Flere med uregjerlig bølgete/krøllete hår her? ✨
Har akkurat testet en shampoo & balsam for nettopp denne hårtypen fra Umberto Giannini, som er et merke jeg ikke har hatt noen kjennskap til. Var veldig spent på å teste, samtidig som jeg må innrømme at jeg var skeptisk fordi dette var et helt ukjent merke og produkter for meg.
Har et elsk-hat forhold til krøllene mine som kanskje lener mest mot hat da jeg syns det er så vanskelig å finne gode produkter som får håret til å se velstelt ut, og etter det jeg har lest her virker det som det er flere av dere som sitter med samme erfaring. Syns naturlige krøller er så vakkert på de som klarer å ta vare på denne hårtypen, så jeg vil gjerne vil lære og bli flinkere med mitt eget hår. Det viste seg å være vanskeligere enn jeg hadde trodd. Det er jo en jungel av hårprodukter der ute, og jeg syns det er så vanskelig å finne produkter som gir nok fukt og glans, samtidig som de ikke tynger håret og glatter håret for mye ut. Ingen enkel balansegang!
Jeg må si jeg er positivt overrasket over denne shampoo & balsamen. Håret føles nyvasket og behagelig, uten at det er strippet for fukt. Balsamen ga også mye fuktighet uten at håret oppleves som tungt eller fett.
Jeg brukte tipset jeg har lært om krøllete hår ved å gre det med en bred kam i dusjen mens balsamen enda sitter i håret. Så kammet jeg det såvidt igjen etter at balsamen var skylt ut men håret fortsatt var veldig bløtt, for å løsne opp i eventuelle floker som hadde oppstått. Bølgete og krøllete hår bør ikke bli gredd når håret er tørt. Tørket håret forsiktig med et handkle og «scrunchet» det litt med hendene, men brukte ingen andre produkter eller noe for for føner eller varmeverktøy bare for å se hvordan disse to produktene fungerte på egenhand.
Krøllene mine kom så fint frem og holdt seg fine i ca. to dager. Gjenstod fortsatt litt frizz og manglet både glans og hold, men det er det jo det håroljer, leave-in og stylingprodukter er lagd for. Kommer til å teste mer av dette og finne min perfekte kombinasjon, men akkurat nå ville jeg dele mitt førsteinntrykk med disse produktene alene. Vil defintivit fortsette å bruke disse på dager hvor krøllene mine skal skinne. Stort pluss for at prisen ikke var så ille. Duften gjorde meg litt skeptisk da den oppleves maskuline, og kan minne litt om typisk herresåpe eller Jean Paul Gaultier Le Male, men lukten forsvinner fort og blir ikke værende igjen i håret etter vask.
TLDR: Anbefaler denne duoen til deg med bølgete/krøllete hår som gjerne vil forsterke og omfavne ditt naturlige hår! 💖