Jeg har testet Clinique Daily Calm Makeup Balm i fargen Light Medium 1 i noen dager nå.
Først av alt må jeg si at jeg blir helt barnlig glad når jeg får tilsendt et testprodukt som jeg ikke vet hva er på forhånd, og spent åpner pakken, for så å finne et produkt som er midt i blinken for meg. 💓 Jeg syns også de som velger fargenyanser er skikkelig flinke til å velge riktig for min hudtone, slik at produktene faktisk også blir fine når de påføres. Så tusen takk!
Daily Calm Makeup Balm er et flerfunksjonelt produkt ettersom det er en balm/krem (hudpleie) for sensitiv hud kombinert med foundation/farge (sminke). Jeg digger alt som kan spare meg tid om morgenen, samt kanskje også litt penger.
Jeg trodde før første bruk at balmen ville oppføre seg mer som en tint og være tynnere ved påføring. I stedet er følelsen «tørrere», og du gnir balmen varm i hendene og påfører den som en ansiktskrem. Fargen dekker også mer enn hva en tint gjør, men fremdeles mindre enn foundation. Det gir en blur filter-effekt som gjør at huden ser veldig naturlig og usminket ut, type «your skin, only better», og med en svak glød.
Produktteksten sier at en må regne med å bruke balmen i minst to uker for full effekt mot rødhet og forbedret, jevnere hud. Rødhet sliter jeg ikke med, men jeg tror at hudpleieegenskapene til denne balmen kommer enda mer til sin rett når det blir vinter og kaldt.
Daily Calm™ Foundation Balm Deep 2