/ Beauty Routines

Beauty Routines

Del rutinen din med andre og forklar hvorfor du elsker den!
Alle rutiner
Mine rutiner
Del rutinen din
AlleBlack WeekProfesjonell AnsiktspleieMakeupHudpleieHårParfymeKonkurranseBeauty TesterBeautyhackbærekraftNeglerGlowQuizMaskMorgenrutinePeelingKveldsrutineTolk LookenHalloweenNyheterMerry KICKS-mas
Nyeste
Marie
Beauty Beginner
29/05/25-10:34(redigert 29/05/25-10:36)
Håret mitt er til midten av ryggen, kjemisk behandlet tørt og grovt hår som lett blir frizzy. For meg består hårrutinen min av reparasjon og fukt for å behandle mitt kjemisk behandlede hår og gi godt med fukt for å unngå frizzy hår. Jeg vasker håret med Amika the Kure shampoo og balsam. Av og til bruker jeg Olaplex blåshampoo for å bli kvitt brass i håret. Når det kommer til kur sverger jeg til Amika the Kure. Når jeg kommer ut av dusjen bruker jeg alltid Bumble and Bumble invisible oil. Denne gir næring til håret mitt, og hjelper håret med å ikke se tørt og frizzy ut. Jeg bruker også Amika Heat Blokade for å beskytte håret mot varme. Når jeg føler håret trenger mer fukt bruker jeg Amika The Wizard som er en tynn olje i spray som jeg påfører i hele håret før jeg børster ut. Ønsker å teste Kerastase Gloss fordi mitt frizzy grove hår definitivt trenger mer shine, da dette definitivt er en utfordring med min hårtype
The Kure Bond Repair Shampoo 275 ml
Hairdresser's Invisible Oil Primer 250 ml
Blockade Heat Defense Serum 50 ml
The Wizard Silicone-Free Detangling Hair Primer 150 ml
No.5P Blonde Enhancer Toning Conditioner 250 ml
Når gjør du denne rutinen?
Daglig
Isadora
Beauty Pro
28/05/25-11:58(redigert 28/05/25-11:59)
min hårrutine rn er kerastase genesis hårfall serum (den redder hodebunnen min fr), redken extreme shampoo & conditioner, men håret mitt er fortsatt så slitent etter bleking og farging 😩 derfor vil jeg såå gjerne gloss absolu serien!! har sett den overalt og føler det er akkurat det håret mitt trenger, glans, fukt og litt kjærlighet pls 🙏 har også ganske krøllete hår, så trenger frizz kontroll 😂 i tillegg har jeg lyst til å implementere flere kerastase-produkter i rutinen min, fordi jeg blir impressed hver gang jeg prøver noe fra dem… denne serien virker som en perfekt start 🤍 @biruntha må også teste den med meg honestly
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml
Extreme Shampoo 300 ml
Extreme Conditioner 300 ml
Ukentlig
Caroline
Beauty Star
27/05/25-22:10(redigert 27/05/25-22:31)
Min hårpleierutine 🌺 HÅRTYPE: Blondt, fint og naturlig bølgete, med hårlengde forbi skuldrene. Sliter som regel med at håret kan føles tørt og frizzy, og samtidig ofte oljete. I det siste har jeg også opplevd litt hårtap. Har i år sluttet å stripe håret, og latt mitt naturlige hår vokse ut, og jeg merker allerede at det har hatt en stor effekt. RUTINE: Jeg prøver å vaske håret mitt 2 til maks 3 ganger i uken, samtidig som jeg liker å olje hodebunnen og lengder en gang i uken. Unngår å børste vått hår, fletter det på natten og prøver i bunn og grunn å la det være "for seg selv" så mye som mulig. I tiden framover tenker jeg å teste ut "hair sandwich method", som går ut på å først tilføre balsam i lengdene, for deretter bruke shampoo og til slutt avslutte med balsam igjen. For tiden benytter jeg meg av Kerastase sine Nutritive produkter, og er helt avhengig av en god hårolje/leave-in etter hårvask. Er alltid på jakt etter å finne den ultimate hårserien for mitt hår, og ser gjerne etter å kunne prøve ut nye produkter som kan gi ren fuktighet men også glans!🌻
Nutritive Bain Riche Shampoo 250 ml
Nutritive Lotion Thermique Blow-Dry Mist 150 ml
Nutritive Nectar Thermique Heat Protection 150 ml
Botanical Repair Leave In Treatment 100 ml
2-3 ganger i uken, ofte på søndag og kvelden
Toril
Beauty Beginner
27/05/25-15:54
Hei, MITT HÅR: Jeg har hår ned til litt nedenfor BH-stroppen, det er bølgete, og håret har blitt tynnere og sprøere etter overgangsalderen. Jeg farger ikke men bruker litt gloss i ny og ne. MÅLET MED MIN RUTINE: Jeg ønsker at håret skal kunne vokse seg langt og sundt, og at det naturlige fallet skal bli tydligst mulig uten frizz og tyngde. PRODUKTER: Shampoo: Wella SP LuxOil og Redken Extreme Balsam: Noen ganger Wella SP LuxOil andre ganger Redken All Soft Olje: moroccanoil light og litt andre forskjellige HVERDAGS RUTINE: -Vasker håret ca 2 ganger i uken -Børster aldri, bruker kun en bred-tannet kam, og kun på tørt hår, eller i dusjen med balsam i -Før vask grer jeg ut alle floker -Sjamponerer 2 ganger, skyller godt mellom hver runde -Balsam i håret i ca 3 - 5 minutter - nå kan du evnt gre håret med en vidtannet kam -Skyll ut balsam -Klem ut vannet fra håret -Sett håret i en turban, ikke gni eller froter håret med håndkle -Ta et pump eller to med MaroccenOil Light i hendene, gni de godt sammen og klem det inn i håret. PARTY RUTINE: Vask og balsam som over, men dropper olje og bruker en curl cream som jeg kryster inn i håret. Hender jeg bruker en difuser for å tørke og sette mer "krøll" ALDRI: Jeg grer aldri vått hår borstett fra hvis det er balsam i håret. Jeg bruker aldri børste, Kun vidtannet kam SJELDENT: Varmebehandling Skum og annet som gjør håret stivt
Ultimate Smooth Shampoo 250 ml
All Soft Heavy Cream Treatment Mask 250 ml
regelmessig
Suryana
Beauty Beginner
26/05/25-14:12
Min hårpleierutine for fint, oljete hår med hårtap og lite volum: Jeg har alltid hatt fint og tynt hår, men de siste årene har jeg også begynt å merke hårtap og redusert tetthet, spesielt rundt hårfestet. Håret mitt blir fort oljete, og samtidig føler jeg at det mangler både volum og glans - en krevende kombinasjon som gjør at jeg må være nøye med hvilke produkter jeg bruker. Derfor har jeg falt for Kérastase Genesis-serien🌸 En serie som både styrker håret og er lett nok for min hårtype. Jeg vasker håret annenhver dag, og alltid med to omganger av sjampo. Dette hjelper meg å virkelig rense hodebunnen uten å strippe håret for mye. Etter sjampo bruker jeg balsam kun i lengdene og tuppene, slik at røttene holder seg lette og ikke blir fettete for fort. Etter vask påfører jeg Genesis Defense Thermique varmebeskyttelse, og føner håret med min Dyson hårføner, som gir en skånsom, men effektiv tørk. For å skape mer volum og skjule de tynneste partiene, bruker jeg Color Wow sin Raise The Root Spray, en liten lifesaver for meg! Og én gang i uken gir jeg håret en ekstra boost med Color Wow Money Masque - gir en nydelig glans, som jeg ofte føler mangler i håret mitt til vanlig😅 Derfor har jeg skikkelig lyst til å teste Gloss Absolu-serien! Jeg håper den kan gi meg den glansen jeg mangler, uten å tynge håret, og kanskje også hjelpe håret mitt å se fyldigere og sunnere ut💕 Jeg er ikke ute etter kun overfladisk glans, men et hår som føles lett, friskt og levende hele dagen, og som gir litt selvtillit tilbake når håret ikke spiller helt på lag. Er ny på dette, og kjenner ingen innenfor beauty samfunnet her enda, så jeg har dessverre ingen å tagge😅
Genesis Bain Hydra-Fortifiant Shampoo 250 ml
Genesis Defense Thermique 150 ml
Genesis Fondant Renforcateur Conditioner 200 ml
Money Masque 215 ml
Raise The Root Thicken 150 ml
3-4 ganger i uken, oftest kveldstid, men hender det blir om morgenen dersom det trengs☺️
Emma
Beauty Pro
25/05/25-19:41
Min hårpleie rutine! Jeg bruker Joico sin «volumizing» serie! Både sjampo og balsam. Har prøvd mange hårmasker, men ingen slår L’Oréal sin lilla Elvital Hårmaske. Den har reddet mitt farget hår, når det var på sitt verste. Håroljer har også vært viktig for mitt hår. I det siste har jeg gått tom for min kerastase hårolje, og nå bruker jeg olaplex sin hårolje. Hvorfor jeg vil teste denne serien🩷 Den er egnet til hår som jeg har. Jeg sliter med at håret mitt er tørt og kjennes tynt ut , ved at jeg også bleker håret mitt blondere flere ganger i året. Det er også en hel rutine, og jeg begynner å bli tom for mine egne produkter, så disse hadde vært fine🫶
No.7 Bonding Oil 30 ml
Elvital Hyaluron Plump Hair Mask 300 ml
2-3 ganger i uka
Zeineb
Beauty Star
25/05/25-17:59
Hverdagssminke routine atm :) enkelt og greit!
3D Hydra Lipgloss 01 Clear
Invisible Lip Liner
Volume Mascara
Hverdagssminke
Vilde
Beauty Beginner
25/05/25-17:36
Jeg har fint hår med bølger og krøller. Jeg har også nylig gått på isotretonoin, og denne rutinen har tatt godt vare på håret mitt gjennom hele prosessen. Sjampoen forebygger hårtap som man kan oppleve litt av på medisinen, samtidig som den gjør håret veldig rent. Curl manifesto-serien tilfører godt med fukt og pleie. Jeg har også brukt balsamen i hodebunnen under aknebehandlingen, da også hodebunnen ble tørr.
Genesis Bain Hydra-Fortifiant Shampoo 250 ml
Curl Manifesto Fondant Hydratation Essentielle Conditioner 250 ml
Curl Manifesto Gelée Curl Contour Leave-in Serum 150 ml
Curl Manifesto Masque Beurre Haute Nutrition Hair Mask 200 ml
3 ganger i uken eller ved behov