/ Nå kommer en løsning som jeg VET at mange om vinteren
Emma
KICKS Beauty Expert
26/01/24-12:24

Nå kommer en løsning som jeg VET at mange om vinteren etterspør, nemlig hvordan man motvirker statisk hår!

Mitt hår blir sugstatisk på vinteren, og jeg har aldri klart å finne løsningen på dette før nå, og jeg kan si sånn: DET FUNKER! 😃

Hvorfor får man statisk hår?

Statisk hår forårsakes av tørr luft. Dette er spesielt vanlig om vinteren, når klimaet ute er kaldt og tørt, og innendørsluften ofte er tørr og oppvarmet. Tørr luft fører til at håret blir tørt, noe som igjen gjør det mer mottakelig for statisk elektrisitet.

3 tips for å motvirke statisk hår:

1. Fukt håret. Det beste måten å motvirke statisk hår på er å sørge for at håret er ordentlig fuktet. Bruk et fuktighetsgivende sjampo og balsam, og påfør hårolje eller innpakning regelmessig.

2. Bytt sjampo. Hvis du har tørt eller frizzyt hår, bytt til et sjampo som er tilpasset det. Et sjampo uten silikoner er ofte bedre for tørt hår, siden silikoner kan bidra til å tørke ut håret.

3. Tvätt håret mindre ofte. Å vaske håret for ofte kan også bidra til å tørke ut håret og gjøre det mer utsatt for statisk elektrisitet. Prøv å vaske håret ikke mer enn to ganger i uken.

Produkter:

Briogeo Farewell Frizz Smoothing Shampoo er et godt valg for tørt eller frizzyt hår. Det er silikonfritt og inneholder argan- og kokosolje, som er fuktighetsgivende og pleiende. Schampoet inneholder også UV-beskyttelse, som kan bidra til å beskytte håret mot solens skadelige stråler.

KICKS Glow brush - Når du børster håret skapes friksjon som kan gjøre håret statisk. Metallbørster og kamme har en tendens til å forverre situasjonen ytterligere. Prøv i stedet en hårbørste i naturmaterialer, som svinsborst, tre eller bambus.

Håper dette hjalp litt på traven, og fortell gjerne om dere har prøvd produktene eller vurderer å gjøre det, for JEG fikk i hvert fall nok av statisk hår om vinteren haha

Farewell Frizz Smoothing Shampoo 236 ml
Farewell Frizz Smoothing Shampoo 236 ml
Glow Brush
Glow Brush
Fortsett å utforske fellesskapet!