Wow! Sier jeg.
Jeg fikk teste denne for Kicks. Og jeg må si at jeg er overrasket over hvor fin og nærende denne kremen er. Dette er absolutt ikke noe jeg skriver fordi jeg var så heldig å få teste den. Jeg står for hvert et ord.
Jeg nærmer meg 50 år, og har investert mye i produkter og behandlinger som skal gi både det ene og det andre. Tro meg. Det er lenge siden jeg sluttet å tro på alt produsentene lover, men en viss formening og/eller forhåpning har jeg til ingredienslista. Jeg syns det er utfordrende å finne en "god nok" krem som både gir fukt, næring, tolereres av huden og samtidig er fin under sminke. Det er vanskelig å finne et produkt som dekker behovene når man blir eldre. Antall produkter som må til for å få ønsket resultat, vokser gjerne jo eldre man blir.
Denne kremen ville jeg aldri ha kjøpt selv. Tror for det første at jeg har tenkt at Drunk elephant er for den yngre garde. Det er ikke et merke jeg kjenner godt til, annet enn at jeg har fått med meg en del PR og markedsføring. Men det har ikke "bitt på meg", jeg ser heller på produkter fra merker som har vært der i åresvis, og som gjerne er i den litt eksklusive kategorien. Gjerne anerkjente produkter fra hudpleiere, hudleger eller basert på store mengder gode reviews.
Dessuten appellerer ikke utseendet på boksen heller. Ved første øyekast ser den ut som et Rema-produkt :)
Desto større ble overraskelsen da jeg prøvde den. Wow! For en tekstur! For en fylde! Den er så rik - på den riktige måten. Det føles som om huden drikker og drikker, det virker som om kremen inneholder noe som ingen av de andre kremene jeg har prøvd har inneholdt. Jeg bruker den både morgen og kveld. Den er perfekt under sminke, samtidig som den er rik nok til å fungere ypperlig som nattkrem. Jeg har også brukt den som maske, rett og slett fordi den gir alt en god maske (for meg) kan gi. Jeg kan ikke få fullrost den nok.
Jeg vil derimot ikke si at den gir meg noe glattere hud, ikke på den tiden jeg har brukt den i allefall (ca 4 uker). Men jeg har fått glow, og huden ser mye mer fresh ut.
Jeg har moden og veldig tørr hud med rynker og linjer, og den er gusten etter vinteren. I tillegg har jeg nyresvikt og står på veldig mange medisiner. Så kremen har mange behov å dekke. Det gjør den med glans.
Selv om kremen er sykt rik, så blir den aldri fet. Den trekker godt inn, og den bare føles så "riktig" for min kravstore og tørste hud.
Emballasjen, som jeg nevnte ikke appellerte til meg, er super-handy. Du løfter av lokket, og under der er det en pumpeordning som gjør at du aldri er i kontakt med kremen. Du kan selv dosere hvor mye krem som skal komme ut i hvert pump. Superbra løsning for å unngå kontaminering eller sløseri. Emballasjen er i plast, så den veier lite - med andre ord et reisevennlig produkt.
Jeg har testet kremen på ulike måter. Jeg har funnet ut at jeg fortsatt foretrekker et serum under, men det går også greit uten. Det er nok en smakssak, men min hud er såpass tørr at serum fortsatt er fint (men strengt tatt ikke nødvendig, fordi kremen er såpass rik i seg selv). Jeg har testet kremen med ulike primere, og den er kompatibel med alle primerne jeg har. Det har jeg faktisk aldri opplevd med en krem før. Den fungerer fint til både vann- og silikonbaserte primere (feks flere fra Smashbox, Peter Thomas Roth Skin to die for, Mac, Clarins og Sensai).
Så om du er på jakt etter en ny krem som er fyldig og nærende, og kan brukes på flere måter, vil jeg anbefale å teste denne. Jeg fikk i allefall en helt ny opplevelse av hva en krem KAN være. Dette er et produkt jeg vil kjøpe på nytt og på nytt, og jeg gleder meg til å prøve andre produkter fra samme serie.
Takk til Kicks for at jeg fikk teste denne!