/ Jeg bruker parfyme hver eneste dag, jeg føler meg omtrent
validert
Alex
Beauty Star
30/05/25-20:29
Jeg bruker parfyme hver eneste dag, jeg føler meg omtrent naken uten. Slik har det vært siden jeg en gang i tiden oppdaget CK Shock for mange, mange år siden i min «ungdom». Opp i gjennom årene har jeg vært gjennom mange forskjellige parfymer, fra alle mulige merker. Det er sjelden jeg har en parfyme lenger enn til at flasken er tømt og neste duft er kjøpt inn, jeg bruker alle opp, men sjelden blir det gjenkjøp. Noen parfymer kan kombineres, noen står best på egen fot, dette vil jeg si er en av sistnevnte. Så over til parfymen! Jeg hadde lest meg litt knapt opp på parfymen, men minimalt så visste lite om hva som kom til å møte meg. Førsteinntrykket er bare wow, wow, WOW! Første som tilsier at dette er en luksuriøs parfyme er esken, så når du åpner esken starter moroa. For ett utsøkt design, denne skriker fabelaktig luksus på lang vei selv uten merkelappen på. Flasken er behagelig å holde, om noe tung. Derav ikke bare ser den eksklusiv ut, den føles også slik ut. Korken på flasken faller magnetisk på plass og holdes godt på plass. Så kommer vi til det som tross alt er viktigst på en parfyme, nemlig hvordan den lukter. Dysen som sprayer parfymen har ikke et eksklusivt preg, den sprayer hardt og ikke mye elegant. Første duften som kommer gjennom er litt søt, men det går raskt over til å dufte meget mye av trær. Tankene mine når jeg først testet denne var følgende «hmmmm, godt, nei vent, hva i alle dager» Jeg klarte ikke først å bestemme meg for om jeg kom til å like den, eller hate den. Den første uken tenkte jeg oppriktig talt for meg selv «jaja, må vel bare få brukt den for å teste». Nå er jeg hooked! I starten lukter den kanskje litt nøtteaktig/treaktig, med ett hint av søtt, etter hvert så endrer den seg til mer vanilje. Vaniljenoten varer lengst av alle notene, og den bare varer og varer. Dette er en parfyme som ved spraying på morgenen hvert fall varer deg ut jobbdagen. Den sitter på huden selv på slutten av en hel dag. Duften oppleves som sensuell, krydret og ekstraordinær. Den er unik noe annen parfyme jeg har hatt æren av å prøve, den legger seg på at helt annet nivå. Det er sjelden parfymer gir meg spesifikke assosiasjoner til opplevelser eller ting, men denne gjorde det. Denne gir meg assosiasjoner til å sitte på en hytte med et godt pledd rundt deg, i mørket, med full fyr i peisen. Den kan også minne om å gå inn i et dyrt varehus i London, altså skikkelig luksusfølelse. Typen som liker mer fruktige dufter sa konsekvent nei når han luktet denne. Kollegaen min som liker mer vanilje toner sa «den var overraskende god!». Om du har råd til denne så er den 100% verdt det! En skikkelig god raffinert høstparfyme.
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Fortsett å utforske fellesskapet!