Jeg alltid trodde at jeg bruker mange hudpleieprodukter, men når jeg tok bilde av det jeg bruker på morgen ble jeg overrasket at det ikke er så mange som mannen og sønnen min prøver å påsto 💙
Dagen begynner med ansiktrens. Jeg liker best Clinique sine produkter til det. Akkurat nå bruker jeg All about Clean Foaming facial Soap, men vanligvis er det Clinique Liquid Facial Soap for oily skin. Etter det bruker jeg Clinique Clarifying Lotion 3. Den inneholder Alcohol og Salicylic Acid men jeg liker følelse av rent hud og denne toner hjelper å fjerne alle urenhet som er blitt igjen på min oily huden. For å ikke dehydrere helt huden pleier jeg å bruke face mist eller termal vann. Akkurat nå bruker jeg den fra Avene før det brukte jeg face mist fra Mario Badescu. Grunnen er først og fremst at jeg bruker toner med alkohol men også for å få litt fuktighet på huden før jeg tar på andre produkter. Jeg leste en gang at fuktig hud absorberer bedre andre produkter og jeg liker den reglen så jeg holder meg fast til det 😊 Neste i kø er nemlig The 6 Peptider Skin Booster fra Cosrx. Den har flyttende konsisten og den forbereder huden for serumet. Av og til bruker jeg istedet Fat Water fra Fenty Skin. Når det gjelder serum så akkurat nå er det Kiehls Hydro Plumpimg Serum. Jeg er stor fan av merke og jeg liker alle deres produkter og det serumet gir masse fuktighet til huden. Mens serumet trekker seg inn tar jeg på øyekrem. Takket deres anbefalinger her på community fant jeg nytt favoritt fra COSRX, Advanced Snail Peptide. Elsker konsistens i den. Min nummer to favoritt er Kiehl's Creamy Eye Treatment With Avocado eller Clinique All About Eyes Eye Cream - Rich. Den første liker jeg veldig godt på sommer og den andre på vinteren. Til slutt min all time favoritt Kiehl's Ultra Facial Cream. Og etterpå kommer make up. Men det tar vi opp en annen dag 😄
Liquid Facial Soap Oily Skin 200 ml
Clarifying Lotion 3 400 ml
Hydro-Plumping Serum 50 ml