Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 💧
Jeg har kombinert hud, så jeg er alltid på utkikk etter produkter som gir nok fukt uten å bli for tunge eller fete på huden. Jeg har testet denne kremen i omtrent 2 måneder, og brukt den både morgen og kveld etter rens, noen ganger også under sminke.
Førsteinntrykket var veldig positivt – konsistensen er lett, frisk og nesten geléaktig, og den trekker raskt inn i huden. Den føles ikke klissete, og huden kjennes umiddelbart mykere og mer hydrert ut etter påføring. Duften er mild og behagelig.
Over tid har jeg merket at huden holder seg godt fuktet gjennom dagen, samtidig som den ikke gjør de fetere områdene i ansiktet mer oljete. Den gir en fin glow og får huden til å se frisk og plump ut. Jeg synes den passer veldig godt til kombinert hud fordi den gir mye fukt uten å tette eller føles tung.
Det jeg likte best er hvor lett den føles, samtidig som den gir langvarig fukt og en fin glød. Den minner meg litt om følelsen man får av Rhode-produkter – lett, moderne og glowy.
Det eneste minuset for meg er prisen, siden den er ganske dyr, og at emballasjen gjør det vanskelig å se hvor mye produkt som er igjen.
Alt i alt er dette en krem jeg har vært veldig fornøyd med, spesielt for kombinert hud som trenger balanse mellom fukt og letthet 💧✨ Husker så godt mitt første møte med The Body Shop og hvor stort det var! Var på besøk hos kusinen min som bodde en time unna, og det var nærmeste Body shop-butikk på den tiden. Hadde spart opp penger fra bursdagen min like før, og det var som en velduftende drøm å komme inn i butikken. Kusinen min hadde alltid fortalt meg om produktene og jeg hadde sett de i magasiner, men aldri testet selv. Vi brukte så lang tid inne i butikken for å se, lukte og ta på de ulike produktene, og det var såå vanskelig å bestemme seg - jeg ville jo kjøpe alt. Endte opp med å kjøpe en body butter og en shower gel, begge med jordbærduft, som ble pakket inn i gjennomsiktig cellofan. Var så fornøyd og kry at jeg måtte ta med produktene og bruke de etter svømmingen på skolen, og alle de andre jentene i klassen var så misunnelig! Ble mange flere produkter derfra med tiden, men de to produktene vil alltid være nostalgiske og bringe frem gode minner for meg, selv nå tjue år senere💖 Nå kunne jeg tenke meg å teste noen produkter fra The Body Shop som jeg ikke har prøvd før, og det er Edelweiss-hudpleien ✨ Nutrix er den aller første ansiktskremen hudpleiegiganten Lancôme laget, og den har klart å beholde sin plass i markedet siden 1936.
Jeg har sverget til Nutrix i vinterhalvåret de siste fire årene. Jeg har de siste årene vært ute i kulden og allslags vær hele vinteren gjennom, og etter hvert begynte det å tære på huden i ansiktet til den grad at huden ble tørr, rød, sår, kløende og flassende på en del steder. Den føltes stram etter dusjing og sved ofte når jeg påførte nattkrem om kvelden.
Derfor prøvde jeg Nutrix, og det har jeg aldri angret på! Først og fremst prøvde jeg den fordi det ble reklamert med at den var ekstremt fuktighetsgivende, men også fordi den var veldig billig til å være en krem fra favoritten Lancôme (tuben på 125 ml blir enda billigere og den holder i 6-7 måneder selv om jeg smører inn hele ansiktet hver kveld).
Det må sies at jeg ikke var noe kjempefan av verken hvor tykk den var eller lukten av den til å begynne med, men resultatet etter veldig kort tids bruk var så overbevisende at det er ingen ting som får meg til å velge en annen hudkrem til vinters.
Jeg var litt treg med å kjøpe påfyll i høst og burde startet vinterkremsesongen for uker siden, så huden min har allerede protestert. Nå har jeg brukt Nutrix i to netter, og alt av rødhet, kløe og sprukken hud har allerede forsvunnet. ❤️ Mitt beste time-saving hudpleie tips!🩷
Er du en som ofte er knapp med tid på morgen, men likevel gjerne ønsker å fullføre en skincare rutine? Jo, da burde du finne gode og effektive produkter som både tar minst mulig tid, men fremdeles har god effekt på huden.✨💛
💜Lancome sitt trippel serum fra serien renergie inneholder forskjellige syrer, vitaminer og fuktighets produkter, alt i et. Grunnen til at denne er så genial, er rett og slett fordi du bruker et steg på å påføre alt samtidig istedenfor å måtte påføre produkter flere ganger, for i tillegg måtte vente på at hvert produkt først skal tørke godt inn før du går på med neste.
💛Mitt neste «gull verdt» produkt er Bondi Sands sin spf spray. For meg holder det ofte kun med solkrem uten noe fuktighetskrem, og da kan jeg bare spraye denne raskt over eller bare ha den med i vesken.🤍
På denne måten vil du få god nok tid til hudpleierutinen på morgen, og kan føle deg like bra for skincare rutinen, den er tatt!🥰 Hudpleierutine🧖🏼♀️✨🩷
Selvom jeg elsker skincare, er tiden som regel ganske knapp på morgen hos meg og det blir ikke så god tid for det.
Derfor syns jeg det er så genialt når produkter inneholder flere ting, for da blir det mindre steg i hudpleierutinen, og det går så mye raskere!😍
Per nå ser skincare rutinen slik ut:
Lancome sitt serum:
Et trippel serum som inneholder vitamin C+ niacinamide, hyaluronsyre og ferulinsyre. Disse ligger i hver sin pumpe inni flasken slik at de ikke blandes før du påfører det, så det ikke mister effekten. Denne er så genial! Du gjør alt i et, også er du ferdig på sekunder🥰
Lancome øyeserum:
Øyeserum fra samme serie. Denne inneholder F-vitamin, hyaluronsyre, SNK-peptider og niacinamid.
Fuktighetskrem:
Min absolutt favoritt er denne fra Murad. Gjør huden så utrolig myk, og holder god fukt hele dagen🩷
SPF:
Jeg var så heldig å fikk testet denne spf misten fra Bondi Sands. Denne er helt genial, det går kjapt og gir fin glød også✨
-Ville vanligvis gått inn med en essense fra shiseido som første trinn i rutinen, men denne gikk jeg nettop tom for! Endelig har Hourglass sluppet sin Ambient Lighting Edit Unlocked Dragon Limited Holiday Edition, og jeg må si at denne paletten har vært verdt all ventingen! Som en person med lys, moden og tørr hud, er det alltid en utfordring å finne sminke som gir den perfekte gløden uten å tørke ut. Men denne paletten leverer virkelig!
Sammenlignet med fjorårets Jellyfish-palett, er Dragon-utgaven enda mer luksuriøs og gir en mykere, mer naturlig finish. Highlighteren smelter så vakkert inn i huden, og blushene gir et friskt hint av farge uten å fremheve tørre områder. For ikke å glemme bronzeren som gir en subtil varme – perfekt for oss med lys hud!
Prisen er høy, det skal sies, men kvaliteten er upåklagelig, og det er sjelden jeg finner en palett som dekker så mange behov på en gang. Så hvis du ønsker å unne deg noe ekstra spesielt i år, vil jeg si at den er verdt investeringen! #hourglasscosmetics #ambientlighting #holidaymakeup #glowup **Drømmer og forbedringer**🤩
Etter at Sophie begynte å snakke om hvilke merker vi ønsker oss inn i sortimentet til Kicks, begynte jeg brått å tenke på hva jeg kunne ønske meg var bedre med selve kundeklubben. Særlig nå som jeg er sååå inn i communityet, og denne beautis-tankegangen har tatt litt ekstra av… 🤭
Det er ikke til å stikke under en stol at jeg av og til er «utro» mot Kicks, min nærmeste butikk blir kraftig danket ut av F&L, og Lyko har også gode vilkår. Dog foretrekker jeg oftest Kicks, ligger liksom hjertet nærest.
Men nå som jeg først har blitt en type som skriver anmeldelser, er aktiv i communityet og til og med hjelper andre kunder, savner jeg noe ekstra. Jeg elsket å handle hos Skincity, for de slang alltid med så mye gøy å teste.
Min nærmeste Kicks-butikk mangler mange av merkene jeg bruker, så da ender jeg med å handle for en del 💸💸💸 på nett. I butikk ville jeg fått testere kastet etter meg, men det skjer ikke på nett. More of gifts-kampanjer treffer jo aldri, typisk at de kommer ut rett etter man har handlet for 💸💸💸
Ja, man kan vinne konkurranser, men ser man litt «strengt» på det så bidrar vi vel alle til en del mersalg når innlegg vi skriver kommer frem på produktsidene til produkter vi tagger, og vi oss i mellom gir hverandre tips til mer (og mer og mer og mer) som må prøves 🤭
Jeg kunne tenkt meg et nytt nivå i kundeklubben jeg, en slags Gold VIP eller platinum hvis man handler for mer enn normalen eller hvis man også er pro i communityet. Og at dette nivået fører til et godt drøss med vareprøver på nettbestillinger.
**Hva kunne du tenkt deg av endringer i kundeklubb eller i communityet? 🤩**