Jeg har kun brukt maskara fra Lancôme de siste 15 årene, siden Doll Eyes kom på markedet. Jeg har testet blant andre Dior innimellom, fordi jeg alltid er nysgjerrig på nye produkter (og kanskje også av de som tror at gresset kan være grønnere på den andre siden 😛).
Jeg har også kjøpt alle maskaranyheter fra Lancôme minst én gang etter lansering, men jeg bytter alltid tilbake til Doll Eyes Waterproof igjen.
Det passet derfor fenomenalt at jeg fikk testet Lancôme Curl Goddess maskara som beauty tester! Nå har jeg brukt Curl Goddess i noen dager, og det blir nok (dessverre) til at jeg går tilbake til Doll Eyes nok en gang.
Jeg vet ikke helt hva Lancôme prøver å oppnå med denne lanseringen, og den fungerer ikke spesielt godt for meg. Konsistensen blir rett og slett for våt og tung, og jeg ser lite av vippeeffekten det reklameres med. Det kan godt tenkes at jeg har for tynne og lange vipper, slik at de tynges ned.
Jeg syns også børsten er vanskelig å jobbe med, og at det spesielt vanskelig å nå de korteste vippene innerst og ytterst uten å lage masse kliss. Kanskje er det at enden på børsten er for tykk, eller kanskje er det jeg som ikke fikser teknikken med en buet børste? 🧐
Det blir nok ikke kjøpt påfyll av Curl Goddess for min del.