Jeg har vært så heldig å få teste denne lette håroljen fra Amika 🩷 Den er veldig allsidig og har mange ulike bruksområder: som pleie & varmebeskyttelse før styling i vått eller tørt hår, i nyvasket hår før lufttørking eller i tørt og stylet hår. Den gir glans, fuktighet, demper frizz, styrker håret og gjør det mykere, og alt uten å tynge det. Duften av søte frukter er også helt fantastisk. Amika anbefaler å bruke 1-2 pumper av oljen, men med mitt lange og tykke hår trengs det en god del mer. Fordi oljen er så lett vil jeg tro denne passer godt uavhengig av hårtype ved å tilpasse mengde produkt til akkurat deg og dine behov. Det kommer ikke så mye olje ut av hver pumpe, så det er lett å få ut akkurat den mengde produkt du ønsker uten at noe går til spille.
Jeg har mye, tykt, porøst, frizzy, bølgete & krøllete hår som derfor er ekstra tørt og uregjerlig. Håret mitt krever mye jobb, slik jeg tror de fleste med krøller vil kjenne seg igjen i. Det tar tid enten man glatter det ut eller pleier de naturlige krøllene. For å teste produktet ordentlig valgte jeg å teste oljen i håndkletørt hår uten noe mer - og jeg er altså så fornøyd med hvor glansfulle, tydelige og fine krøllene ble av dette produktet alene. Håret blir også silkemykt og glansfullt når jeg brukte den i nyvasket hår før en blowout, og dempet krus veldig godt. Denne blir fast inventar hos meg!
Dette er første, men absolutt ikke siste produkt jeg tester fra Amika 🧡 Superimponert over kvaliteten!