Min hårpleierutine for fet/oljete hodebunn og farget hår:
Jeg har farget hår, men sliter med fet og oljete hodebunn, samt litt flass. Derfor bruker jeg produkter som renser godt og balanserer hodebunnen, samtidig som håret blir mykt og sunt – uten å bli tungt eller fett igjen for fort.
Shampo: Schwarzkopf Gliss Full Hair Wonder – gir en lett og rensende følelse.
Balsam: L'Oréal Paris Elvital Hyaluron Pure – fukter håret uten å forverre oljete hodebunn.
Hårkur: Colorwow Money Masque – pleier håret i dybden uten å tynge det.
Scrub/Shampoo: Rituals Purifying Scalp Scrub & Shampoo - renser skånsomt bort olje og flass, og etterlater hodebunnen frisk og håret mykt.
Leave-in: Revlon UNIQ ONE (Lotus Flower) – gjør håret lettere å style og beskytter mot slitasje.
Favorittdufter: Victoria's Secret Love Spell Daydream og Sol de Janeiro Cheirosa 48 – frisker opp og gir en god følelse i hverdagen.
Jeg prøver å holde håret rent og balansert uten å bruke for sterke produkter, og liker at håret føles friskt og velpleid.
Jeg har lenge lett etter en hårpleieserie som faktisk fungerer for farget hår med fet og oljete hodebunn, i tillegg til flass. Jeg har testet mange produkter før, men uten hell – de fleste tørker ut håret eller gjør det tungt og fett igjen for fort.
Gloss Absolu virker annerledes, og jeg er virkelig nysgjerrig på om den kan gi håret mitt den balansen det trenger. Jeg ønsker ikke først og fremst glans, men et hår som føles friskt, rent og sunt – også etter flere timer. Det hadde vært fantastisk å finne produkter som faktisk fungerer, så jeg håper virkelig på denne serien!
@marieksund – vi burde teste denne sammen og se om den virkelig er så bra som den lover, og i tillegg se om det faktisk funker for sånne hårtyper som våre. Da hadde jeg blitt utrolig happy og lettet.
Når gjør du denne rutinen?
Jeg vasker håret 2–3 ganger i uken med shampo og balsam som passer for fet og oljete hodebunn. Gjør det gjerne på morgenen, eller på dagen. Det er viktig å ikke vaske for ofte, siden det kan gjøre at hodebunnen produserer mer olje. Når jeg vasker, fokuserer jeg på å rense hodebunnen godt, men er forsiktig med lengdene for å unngå uttørking.
1–2 ganger i uken bruker jeg en hårkur etter shampo og balsam for å gi håret ekstra pleie uten å tynge det. Hårkuren gjør også håret mykt og styrker det.
Etter vask påfører jeg en leave-in behandling i fuktig hår. Den beskytter håret, gjør det enklere å gre ut, og gir en frisk følelse uten å gjøre håret fett.
Denne rutinen hjelper meg å holde håret rent og balansert, selv om jeg har fet og oljete hodebunn.