Pixi +Rose Essence Oil overgikk mine forventninger og fikk også avkreftet tidligere tvil hva ansiktsoljer angår.
Den er veldig enkel å påføre og fordele jevnt i ansiktet, for selv om den trekker inn ganske raskt og ikke renner nedover, er det ikke så raskt at du ikke rekker å få jevnet den godt utover først.
Det beste med ansiktsoljen er hvordan den føles på huden etter påføring og etter noen timers bruk. Jeg påfører den etter dusj/bad, når porene fremdeles er åpne og huden kan kjennes litt stram og tørr ut, og huden blir kjempemyk og kjempeglad. Det er som den suger til seg ansiktsoljen! Jeg sitter igjen med myk, fuktet hud som er verken glatt, blank eller klissete. Jeg påfører den andre kvelder før jeg smører meg med nattkrem, og det fungerer veldig godt.
En av mine fordommer har vært at ansiktsoljer er fete, blanke og gir kviser. Den fordommen er lagt død nå.
Så må jo duften nevnes til slutt, for det er et annet høydepunkt. Det er som å stikke nesen bort til en stor, lyserosa rose og trekke dypt inn. Den dufter så herlig!