Jeg har alltid hatt stoore problemer med å finne parfymer jeg liker.
Ofte duftet de alt for sterkt, og når duften henger igjen å jeg selv merker den etter flere timer så er det ikke noe for meg.
Det kan ikke være for søtt, ikke for kraftig, ikke for tungt og tydeligvis en hel haug med andre ting også 🤪🫣😆
På mine 43 år har jeg funnet 2 parfymer jeg viirkelig har elsket og som faktisk passer meg.
I mine yngre dager fra 25-35 var dette Escada Sentiment. Når den ble avsluttet panikkjøpte jeg alt jeg kom over, noe som resulterte i at jeg etter å ha gitt vekk mange fortsatt har 4 svære flasker igjen, og duften for meg har forandret seg og er kanskje for ungdommelig for meg… (Noen som vil ha? 😅)
Så fant jeg parfymen med stor P, "L’eau" For Her fra Narciso Rodriguez.
Herremin for en fantastisk duft!!
Uten tvil den nydeligste parfyme jeg har sniffet!! 🤩👌🏼🥰
Men, med min uflaks ble denne selvsagt avsluttet etter et drøyt år, og når jeg fant ut dette var den dessverre ingen steder å finne… 😔
Jeg har en stor flaske igjen, og den behandler jeg med andakt, som den juvel den er 🩷
Samme venninne som tipset meg om L’eau trodde jeg ville like Miss Dior, og grei som den var kjøpte jeg den største flasken. For å så oppdage at flasken var langt kraftigere enn den prøve jeg hadde fått.
Så parfymen brukes, men bare fordi den er grei…
Når man bestiller direkte fra Dior får man alltid med en del parfymeprøver, og siden jeg ikke kjenner til alle duftene blir det mer et sjansespill hvilke jeg har valgt.
-Og de pleier å ende opp i sminkevesken til min 10 år gamle datter som dessverre har arvet sin mors kjærlighet for "livets finere ting". 😜
Men for noen uker siden sniffet jeg litt på de og Gris Dior traff meg litt på de rette stedene.
Skeptisk mot parfymer som jeg er ble det mange testdager og mange negative tanker om at "jeg har sikkert brukt for lite, orginalen er nok mye sterkere og det vil bli enda et bomkjøp".
Og jeg ville ikke helt innrømme at jeg likte den så godt som jeg gjorde.
Når jeg så googlet å fant ut at duften var unisex ble jeg enda mer sikker på at denne er ikke for meg!
Men jeg testet, sniffet og googlet i flere uker før jeg faktisk måtte innrømme…
-Jeg liker faktisk denne duften meget godt!! 😃
Så da var det bare å krype til korset å faktisk bestille en flaske! 🤩
Denne gang var jeg litt lur å bestilte den nest største på 125ml. "Bare sånn dersom at." 😅
Men jeg har nok aldri gledet meg sånn til å få hjem en parfyme som nå! 🥰
Duften beskrives slik:
Gris Dior er en frisk blomstrende unisex duft. Duften der udfolder sig med topnoter af citrus, indhyllet i en blomsteragtig harmoni med egemos. En subtil og elegant signatur.✨
Jeg vet at menn bruker denne, men med min sære nese synes jeg at denne lukter feminint, lett og veldig: "En ettermiddag i solen iført en litt stor solhatt, store solbriller og en klassisk sort litt ettersittende Chanelkjole på en uteservering med dine nærmeste venner. Champagne i glasset og en deilig cevice på din tallerken". 🥰
-Hvis det ga noooen som helst mening? 😅😂😅
Hva er din absolutte favorittduft, eller har du kanskje en du virkelig vil prøve? 😃
Ps. Akkurat denne parfymen får du kun kjøpt direkte hos Dior. Du kan også få den gravert med ditt navn helt gratis.
Og husk at du alltid får med deg store fine prøver, og du velger selv hvilke du vil ha! 😍👌🏼