Mine 4 favorittprodukter for et perfekt 24 timers beauty-kit:
1. Origins Dr. Weil Mega-Mushroom Skin Relief & Soothing Face Cream
50 ml
Denne kremen bruker jeg ofte på ansiktet som en nattmaske,
da den både nærer og utjevner huden mens jeg sover.
Duften er dessuten beroligende.
Jeg har ikke kremen akkurat nå,
men jeg har mer igjen av de gode rense og toner produktene som tilhører
samme serie, og derfor er denne på ønskelisten.
2. Lancôme Rénergie H.C.F Triple Serum 50 ml
Når jeg unner meg dette serumet som er i en liga for seg selv,
så bruker jeg det som en ''ansiktsløft'' på morgenen,
med eller uten sminke over.
Serumet holder huden plump, næret og utglattet hele dagen.
Jeg har lite igjen av serumet, og jeg ønsker meg derfor mer.
Det dufter i tillegg eksklusivt.
3. Gucci Flora Gorgeous Gardenia EdP 100 ml
Jeg synes denne parfymen dufter nydelig, floralt og friskt,
og gode dufter og aromaterapi er for meg ''skjønnhetsterapi'',
så derfor passer denne duften inn i mitt skjønnhetskit.
4. Elemis Superfood Facial Oil 15 ml
Denne super-oljen er spesielt næringsrik,
og den beskytter og nærer både hår, hender og ansikt både når det er
kaldt ute, og når tørr inneluft tærer på hud og hår. Dette er min
favoritt skjønnhets olje.
Krysser ✌️ Hei 👋🏼
Her kommer min ønskeliste og Beauty Kit i konkurransen 🤍 Vanskelig å kun velge seg kun 4 favoritter i det utrolig gode utvalget kicks har!
Disse 4 produktene består av et nydelig øyeskyggepalett som står høyt på ønskelista mi, en hårbørste, verdens beste mascara som jeg ikke kan leve uten & en duft jeg ønsker meg etter å ha luktet den på andre 💫
Først ut er YSL Coture Mini Clutch i 300 Kasbah Spices som ser helt AMAZING ut både når det gjelder det estetiske og resultat. Fargene er nudf og man kan bruke det til både hverdag og fest- det er kun kreativiteten som stopper deg 🪩 Dette har stått på ønskelista LENGE!
Neste ut er Prada Paradoxe edp 30 ml som er signaturduften til Prada, og det er med god grunn at den er ikonisk! Den må bare oppleves, og jeg har ikke klart å slutte å tenke på den etter å ha luktet den på en vennine. Så nå står den på min ønskeliste 💫 Det er en feminin duft av blomster og gir en unik opplevelse. Og et stort bonus er at man kan kjøpe refill til den. Flasken er også rå, den er utformet som det ikoniske prada merket.
Så har vi Lancôme Lash Idôle Mascara i svart som jeg ikke kan leve uten. Dette har blitt min trofaste favoritt som aldri svikter. Mascaraen er revolusjonerende og klumpefri. Den separerer vippene, gir lengde og fylde på et blunk! Drysser heller ikke. Har aldri vært borti noen bedre mascara, kan nesten love at du vil elske denne også 🤍 Børsten gjør påføringen som en lek ved at den har 360 mikrobørstehår som gjør jobben for deg på 1-2-3. Virkelig en gamechanger i sminkerutinen. I tillegg kan den brukes av deg som har sensitive øyner og om du har linser. Denne trenger jeg alltid påfyll av og kommer aldri til å bytte den ut 🌟
Sist ut er GHD sin The All-Rounder Paddle Brush 🖤 Ønsker meg veldig denne ut ifra tilbakemeldinger og omtaler om den! Den mykgjør, temmer og kan brukes ved føning. Og bare det at den temmer OG mykgjør er nok til at jeg setter denne på ønskelista mi. Børsten bidrar til en smuud hårstyling og samtidig har den et tidløst og delikat design! Med denne får du løst opp floker uten at det forekommer statisk hår, og den kan brukes til å føne håret rett og glatt, og til å style håret i f.eks sleek bun eller lignende. Hadde vært så gøy å teste denne med mine GHD varmeverktøy 💫
Såå var det bare å krysse fingrene for at det kanskje kommer en ekstra julegave under treet i år med mine favoritter som jeg allerede bruker og nye produkter jeg ønsker å teste 🤍🎄 Så gøy å se deres Beauty Kit!
Ønsker alle sammen en magisk adventstid & jul 🤍💫 Og lykke til i konkurransen alle sammen 🌟 Disse produktene er på ønskelisten min fordi de representerer det beste innen skjønnhet og luksus, og de ville gjort både hverdagen og spesielle anledninger enda mer magiske!😍YSL- parfymen er den ultimate signaturduften. Den kombinerer eleganse og intensitet, og jeg kan virkelig se for meg å bruke den til alt fra viktige møter til spesielle kvelder. Det er en duft som oser selvtillit og styrke, noe jeg elsker!Lancôme Lash Idôle-settet er en komplett gamechanger for øynene mine. Jeg har hørt så mye bra om denne mascaraen, og med dette settet får jeg alt jeg trenger for å ramme inn blikket perfekt. Lange, voluminøse vipper gir meg alltid det lille ekstra løftet jeg trenger i hverdagen!Dior-settet er ren luksus. Jeg elsker tanken på å bruke disse produktene, som både ser fantastiske ut og gir den kvaliteten huden og vippene mine fortjener. Dessuten er det lille etuiet så lekkert – perfekt for å ta med på reise eller ha stående som en liten skatt på sminkebordet.Til slutt, Dior Addict Lip Duo er et produkt jeg har ønsket meg lenge. Et leppeprodukt som både pleier og gir en vakker, naturlig farge, er noe jeg bruker hver dag. Dette er et must-have i vesken min, og jeg vet at Dior sin kvalitet aldri skuffer!Jeg valgte disse produktene fordi de sammen utgjør det perfekte beauty-kitet for meg. De gir meg både selvtillit og glød , samtidig som de gjør skjønnhetsrutinen min til en luksuriøs opplevelse. Det ville vært en drøm å vinne dette settet – det er virkelig alt jeg kunne ønsket meg og mer! Jeg foretrekker begge deler, om det er mulig å svare sånn? Liker ikke en altfor for mattende base, men så liker jeg ikke når det er en altfor glødende base heller. Foretrekker når det er i midten, men så kommer det helt an på været også. På vinteren så foretrekker jeg en glowy makeup look, uten at det blir altfor glowy, og på sommeren så lener jeg meg mer mot en mattende makeup look, men at det likevel ser litt glowy ut samtidig🤭 Foundation nyansen jeg tenker hadde passet meg best i Teint Idole Ultra Wear Foundation er enten 110C eller 120N. Det beste tipset jeg kan gi, som jeg selv gjør og føler funker for oppnå en langvarig makeup look er; først og fremst å ha et rent ansikt. Det er viktig at du har en god skincare rutine, og samtidig så er det viktig at du har et rent ansikt du kan jobbe med. Tenk på ansiktet ditt som et canvas, you’re not going to apply paint on a dirty canvas and neither should you do it on a “dirty” face. Det jeg dermed gjør for å oppnå en langvarig makeup look, er å starte med å preppe ansiktet mitt. Når jeg påfører foundation eller concealer, så lar jeg det alltid ligge på ansiktet i 1-2 minutter før jeg bruker en børste til å gjevne alt ut. Deretter så bruker jeg beautyblenderen og presser alt inn, rundt øynene og ved nesa, smilerynkene. Så bruker jeg en pressed powder under/rundt øynene og nesa - og kun etter så bruker jeg en loose setting powder. Lar det ligge i noen minutter før jeg børster det bort (og i enkelte tilfeller, istedenfor å børste det bort, så presser jeg det inn med en beautyblender)- og så kommer my best and lovely all nighter setting spray inn, det er en must for meg og for at sminken min skal holde seg. Jeg lar det tørke før jeg igjen - men denne gangen, bruker en beautyblender med litt pudder på og presser alt inn. Opplever hver gang jeg sminker meg på denne måten og bruker disse “triksene”, så holder sminken min seg enda lengre 🙂↔️ 1.
•Jeg foretrekker matt, men elsker hvordan glow ser ut, men er så oljete i huden, så fynker ikke bra for meg, desverre.
•Min shade er nok nærmest 120N😊
Mine tips til langvarig sminke er:
•Prepping er viktigst av alt! Trenger ikke direkte primer, men du må preppe huden med skin care først. (Er du tørr i huden, bruk noe som gir huden mye fuktighet, og la det tørke godt inn før du tar på sminken. Er du oljete, bruk en mattifiserende fuktighetskrem, og la det tørke inn)
•Finn produkter som passer din hud type. (Tips: Se på reviews fra andre, for å se om andre med din hud type følte produkte varte lenge)
•Bruk pudder og setting spray. (Er du mer tørr, bruk bittelitt pudder. Bruk en fluffy børste og dabb litt av på hånden din før du tar det på fjeset, for du vil ha minimalt med pudder. Også spray fjeset godt med en glowing setting spray.
Er du mer oljete, bruk mer pudder, spesielt i områdene du er oljete, og press det inn i huden med en pudder puff. Ta deretter å bruk en vanlig setting spray først, fordi matte spray som regel ikke hjelper sminken å vare lenger, men også for vanlig setting spray får fjeset til å få litt mer liv i seg etter du har brukt pudder. Men, hvis du vil ha det mer matte, sånn som jeg liker, så tar du å sprayer matte setting spray på etterpå, for å få den siste lille finish. Vil starte med å si at jeg har prøvd noen produkter fra alle merkene som ble nevnt og jeg har vært fornøyd med alt jeg brukte, inkludert sminke og hudproduktene til Lancôme, IT Cosmetics, Kiehls, Biotherm & UD- og parfymene til RL!
Første favorittmerket mitt av merkene som ble nevnt er definitivt Urban Decay, I’m a goner for setting sprayet deres “all nighter”. Jeg er ikke ferdig med sminken min om jeg ikke setter ansiktet mitt med “all nighter” setting sprayet, it’s that good!
I tillegg så elsker jeg deres “naked cyber eyeshadow palett”, tror at designet til palettet virkelig fanget meg, den er bare så fin og fargene er så fine også🤭 (Får ikke tagget palettet siden det ser ut som at den ikke er til salgs lenger?, den var kjøpt på kicks).
Jeg er også veldig fornøyd med UD sin “eyeshadow primer potion original”! (Not able to tag the original product). Øyenskyggen sitter hele dagen hver gang jeg husker å bruke primeren, og de gangene jeg glemmer å bruke primeren og bruker øyenskygge - pls don’t let me even start with talking about how scary my eyeshadow ends up looking, just after a few hours!
Andre favorittmerket mitt, cause I’m not able to have only one, er Biotherm. Deres “deo pure roll- on” er en must have i hverdagen min and now my day can’t start without it.
Jeg elsker i tillegg deres “life plankton body milk”, kroppen min føles så glatt og «fuktig» (på en god måte) i flere dager! Jeg sliter en del med at jeg får sår når jeg fjerner hår på beina og ofte når jeg bruker a body lotion - så ender det med å svi. Opplever det aldri når jeg bruker denne🥹 Not sure if it’s the right product for those who loves their ‘lotions’ to smell some type of way, fordi denne har ikke noe duft- men jeg elsker den til tross for det!
En annen favoritt fra Biotherm, er deres “lait corporel body lotion”. Elsker den like mye som bodymilken, om ikke mer! Forstår at en del ikke liker sitronduft, - fordi denne har en sitronduft og lukter forfriskende, men det er smak og behag som sagt! En annen pluss er at kremen trekker godt og ‘kjapt’ inn i huden og føles ikke klissete! Jeg tror den passende nyansen for meg er 400w, og Lancôme Care & Glow Serum Concealer kommer i totalt 24 forskjellige nyanser. 💗
Mine beste concealer hacks er:
✨ Hack 1: Når du prøver å skjule mørke sirkler, unngå å bruke en lysere concealer. Start med en fargekorrektor. Deretter påfør en concealer som er nærmere din hudtone for et naturlig resultat.
✨ Hack 2: Et annet hack er hvordan du forhindrer at concealeren creaser. Jeg må si at det kommer virkelig an på skin prep, så bruk en øyekrem, trykk kremen lett inn under øyet, trykk den forsiktig så den blir absorbert og ikke bare ligger på huden. Når du bruker foundation, pass på å ikke legge noe under øynene, for mye produkt vil føre til creasing. Etter det tar du en øyenskygge primer, personlig elsker jeg den fra urban decay, bland concealeren du bruker med primeren, og bland alt under øynene. Etter det ta veldig lite setting pudder under øynene som gir en smooth resultat.