Jeg har fått teste Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream fra Elizabeth Arden sammen med ampullene som hører til, og her er min ærlige opplevelse.
Jeg har normal til litt tørr hud som trenger en del fukt, spesielt nå på vinteren. I tillegg er jeg litt sensitiv når det kommer til parfyme i hudpleie, så jeg er alltid litt ekstra oppmerksom på det.
Jeg brukte kremen morgen og kveld i omtrent to uker, etter rens og ampullene/serum. Allerede fra første påføring merket jeg hvor tynn og lett konsistensen er – nesten litt geléaktig. Den trekker raskt inn i huden og føles ikke tung eller klissete i det hele tatt, noe jeg virkelig elsker. Huden føltes umiddelbart hydrert og frisk, og den ga en fin, naturlig glød.
Over tid opplevde jeg at huden holdt seg godt fuktet gjennom dagen, og den så jevnere og mer “plumpet” ut. Den fungerte også veldig fint under sminke. Jeg må også trekke frem applikatoren – den er hygienisk, praktisk og gjør det enkelt å få riktig mengde produkt. Et stort pluss!
Når det gjelder det som trekker litt ned for meg, så er det først og fremst prisen – den er ganske stiv. I tillegg er kremen parfymert. Duften er absolutt god og gir en luksuriøs følelse, men personlig foretrekker jeg ansiktskremer uten tilsatt parfyme, spesielt til daglig bruk.
Alt i alt er dette en lett og behagelig fuktighetskrem som gir fin glød og masse fukt. Hadde den vært uten parfyme og litt rimeligere, hadde den vært en soleklar favoritt hos meg.