! Gleder meg til å gjøre hudpleien hver morgen med denne fordi huden blir så fin 💖
Husker så godt mitt første møte med The Body Shop og hvor stort det var! Var på besøk hos kusinen min som bodde en time unna, og det var nærmeste Body shop-butikk på den tiden. Hadde spart opp penger fra bursdagen min like før, og det var som en velduftende drøm å komme inn i butikken. Kusinen min hadde alltid fortalt meg om produktene og jeg hadde sett de i magasiner, men aldri testet selv. Vi brukte så lang tid inne i butikken for å se, lukte og ta på de ulike produktene, og det var såå vanskelig å bestemme seg - jeg ville jo kjøpe alt. Endte opp med å kjøpe en body butter og en shower gel, begge med jordbærduft, som ble pakket inn i gjennomsiktig cellofan. Var så fornøyd og kry at jeg måtte ta med produktene og bruke de etter svømmingen på skolen, og alle de andre jentene i klassen var så misunnelig! Ble mange flere produkter derfra med tiden, men de to produktene vil alltid være nostalgiske og bringe frem gode minner for meg, selv nå tjue år senere💖 Nå kunne jeg tenke meg å teste noen produkter fra The Body Shop som jeg ikke har prøvd før, og det er Edelweiss-hudpleien ✨
Testet tre nye (for meg) hudpleieprodukter fra Sensai jeg tenkte å dele med dere ✨ 💗 Cellular Performance Lotion II Moist - Frisk, god og fuktighetsgivende lotion som trekker raskt inn i huden. Gir glød, strammer opp porer og er det perfekte underlag under emulsjon eller krem. 💗 Cellular Performance Emulsion II Moist - Til tross for den lette konsistensen gir denne godt med fukt og huden kjennes silkemyk, uten å oppleves som fet. Hjelper på med tørrhet og linjer, og gir en duggfrisk glød. Brukes denne sammen med lotion om morgenen som base under sminke. 💗 Cellular Performance Cream - Fuktighetskrem som er mye tykkere i konsistensen enn emulsjonen, men som likevel trekker godt inn i huden og heller ikke denne oppleves som fet. Har brukt denne med lotion om natten, men fordi den trekker så godt inn og ikke legger seg utenpå huden som mange andre tykkere kremer vil nok denne også passe fint som underlag på dagtid. Noe av det mest irriterende med gode hudpleieprodukter er når de gjør huden fet eller legger seg som et lag utenpå huden uten å ordentlig trekke inn, men det er virkelig null problem med disse produktene. De kan med fordel bygges opp dersom du trenger mer produkt. Man merker de er lagd for å brukes sammen med hverandre, og kombinasjonen er virkelig gull! Produktene har en svak parfymert duft som forsvinner raskt. Har foreløpig ikke irritert min litt sensitive hud. Jeg er positivt overrasket, og gleder meg til å fortsette å bruke de for å se langtidseffektene!
The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution Jeg har brukt denne i snart fire år, og helt ærlig – jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere snakker om den! Det er et av de få produktene jeg alltid kommer tilbake til, uansett hva annet jeg tester. Den gjør huden min jevnere, mykere og gir skikkelig glød. Jeg merker stor forskjell hvis jeg går en periode uten den – huden blir liksom litt “grå” igjen. Jeg bruker den 2–3 ganger i uka om kvelden etter rens, og alltid med fuktighetskrem etterpå. Den hjelper også på nupper på armer og legger, og ja – den funker faktisk som en slags deodorant hack (TikTok hadde rett der 😂). Det beste er at den koster under 150 kr og varer kjempelenge. Jeg har hatt mange flasker opp gjennom årene, og den skuffer aldri. Hvis du vil ha et enkelt produkt som faktisk gjør en forskjell for huden, prøv denne. Den fortjener mye mer hype enn den får! 💫
Nutrix er den aller første ansiktskremen hudpleiegiganten Lancôme laget, og den har klart å beholde sin plass i markedet siden 1936. Jeg har sverget til Nutrix i vinterhalvåret de siste fire årene. Jeg har de siste årene vært ute i kulden og allslags vær hele vinteren gjennom, og etter hvert begynte det å tære på huden i ansiktet til den grad at huden ble tørr, rød, sår, kløende og flassende på en del steder. Den føltes stram etter dusjing og sved ofte når jeg påførte nattkrem om kvelden. Derfor prøvde jeg Nutrix, og det har jeg aldri angret på! Først og fremst prøvde jeg den fordi det ble reklamert med at den var ekstremt fuktighetsgivende, men også fordi den var veldig billig til å være en krem fra favoritten Lancôme (tuben på 125 ml blir enda billigere og den holder i 6-7 måneder selv om jeg smører inn hele ansiktet hver kveld). Det må sies at jeg ikke var noe kjempefan av verken hvor tykk den var eller lukten av den til å begynne med, men resultatet etter veldig kort tids bruk var så overbevisende at det er ingen ting som får meg til å velge en annen hudkrem til vinters. Jeg var litt treg med å kjøpe påfyll i høst og burde startet vinterkremsesongen for uker siden, så huden min har allerede protestert. Nå har jeg brukt Nutrix i to netter, og alt av rødhet, kløe og sprukken hud har allerede forsvunnet. ❤️
Månedens Skjulte Perle!😍 Jeg har kjøpt og prøvd ut Smuuti Skin i noen uker nå, og må si at jeg synes de fortjener plassen som månedens skjulte perle. Jeg har de siste månedene vært en stor fan av koreansk hudpleie, og så Smuuti hos Kicks. Følte først at det ikke var noe for meg, da markedsføringen er rettet mot yngre. Men jeg leste litt på hjemmesidene deres, og fant ut at Peach-serien er anbefalt for de med moden hud. Er så glad for at jeg prøvde dem. Gir masse fuktighet og glød, som er typisk for koreansk hudpleie. De har også masse aktive ingredienser i alle sine produkter. Produktene er utviklet i Finland for nordisk hud, og de passer til forskjellige hudtyper (jeg har moden og tørr hud). De er en kombinasjon av den koreanske kosmetikkens kvalitet og produktutvikling og en rimelig pris. Produktene er alltid helt veganske og uten dyretesting. Kan anbefales!
Ofte har man lyst til å prøve en ny hudpleieserie, men det er mange penger å bruke på noe uten å vite om produktene passer deg eller ikke. 😅 Derfor synes jeg at disse "prøvepakkene" er helt geniale! Du får med alt du trenger for en komplett hudpleie, og de selges til en meget overkommelig pris!! 🤩👌🏼 Jeg bestilte Lancôme Genefiqie/Renergie med serum, dag, natt og øyekrem. I tillegg til Clinique Smart Repair og Clinique Moisture Surge. Moisture Surge er ikke nytt for meg, men en klassiker jeg alltid må ha i skapet. Og disse små krukkene er geniale når du skal på tur siden de tar så liten plass!😊 Serien fra Lancôme ga meg dessverre ikke så mye, så her sparte jeg masse penger på å ikke gjøre et bomkjøp på full size. Clinical Repair bruker jeg akkurat nå, med litt forvirrende resultater så jeg har spurt hudpleier her inne om hjelp. Men heldigvis er vi ikke alle like, så det som kanskje ikke helt fungerer for meg kan være akkurat hva du trenger! 😊 Og et hett tips er å kjøpe en prøvepakke av nettopp dine favoritter. Sammenligner du prisen med full size så vil du bli ganske så overrasket! 😁👌🏼💵
Jeg alltid trodde at jeg bruker mange hudpleieprodukter, men når jeg tok bilde av det jeg bruker på morgen ble jeg overrasket at det ikke er så mange som mannen og sønnen min prøver å påsto 💙 Dagen begynner med ansiktrens. Jeg liker best Clinique sine produkter til det. Akkurat nå bruker jeg All about Clean Foaming facial Soap, men vanligvis er det Clinique Liquid Facial Soap for oily skin. Etter det bruker jeg Clinique Clarifying Lotion 3. Den inneholder Alcohol og Salicylic Acid men jeg liker følelse av rent hud og denne toner hjelper å fjerne alle urenhet som er blitt igjen på min oily huden. For å ikke dehydrere helt huden pleier jeg å bruke face mist eller termal vann. Akkurat nå bruker jeg den fra Avene før det brukte jeg face mist fra Mario Badescu. Grunnen er først og fremst at jeg bruker toner med alkohol men også for å få litt fuktighet på huden før jeg tar på andre produkter. Jeg leste en gang at fuktig hud absorberer bedre andre produkter og jeg liker den reglen så jeg holder meg fast til det 😊 Neste i kø er nemlig The 6 Peptider Skin Booster fra Cosrx. Den har flyttende konsisten og den forbereder huden for serumet. Av og til bruker jeg istedet Fat Water fra Fenty Skin. Når det gjelder serum så akkurat nå er det Kiehls Hydro Plumpimg Serum. Jeg er stor fan av merke og jeg liker alle deres produkter og det serumet gir masse fuktighet til huden. Mens serumet trekker seg inn tar jeg på øyekrem. Takket deres anbefalinger her på community fant jeg nytt favoritt fra COSRX, Advanced Snail Peptide. Elsker konsistens i den. Min nummer to favoritt er Kiehl's Creamy Eye Treatment With Avocado eller Clinique All About Eyes Eye Cream - Rich. Den første liker jeg veldig godt på sommer og den andre på vinteren. Til slutt min all time favoritt Kiehl's Ultra Facial Cream. Og etterpå kommer make up. Men det tar vi opp en annen dag 😄
Mitt beste time-saving hudpleie tips!🩷 Er du en som ofte er knapp med tid på morgen, men likevel gjerne ønsker å fullføre en skincare rutine? Jo, da burde du finne gode og effektive produkter som både tar minst mulig tid, men fremdeles har god effekt på huden.✨💛 💜Lancome sitt trippel serum fra serien renergie inneholder forskjellige syrer, vitaminer og fuktighets produkter, alt i et. Grunnen til at denne er så genial, er rett og slett fordi du bruker et steg på å påføre alt samtidig istedenfor å måtte påføre produkter flere ganger, for i tillegg måtte vente på at hvert produkt først skal tørke godt inn før du går på med neste. 💛Mitt neste «gull verdt» produkt er Bondi Sands sin spf spray. For meg holder det ofte kun med solkrem uten noe fuktighetskrem, og da kan jeg bare spraye denne raskt over eller bare ha den med i vesken.🤍 På denne måten vil du få god nok tid til hudpleierutinen på morgen, og kan føle deg like bra for skincare rutinen, den er tatt!🥰
Hudpleierutine🧖🏼‍♀️✨🩷 Selvom jeg elsker skincare, er tiden som regel ganske knapp på morgen hos meg og det blir ikke så god tid for det. Derfor syns jeg det er så genialt når produkter inneholder flere ting, for da blir det mindre steg i hudpleierutinen, og det går så mye raskere!😍 Per nå ser skincare rutinen slik ut: Lancome sitt serum: Et trippel serum som inneholder vitamin C+ niacinamide, hyaluronsyre og ferulinsyre. Disse ligger i hver sin pumpe inni flasken slik at de ikke blandes før du påfører det, så det ikke mister effekten. Denne er så genial! Du gjør alt i et, også er du ferdig på sekunder🥰 Lancome øyeserum: Øyeserum fra samme serie. Denne inneholder F-vitamin, hyaluronsyre, SNK-peptider og niacinamid. Fuktighetskrem: Min absolutt favoritt er denne fra Murad. Gjør huden så utrolig myk, og holder god fukt hele dagen🩷 SPF: Jeg var så heldig å fikk testet denne spf misten fra Bondi Sands. Denne er helt genial, det går kjapt og gir fin glød også✨ -Ville vanligvis gått inn med en essense fra shiseido som første trinn i rutinen, men denne gikk jeg nettop tom for!
Endelig har Hourglass sluppet sin Ambient Lighting Edit Unlocked Dragon Limited Holiday Edition, og jeg må si at denne paletten har vært verdt all ventingen! Som en person med lys, moden og tørr hud, er det alltid en utfordring å finne sminke som gir den perfekte gløden uten å tørke ut. Men denne paletten leverer virkelig! Sammenlignet med fjorårets Jellyfish-palett, er Dragon-utgaven enda mer luksuriøs og gir en mykere, mer naturlig finish. Highlighteren smelter så vakkert inn i huden, og blushene gir et friskt hint av farge uten å fremheve tørre områder. For ikke å glemme bronzeren som gir en subtil varme – perfekt for oss med lys hud! Prisen er høy, det skal sies, men kvaliteten er upåklagelig, og det er sjelden jeg finner en palett som dekker så mange behov på en gang. Så hvis du ønsker å unne deg noe ekstra spesielt i år, vil jeg si at den er verdt investeringen! #hourglasscosmetics #ambientlighting #holidaymakeup #glowup
**Drømmer og forbedringer**🤩 Etter at Sophie begynte å snakke om hvilke merker vi ønsker oss inn i sortimentet til Kicks, begynte jeg brått å tenke på hva jeg kunne ønske meg var bedre med selve kundeklubben. Særlig nå som jeg er sååå inn i communityet, og denne beautis-tankegangen har tatt litt ekstra av… 🤭 Det er ikke til å stikke under en stol at jeg av og til er «utro» mot Kicks, min nærmeste butikk blir kraftig danket ut av F&L, og Lyko har også gode vilkår. Dog foretrekker jeg oftest Kicks, ligger liksom hjertet nærest. Men nå som jeg først har blitt en type som skriver anmeldelser, er aktiv i communityet og til og med hjelper andre kunder, savner jeg noe ekstra. Jeg elsket å handle hos Skincity, for de slang alltid med så mye gøy å teste. Min nærmeste Kicks-butikk mangler mange av merkene jeg bruker, så da ender jeg med å handle for en del 💸💸💸 på nett. I butikk ville jeg fått testere kastet etter meg, men det skjer ikke på nett. More of gifts-kampanjer treffer jo aldri, typisk at de kommer ut rett etter man har handlet for 💸💸💸 Ja, man kan vinne konkurranser, men ser man litt «strengt» på det så bidrar vi vel alle til en del mersalg når innlegg vi skriver kommer frem på produktsidene til produkter vi tagger, og vi oss i mellom gir hverandre tips til mer (og mer og mer og mer) som må prøves 🤭 Jeg kunne tenkt meg et nytt nivå i kundeklubben jeg, en slags Gold VIP eller platinum hvis man handler for mer enn normalen eller hvis man også er pro i communityet. Og at dette nivået fører til et godt drøss med vareprøver på nettbestillinger. **Hva kunne du tenkt deg av endringer i kundeklubb eller i communityet? 🤩**
Produktene jeg ikke klarer meg uten nå på sommeren! 😃☀️ Sensai lip treatment er den desidert beste leppepleien jeg har prøvd! Den gir leppene masse fukt som holder lenge, og er et av få produkt jeg har prøvd som ikke gjør leppene tørrere etter bruk, eller skaper avhengighet av at du hele tiden må smøre. -Slik mange andre lippomader gjør. Den kan også brukes rundt leppene hvis du er ekstra tør vinterstid. Flasken er litt dyr men veldig drøy, og vel verdt hver krone. Jeg bruker den flere ganger hver dag og på et år bruker jeg ca 3 flasker. Filorga aftersun til ansikt og kropp dufter himmelsk, har en gelaktig konsistens som trekker inn umiddelbart og inneholder anti age og hyaluronsyre som gir deg masse fukt. Dessuten har den som lysreflekterende minimale gullpartikler i seg som gjør at du ser brunere ut og gir fantastisk glow. 🥰 Skal jeg anbefale 2 produkter nå til sommersesongen så er det disse! 😍🥰👌🏼