Her kommer det første innlegget i duftkanalen!!! (Hvor gøy?!) Nå tenkte jeg å dele mine beste tips for å få duften din til å vare! ✨
Vi har nok alle vært der. Man sprayer om morgenen, føler seg klar… og ved lunsj lurer man på hvor duften ble av?
Det finnes faktisk noen enkle grep som gjør stor forskjell og det handler mindre om mengde og mer om hvordan du påfører.
Her er mine beste, konkrete tips ✨
💧 Fukt huden først
Parfyme fester seg bedre på fuktet hud. Er huden tørr, fordamper duften raskere. Smør deg med en rik, parfymefri lotion før du sprayer – det gir duften noe å “holde fast” i, slik at den fordamper saktere.
🔥 Gå for pulspunktene
Påfør der huden er litt varmere: håndledd, hals, bak ørene, albuebøy og til og med knebøyen. Varmen hjelper duften med å utvikle seg og spre seg naturlig gjennom dagen.
🚿 Spray rett etter dusj
Når huden er ren og lett fuktig, sitter duften ofte bedre. Vent til du har tørket deg, men påfør før huden rekker å bli helt tørr.
🙅♀️ Ikke gni håndleddene
Det er lett å gjøre av gammel vane (tar meg selv i det ofte), men å gni håndleddene mot hverandre kan bryte ned toppnotene raskere. La duften tørke av seg selv i stedet.
💇♀️ Litt i håret
Hår holder godt på duft. Spray lett på hårbørsten din eller på avstand over håret for en mer subtil og langvarig effekt (unngå å overdosere, spesielt med alkoholrike dufter).
💬 Har du et eget triks som funker for deg? Eller er du team “tar med og fyller på i løpet av dagen”? ✨