Jeg har brukt denne kremen på kveldstid før jeg legger meg. Min kveldsrutine er som følgende;
Vasker ansiktet 2 ganger, oljerens og vanlig vask. Så påfører jeg retinol og et serum før jeg avslutter med en tykkere fuktighetskrem, slik som denne jeg testet.
Første kvelden testet jeg kremen sammen med kapsulene fra samme merke.
Kapsulen inneholdt mer enn nok gel for å dekke mitt ansikt fra kant til kant, å vel så det.
Luktet ingenting, og huden føltes silkemyk ut etterpå, hadde litt sånn silikon følelse. Trakk seg ikke inn i huden, selv etter mange minutter.
Kremen i seg selv har en ekstremt subtil duft som kan minne om roser, men den er så minimal at du lett kunne tenkt denne var duftfri.
Pumpen var litt irriterende å forholde seg til, av og til kom det lite, av og til mye. Måtte bruke en del makt for å presse den ned.
Men mye heller en slik trykk-ned-pumpe enn krukke.
Ingen negativ reaksjon på huden ved første bruk.
Morgenen etter virker min perfekt fuktet, ikke for tørr, ikke for fuktig. Så altså mindre tørr enn når jeg benytter min vanlige hudkrem.
Jeg hadde trodd huden min skulle bli irritert av kremen da den har parfyme i seg, da jeg har veldig sensitiv hud. Men selv etter 1 måneds tid så har huden min ingen negativ reaksjon på denne. Jeg kan til og med bruke den rundt øynene uten svie eller reaksjon, tipp topp!
På vinteren bruker huden min å bli meget tørr og gjerne flake av. Det opplever jeg ikke med bruk av denne kremen, så den har på en måte blitt min redning!
Konklusjonen er følgende;
Kremen gir rikelig med fukt, og selv på min sensitive hud så gir den ingen reaksjon.
Den smelter fint sammen med alle andre produkter jeg har testet den med, så om du er villig til å betale prisen så er dette en fantastisk krem!